[WN] AQHA-wedstrijden rijden, hoe en wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

AQHA-wedstrijden rijden, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 18:43

Als het allemaal een beetje mee zit, wil ik dit jaar (minstens één) AQHA-wedstrijd rijden. Ik heb nog nooit zo'n wedstrijd gereden. Wat moet ik precies doen om op een AQHA-wedstrijd te mogen starten (behalve lid zijn dan )? En als het dan ooit een keertje redelijk leuk gaat, worden de resultaten dan automatisch geregistreerd?

En hoe zit het met 'Novice'? Ik snap wel redelijk wat het inhoudt, maar moet ik me daarvoor 'opgeven' bij de AQHA? Of hoe zit dat?

Hoop op veel uitleg.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:02

Als je lid bent van de AQHA staat er op je lidmaatschapskaartje wat je bent (N = Novice , A = Amateur) en anders staat er niets, dan ben je Open (professioneel)

Als je niet zelf hebt opgegeven dat je Ama of Novice-Ama bent kun je dat veranderen. Je moet dan een formulier ondertekenen waarin je verklaart dat je in de afgelopen 5 jaar geen les hebt gegeven en geen paarden hebt getrained. Dat moet je terugsturen met een betaling (dacht $ 5, Amateur is duurder als Pro). Als alles goed is krijg je dan een nieuw kaartje met je nieuwe status erop.
Op een wedstrijd zelf kun je dit ook bij het secretariaat regelen, maar dan is het duurder.

Je eventueel gewonnen punten worden idd bijgeschreven in de files. De uitslagen worden nl door het wedstrijdsecretariaat /NQHA doorgegeven aan de AQHA.

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:17

Okidoki, thanx voor de informatie! Het is nu al een heel stuk duidelijker.

Sugarmiss schreef:
Op een wedstrijd zelf kun je dit ook bij het secretariaat regelen, maar dan is het duurder.

Goed om te weten, ik denk dat ik dat gewoon doe. Ook al is het duurder, het is wel een stuk makkelijker.