[WN] Boomloos zadel te leen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Boomloos zadel te leen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 16:43

Omdat Dot's nieuwe zadel door omstandigheden nog wel even op zich laat wachten (even voor de duidelijkheid, m'n eigen schuld, niet van de zadelmaker) en ik erg ongeduldig begin te worden, wil ik toch proberen aan een leenzadel te komen.
Omdat Dot niet de makkelijkste rug heeft (licht overbouwd) en ik 't risico van slecht/niet passen niet wil lopen, zoek ik dus een boomloos zadel te leen. Liefst eentje die wat korter is en liefst een Bob Marshall... Zelf wilde ik mede vanwege m'n eigen gewicht, geen BM kopen, maar voor het aller eerste zadelmak maken (Dot was pas een week onder 't zadel) zal het wel gaan denk ik... ga waarschijnlijk niet elke dag rijden en hoogstens 15 tot 20 minuten per keer...

Dus... wie o wie durft het aan z'n reserve/momenteel ongebruikte BM voor korte tijd (verwacht een maand of 2/3) aan mij uit te lenen (eventueel tegen klein bedragje verhuren?) zodat ik éindelijk op dat paard van me kan kruipen...

El_vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:52

je weet wel dat het niet zo is dat een boomloos zadel ALTIJD past he? want ik heb er een paar geprobeerd die zalig zaten maar voor geen ene meter op me pony lagen :s
maaruhm, hier kun je testzadels aanvragen, hoef je alleen 12 euries verzendkosten te betalen. deze zadels zitten echt heeeerlijk!
www.boomloosrijden.nl
succes

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:53

Een testzadel mag je maar een week houden, daar schiet Francis dus niets mee op.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 20:11

Plus dat ik minder gecharmeerd ben van de Barefoots... alle druk die op de stijgbeugels komt, komt op die 10/15 cm breedte van de band die over de rug loopt.. bij BM is de beugelophanging 'gesplitst' en wordt de druk dus beter verdeeld. En met zo'n jong paard wat nog maar een week onder 't zadel is rijd je nou eenmaal voornl. licht.