[WN] Veiligheid westernbeugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DWSS

Veiligheid westernbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 10:09

bestaan er zoals de engelse beugels ook western beugels met een beveiliging dat wanneer de ruiter valt deze open of los schiet van de fender ? alle tips welkom ..

DubbelFun

Re: Veiligheid westernbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:29

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:02

Ik heb laatst een zadel bij Horseman Outfitter laten aanmeten, en toen vroeg ik ook om beugels met kooi/kap voor de veiligheid. Ze hebben toen gratis kooien gemaakt op de beugels die al aan het zadel gemaakt waren in dezelfde kleur dus helemaal bijpassend. Erg netjes.
Bij hen kun je gewoon willekeurig de beugels uitzoeken die je hebben wil, en daar maken ze dan de kooien (helemaal niet heel groot of opzichtig ofzo) op. Heb helaas geen foto.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:04

Sugarmiss schreef:
Nu heb ik deze

Waar zijn ze verkrijgbaar?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:46

@Opala: die open beugels bedoel je (quote is zonder foto nl )
Die staan op ebay (where else)
Ze zijn er in 4 maten; kinderen, volwassen (lady-size), volwassen grotere maat en XL.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:06

Ja die open beugels. Oké, weet genoeg

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:46

Afbeelding

Deze dus

Zo smal mogelijk, maar breed genoeg voor een werkschoen maatje 37

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:12

En ik heb de Light-Oil Side Steps van SM overgekocht, bevallen mij super, juist omdat ze zo sterk veren. Ben nog niet gevallen Dus weet niet hoe dat bevalt.... (nouja, mbt die beugels dan )

Ik rijd er met werkschoenen van Maddogs in maat 40 (die krijg je niet eens in een Engelse beugel geduwd, zo breed zijn die ) En dat gaat zonder problemen Vind het brede voetbed ook erg fijn

Zeker een aanrader! Ik kan bijv. niet tegen die ronde beugels zoals op plaatje hierboven, zitten echt vervelend voor mij.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:23

En mij bevallen de beugels met vlak voetbed juist helemaal niet. Zo heb ik de Flexride-beugels met kooi geprobeerd, niks voor mij.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:25

Dat lijkt me ideaal voor mensen met knieproblemen...dat ze een beetje veren, moets maar eens kijken of ik er een paar op proef kan krijgen.Ik loop / rijdt met een versleten knie, en heb er meestal meer last van tijdens wedstrijden, ivb inrijden/wachten en meerdere starts.Omdat mijn knie dat niet prettig vindt, laat ik meestal iemand anders mijn paard warmrijden, maar misschien zou dit dan wel de oplossing zijn

daabij doelde ik op de laatste foto van SM

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:59

De opties die hier getoont worden zijn gewoonweg foeilelijk.. wil je iets wat niet zichtmaar (dus bruikbaar aan je showzadel) maar toch vreselijk veilig is (maar helaas ook duur) dan is dit een super optie...
http://www.breakawaystirrups.com/index.html

Hoogstwaarschijnlijk komen deze beugels ook nog aan mijn zadel... kale nylon beugels bestellen en precies bij het zadel laten maken...

Edit: Oh, ik zie nu pas dat SM deze link ook al geplaatst had... nouja, dan dus nog maar een keer... Ik vind dit ondanks de prijs toch de enige acceptabele oplossing omdat ik nou eenmaal zo'n trut ben die vind dat't oog ook wat wil... helemaal als je ook wilt showen met hetzelfde zadel (en laten we wel wezen... showgrounds zijn bij uitstek dé plek voor ongelukken)