[WN] western in Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

western in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 14:29

Wij zijn ons aan het orienteren om in Duitsland te gaan wonen en ik heb een paar vragen:

Wie kent er westernfaciliteiten/ranches/maneges in Duitsland ?

Zijn er misschien bepaalde streken in Duitsland waar veelal western gereden word ?

Waar zitten de western Bokkers in Duitsland ?

Alle tips verder welkom !!!!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:39

Er is een Duitse Quarter Horse Journal waar heel veel adressen in staan van Duitse Stallen, fokkers en trainers van allerlei disciplines.
Misschien kun je daarmee beginnen om je te orienteren, want Duitsland is erg groot.

Voor een abonnement of een proefexemplaar (de Januari uitgave is ook Hengstenspecial)

http://www.quarter-horse-journal.de/

Van de in Duitsland wonende en westernrijdende Bokkers weet ik o.a. Rina, maar ook Sterre heeft contacten in de westernwereld daar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:01

Rina en Frayba wonen in Duitsland.
En dat ene meisje met die leuke arabieren woont tegenwoordig in Duitsland maar ik ben d'r naam even kwijt. Stond met een leuk verhaal in de laatste WHW. Zo'n mooie schimmel heeft ze. Kom hoe heet ze nou?????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:12

Yep hebbes. Angela van Duivenbode bedoel ik. Van Penthor Wat een gaaf beest vind ik dat

10y

Re: western in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:25

Yep. ik woon er ook en er wordt veel western gereden. Bovendien wonen er nog meer westernbokkers hier in de omgeving buiten Frayba en Rina.

Als we weten waar je je aan het oriënteren bent dan kunnen we en meer gericht antwoord geven.

Verder zijn inderdaad de sites van de DQHA en de EWU maar ook de Duitse Appaloosa en Paint sites heel behulpzaam.

Kornelius

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:41

wij hebben onze stal inmiddels ook in Duitsland en hebben veel western rijders in de buurt. Western rijden is hier zelfs groter dan in Nederland, met naast de landelijke ook regionale verenigingen. Langs de hele grens zitten wel stallen, van duitsers en van nederlanders.

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:07

Sonja schreef:
Yep hebbes. Angela van Duivenbode bedoel ik. Van Penthor Wat een gaaf beest vind ik dat

Die wonen hier 3 straten verder op.

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:39

ja Dance, Frayba, ik en nog een paar zitten allemaal aan deze kant van de grens dat is Niedersachsen. het noorden van Dld. dus.
Alleen waar en hoe met de westernmaneges, kan ik je niet echt mee verder helpen. Ik ben al zeker een jaar uit de roulatie, drachtige merries en nu niets onder het zadel maakt dat ik niet echt van het erf af komt
Ik weet zo uit mijn hoofd alleen, dat ook Warren en Regina hier in de buurt zitten (dicht bij Dance) maar wat er verder nog aan cowboys hier rondloopt ?????????

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:12

In Heede zitten er een stel, ook thuishaven van As Smart As Charly, in Dersum is de rijvereniging heel erg westerngericht, hier op de straat wonen al ettelijke die ik niet zo direct bij naam kan noemen en in de zijweggetjes ook. Een heel stel Nederlandse cowboys m/v en ook Duitse natuurlijk. Een stukje noorderlijke zijn er ook een heel stel buiten Warren en Regina, En dan bedoel ik ook in een omtrek van zo'n 10 kilometer. Je kunt je hart hier ophalen hoor. Veel, wij zouden het onderlinge, is echter meer Emslandgebeuren, wedstrijden, die behoorlijk groots zijn opgezet en buitengewooon druk bezocht zijn en niet alleen door beginnelingen of een stuk of wat amateurs. Goed georganiseerd ook met veel plezier.
Kort over de grens in Bourtange zitten er ook een paar en die komen hier rijden. Hartstikke gezellig. Bovendien hebben we het hier allemaal best naar ons zin.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:41

in duitsland is western op en top hangt af wat je wilt gaan doen is het nou pleasure of reining je vindt er enorm veel adressen. op de duitse nrha vindt je al enorm veel linken naar stables en gewoon voor pleasure zal mss de naam jagfeld iets doen rinkelen.

voor arabieren ben je daar ook aan goede adress in de westernsport zijn vele goeie arabs die westernshows draaien met goeie punten dankzij goeie trainers dus je zal er wel vinden

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:42

was vergeten te adden ik hoor zo veel over die penthor arab spreken maar vind geen foto of info over die legendarische arab, ja als arab en westernfreak wil ik dat nu wel weten sorry

angelavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:30

Wetsernfriek schreef:
was vergeten te adden ik hoor zo veel over die penthor arab spreken maar vind geen foto of info over die legendarische arab, ja als arab en westernfreak wil ik dat nu wel weten sorry

Hallo, Penthor is al 12 jaar mijn beste vriend, hij doet altijd wel leuk mee op de wedstrijden, en doet eigenlijk altijd braaf wat hem gevraagd wordt. En voor mij is ie idd legendarisch... Maar ik denk dat ie nog heel wat meer moet presteren om in het rijtje legendarische Arabieren thuis te horen...

Ik ben niet zo handig met de computer e.d dus ik heb echt geen flauw idee hoe ik een foto moet toevoegen... misschien binnenkort. Ik geloof dat er op de site van de Dawra wel een foto staat. (www.dawra.nl)

Groetjes Angela

angelavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:36

Ik woon idd samen met met moeder en haar vriend in Neurhede in Duitsland. Tis er leuk wonen. Maar er wonen er hier nog meer.
Chris en Kitty Knol in Papenburg. Dineke Jonker in Neudorpen(?) dacht ik... Bij ons de straat uit zitten de ouders van Walter Bouwmeester. En al vele zijn genoemd.

Gr Angela

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:45

Ik ben zelf geen western ruiter, maar heb wel met veel western ruiters te maken .
Bij mij op stal staan 4 Quarters en mijn Friese veulen (inmiddels 3-jarige) is op een western stal geboren en met QH´s opgegroeid .

Bij ons in de omgeving wordt veel western gereden en ook op hoger niveau.
Ook mijn pensions klant is serieus met de western sport bezig. (Pleasure)

Wij wonen in Mittel-Franken (omg. Nürnberg) en hier in de buurt zitten aardig wat goede trainers (volgens mijn pensionklanten dan hè !)

In Freystadt bijv. zit Roger Kupfer en in Rohr (bij Freystadt) zit Michael Saupe.