[WN] Quarterhorse (of paint) Taxatie Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Quarterhorse (of paint) Taxatie Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:55

Hello,
Zet hier al je prachtige westernpaardjes neer (Liefst Quarter & paint) en dan taxeren we hem! Graag fotootje! Nou laat het Taxeren nu beginnen!
Groetjes Marissa

jody87

Re: Quarterhorse (of paint) Taxatie Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:19

rangers cookie bars
2,5 jaar oud
sire: brinks hollywood son (stamt af van hollywood jac 86)
dam: amerigo cookie bars (stamt af van brio pat bars)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klaasje

Re: Quarterhorse (of paint) Taxatie Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:24

Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik begin wel even.

Mijn 2,5 jarige Quarter merrie.

Naam; ABC Doc's Leadin Lady
Geboortedatum; 03-08-'03
Kleur; Sorrel, bles, achter 2 witte benen, blonde manen.
Afstamming;
Vader = Hint Shabo (o.a. ; Hint Of Conclusive, Conclusive, Impressive, Lucky Bar, mr. Spanish Lee, Leo)

Moeder = Bea Pretty Girl ( o.a. : Doc's Lil Topsy, Doc's Prescription, Doc Bar, Linden Jett, Topsy Little, Poco Bueno )

Bea Pretty Girl is door Willem Burgmeyer geïmporteerd en geshowt.

Ze is zadelmak, heeft een zadel op gehad, hoofdstel, verkeersmak, trailer gewend, en hoefsmid uiteraard! Ze is altijd netjes op tijd ontwormd en geënt. Heb er een paar keer op gezeten.

Heeft Roundpen training gehad en is gewend aan de longe te lopen, kent de (basis)commando's ( Whoa, back-up, step, draf, galop ), begint zelfs aan de longe al leuk te stoppen.

Foto's zijn 4 sept. 2005 gemaakt, manen zijn bijgegroeit en ze is breder geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:37

rangers cookie bars: € 3750?

Ben niet zo'n held in schatten...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:34

Oh nou, dan ben ik wel nieuwsgierig in wat voor prijsklasse jullie Dot zouden schatten... heb een paar maanden terug op het punt gestaan haar te verkopen omdat het financieel even heel erg tegen zat en op dat moment heb ik vreselijk nagedacht over wat ik in zo'n geval in hemels naam voor haar zou moeten vragen, want voor mij is ze natuurlijk onbetaalbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's genomen in mei 2005, op 4 jarige leeftijd, in volledig ongetrainde conditie.

Dot, officieel 'Dutch Design', is dus een Chestnut/Tovero Paintmerrie van 5 jaar (geb. 11-5-2001), OLWS-vrij. Chique merrie met elegant hoofd, slanke nek, van nature goede bespiering en veel uitstraling.
Vader: Mister Jeta Scribbles (Jetalito, Scribbles) - ROM Western Pleasure, Punten in Halter en Western Riding.
Moeder: Spring Bid Flygirl (Bid Bar, Painted Jewel, Babette) - Punt Western Pleasure

Dot is vanaf de leeftijd van 3½ maand, met succes, geshowed. Ze heeft meerdere Grand en Reserve titels op haar naam en behaalde op twee jarige leeftijd haar ROM's in zowel Open Halter als Amateur Halter.
Door het showen is ze dus ook bekend met trailer laden, longeren (hoewel ze nooit overmatig is gelongeerd op jonge leeftijd), alle vormen van toiletteren, wassen, vreemde voorwerpen enz.

Dot is op 4 jarige leeftijd 1 week onder het zadel geweest (wat érg makkelijk ging, reed er zo mee weg in alle 3 de gangen). Ze heeft van nature mooi ruim en vooral soepel gangwerk, sterk beenwerk, zet van nature haar achterhand er onder en lijkt dus een veelbelovend pleasure/hunter show-prospect.
Ze is volledig gezond, heeft geen aangeboren afwijkingen en/of gebreken en geen stalondeugden.

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:47

Geen fototopic op WN graag. Daar zijn andere fora voor