[WN] wie kan mij helpen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowcutta

wie kan mij helpen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:48

ik heb 4 maanden geleden een paint gekocht,deze paint komt uit amerika.
En nu zo ik hier graag een paardenpaspoort bij willen hebben zonder dat deze gechipt hoeft te worden.
Het blijkt dat dit wel mogelijk is via dna maar bij welk stamboek in nederland zou ik ze dan in moeten schrijven.
wacht met spanning af.
alvast bedankt

piggeljay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:09

als het een amerikaanse paint is hoeft ze niet in een nederlands stam boek ingeschreven worden omdat je al een amerikaans papier hebt????
je paspoort kan je gewoon aan vragen in stroe, je dierenarts heeft wel het adres voor je
dus gewoon een copie maken van je orginele stamboek papier, en in stroe doen ze de rest voor je

judith

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:30

Je moet een chipontheffing aanvragen bij de PVE, www.pve.nl
Heb eventueel wel een brief voor je. Op hun website staat precies wat de procedure is. Als je bericht terug hebt, bel je de veearts, die komt haren trekken en stuurt dat op. Daarmee wordt DNA bepaald en als je daar bericht van terug hebt kun je met die DNA-code een paspoort met DNA-identificatie aanvragen.

Ander vraagje, heb je de merrie Painted Cow Cutta? Bij Nedpoint vandaan? Die merrie heb ik nog gereden daar vorig jaar, goede keuze als het die is!!

cowcutta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 22:24

alvast bedankt voor de reacties ik had al naar stroe gebeld en die had mij doorverwezen naar paardenpaspoort.nl deze instantie wilden dus weten in welk nederlands stamboek ze ingeschreven moest worden.
mijn reactie was dus ook ze is al geregistreerd in america maar dat was niet voldoende vandaar.

het is inderdaad painted cow cutta van nedpoint en ik ben er ook dolblij mee echt een supermerrie.

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 02:40

klopt precies wat judith zegt heb ik ook gedaan, zelfs de nakomelingen, hoef je straks ook niet te chippen.
geen nare blessures.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:24

Heb ook mijn paarden met DNA laten registreren. Mijn Quarter met amerikaans papier ook.Bij de PVE een ontheffing aanvragen met een brief, die sturen uiteindelijk 2 zakjes naar je toe waar je dierenarts een trosje maanharen (mét haarzakjes, gevuld met DNA) in moet proppen en opsturen naar het lab. Die sturen dan weer stickers met DNA- nummer terug en die moet je in het paspoort plakken en je dierenarts moet dat aftekenen. Appeltje- eitje...............Jurgen (v.d. Holst, Stroe/ Holstud) weet best wel hoe dat werkt!!!!