[WN] Morgen mijn eerste western les!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Morgen mijn eerste western les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:20

Het gaat nu dan echt gebeuren: morgen ga ik mijn eerste western (introductie)les volgen! Ik rijd al een tijdje het liefst met westernzadel en ditto hoofdstel, maar dan gewoon recreatief, vooral buiten. We hebben wel al hard geoefend op de lichte beenhulpen en de losse teugel en dat gaat tot nu toe super. Maar ik noem het altijd een beetje aanklooien wat ik doe, volgens het westernboekje zal ik wel heel wat verkeerd doen, dus wordt het tijd om in ieder geval eens te gaan werken aan een beetje basis. Ik ben benieuwd!

Toushie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:41

leuk zeg.
ik hoop dat het je bevalt
we horen wel hoe het is gegaan

flow1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:54

en waar ga je lessen

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:00

Veel plezier!!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:25

Inderdaad, heel erg veel plezier!

Speedster

Re: Morgen mijn eerste western les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:34

Ik ga bij Hagenbeck stables in Wijnandsrade. Ik zal natuurlijk laten weten hoe het bevallen is. Verheug me er al op !

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:05

Heel veel plezier

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:09

ik zit er ook over na te denken maar het lijkt mij zo moeilijk om jezelf en je paard het aan te leren... iemand ervaring daarmee?!

Speedster

Vanavond mijn eerste western les gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:23

Nou, vanavond was het dan zover! Het was in eerste instantie de bedoeling dat ik met Speedy zou gaan, maar dan had ik te paard daar naar toe moeten gaan en het regende nogal, dus ik heb een paard van hun gereden. Ik kan zeggen dat het verrekte moeilijk was, tjonge wat viel dat tegen ! Ik reed op een heel braaf paardje, Sue, schijnt een internationaal pleasure kampioene te zijn geweest, maar ik kon de knopjes toch duidelijk niet vinden. Je denkt heel snel ach dat doe ik wel effe, omdat het er zo relaxed en makkelijk uitziet, maar mooi niet Piet! Ze gooide haar hoofd in de lucht, reageerde slecht op mijn benen en ging als een plank door de wendingen. Terwijl ik met Speed wat dat betreft met hele licht hulpen precies dat kan bereiken wat ik wil. Het luistert bij een goed (of in ieder geval anders) getraind paard zo nauw hoe je de hulpen precies geeft dat je een enorme beginner lijkt als je er ook maar een beetje naast zit . Wat ook bijvoorbeeld heel vreemd was, was het tempo. In dressuurles wordt erop gehamerd om je paard lekker voorwaarts te laten lopen ("maak hem eens wakker, hij slaapt bijna!"), en bij het western is het hoe rustiger hoe beter. Dat was echt wennen. Ik vond het wel enorm leuk, en heb afgesproken dat ik volgende week met Speedy kom, als het weer het toelaat. Ben gewoon eens benieuwd of ik met hem op de goeie weg zit. Eerst eens kijken hoe dat bevalt en dan bekijk ik wel of, hoe vaak en in welke vorm ik eventueel met lessen verder wil.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:36

klinkt goed speedster. Geef het een paar lessen tijd zonder gefrustreerd te raken
En als het inderdaad een internationaal kampioenspaard is is het waarschijnlijk wel op erg fijne hulpen getraind dus logisch dat je er in het begin dan gauw naast zit.

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:41

Nou, gefrustreerd zal ik niet snel raken, ik vond het eerder wel grappig. Ik ben echt reuze benieuwd hoe het volgende week gaat, want rijden met je eigen paard daar gaat het tenslotte toch om. Enthousiast ben ik in ieder geval al!

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:34

Leuk dat je er zo enthousiast over bent! Veel succes en plezier!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:14

zien er zwaar uit... verzendkosten?

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:17

@cissy: Volgens mij heb je in het verkeerde topic gepost...