Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
! Ik reed op een heel braaf paardje, Sue, schijnt een internationaal pleasure kampioene te zijn geweest, maar ik kon de knopjes toch duidelijk niet vinden. Je denkt heel snel ach dat doe ik wel effe, omdat het er zo relaxed en makkelijk uitziet, maar mooi niet Piet! Ze gooide haar hoofd in de lucht, reageerde slecht op mijn benen en ging als een plank door de wendingen. Terwijl ik met Speed wat dat betreft met hele licht hulpen precies dat kan bereiken wat ik wil. Het luistert bij een goed (of in ieder geval anders) getraind paard zo nauw hoe je de hulpen precies geeft dat je een enorme beginner lijkt als je er ook maar een beetje naast zit
. Wat ook bijvoorbeeld heel vreemd was, was het tempo. In dressuurles wordt erop gehamerd om je paard lekker voorwaarts te laten lopen ("maak hem eens wakker, hij slaapt bijna!"), en bij het western is het hoe rustiger hoe beter. Dat was echt wennen. Ik vond het wel enorm leuk, en heb afgesproken dat ik volgende week met Speedy kom, als het weer het toelaat. Ben gewoon eens benieuwd of ik met hem op de goeie weg zit. Eerst eens kijken hoe dat bevalt en dan bekijk ik wel of, hoe vaak en in welke vorm ik eventueel met lessen verder wil.