[WN] Maand naar amerika

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperrrPaint

Maand naar amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:57

Ik zit nog steeds te denken om een maand naar amerika te gaan om daar paarden te rijden en verzorgen, heeft iemand hier ervaring mee? of een goede leuke locatie?. Als ik de stap neem word het toch pas volgend jaar, nadat ik me school heb afgerond. Ik zou er dan graag willen werken en daarvoor daar verblijfen. Zou je dan echt een topruiter moeten zijn? of is dat ook haalbaar als je kan rijden? ben benieuwd naar jullie ervaring..

EmmaK

Re: Maand naar amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:07

ik wil ook graag naar Amerika, maar een maand is niet heel lang he.
Ik heb ook goeie verhalen gehoord over Oklahoma, het lijkt mij ook heel leuk om naar een westernstal te gaan.

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 22:07

emmelske schreef:
ik wil ook graag naar Amerika, maar een maand is niet heel lang he.
Ik heb ook goeie verhalen gehoord over Oklahoma, het lijkt mij ook heel leuk om naar een westernstal te gaan.

nee dat is waar, maar als ik een maand ga dan kan mijn paard een maand in training en dat kan ik ook nog regelen op me werk, vandaar een maand

lilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:20

Hallo
Marleen vertrekt a.s. dinsdag voor 3 maanden naar de USA.
waar ze 6 dagen in de week paarden zal rijden en 1 dag in de week zal stage lopen bij Jo Curtis een zilversmid. En ik als de moeder mag dan 3 maanden haar winkel en internetsite en paarden bij mag houden. Wat ik met heel veel plezier zal doen. In de Duitse Quarter komt een verslag te staan van haar ervaringen bij een Amerikaanse Trainer (John en Jill Briggs. gespecialiceerd in western riding, pleasure en trial). Mijn advies is gewoon gaan de ervaringen die je daar op doet vergeet je nooit meer, ook al zijn ze soms niet zo goed. Maar daar leer je ook van.
groetjes lilian

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 07:44

Ik ben ook van plan om naar Amerika te gaan. Mag ook van m'n ouders, maar kan ik dan zo naar Amerika toe, zonder e.o.a. bewijs ofzo? Ik ben 15.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:09

Hee Superrrpaint! Er zijn best wat adressen waar je heen kunt. Meestal zijn ze daar heel enthousiast om mensen te ontvangen. Stuur eens een pm naar XoNo, die is vorig jaar naar de USA geweest en heeft op verschillende adressen gezeten. In Oklahoma, idd.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:26

ja en wgirl kun je ook een pb tje sturen die is met xono naar amerika geweest en gaat daar nu nog vaak heen

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:55

heb er ook 3 maand gezeten. maand is wel zo voorbij, vond 3 maand eigenlijk ook weinig... had het er enorm naar mijn zin.
als je de kans krijgt moet je gewoon gaan!!
maar het is pas voor volgend jaar lees ik?!

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 17:31

hihaa schreef:
heb er ook 3 maand gezeten. maand is wel zo voorbij, vond 3 maand eigenlijk ook weinig... had het er enorm naar mijn zin.
als je de kans krijgt moet je gewoon gaan!!
maar het is pas voor volgend jaar lees ik?!

ja klopt, zal toch eerst me school af moeten maken, anders gebeurt het nooit

femie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:12

hejz,

ik ga van de zomervakantie naar amerika voor 10 weken. ik ga naar kentucky daar heeft me tante een quarter horse fokkerijtje. ze heeft 5 merrie's en 2 hengsten. ik ga daar de paarden verzorgen en ook rijden. ik ga dan ook met een 3 jarige merrie barrel races rijden. ik ben er al met de kerstvakantie geweest voor 4 dagen het was echt leuk en ik heb al onwijse zin in de zomervakanite en als ik me school af heb gemaakt en ik hebn er dan nog steeds zin in dan trek ik bij me tante in.

groetjes femke

EmmaK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:58

zozo jij hebt al hele plannen haha

judith

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:11

Ik ben vorig jaar ook een maand naar amerika geweest, kon niet langer in verband met school, maar ik vond een maand echt veel te kort!! Had het er prima naar mijn zin en hoop aankomende zomer zeker weer heen te kunnen. Ik ben bij Nedpoint geweest. Verder op veel andere ranches geweest en erg veel geleerd. Ook op grote shows geweest, erg leerzaam en leuk allemaal.
Heb je al enig idee waar je heen zou willen? Discipline, welke omgeving enz?

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:13

Jeetje, lijkt me een hele ervaring, echt heel erg leuk!

SillytheKid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:57

Weet iemand van de Amerika-gangers eigenlijk wat je ongeveer moet sparen om een maand of 3 naar de USA te kunnen?
En dan bedoel ik vooral de vlucht en wat zakgeld..
Ik zou ook ontzettend graag willen volgend jaar, en ik zou wel wat langer kunnen (en willen) dan een maand.

wgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:48

Sillythekid,

Ik ben vaak zo'n € 500 kwijt voor een ticket. Maar omdat ik op Oklahoma City aan vlieg is het ticket een stuk duurder, dan wanneer je op een van de grotere luchthavens aanvliegt (zoals Dallas)

Emmelske,
ik ben de eerste keer inderdaad samen met Xono naar Oklahoma geweest. We zijn na een week van ons eerste adres vertrokken naar de trainingstal van Bill Fleming (die nu dus naar Nederland komt), en dat beviel beter. We zijn daar zo'n 4 weken gebleven, en ik ben daarna weer voor anderhalf jaar teruggegegaan. En vertrek volgende maand ook weer!

Je kunt vaak heel snel aan de slag bij trainingsstallen, omdat ze staan te springen om hulp. Hard werken en een positieve instelling, daar kom je een heel eind mee.

En je zal inderdaad ook negatieve ervaringen hebben, maar daar leer je inderdaad van! Het hoort er allemaal bij. Ik kwam vrij snel op een goed plekje terecht en had dus geluk!

SillytheKid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:09

wgirl schreef:
Sillythekid,

Ik ben vaak zo'n € 500 kwijt voor een ticket. Maar omdat ik op Oklahoma City aan vlieg is het ticket een stuk duurder, dan wanneer je op een van de grotere luchthavens aanvliegt (zoals Dallas)

Emmelske,
ik ben de eerste keer inderdaad samen met Xono naar Oklahoma geweest. We zijn na een week van ons eerste adres vertrokken naar de trainingstal van Bill Fleming (die nu dus naar Nederland komt), en dat beviel beter. We zijn daar zo'n 4 weken gebleven, en ik ben daarna weer voor anderhalf jaar teruggegegaan. En vertrek volgende maand ook weer!

Je kunt vaak heel snel aan de slag bij trainingsstallen, omdat ze staan te springen om hulp. Hard werken en een positieve instelling, daar kom je een heel eind mee.

En je zal inderdaad ook negatieve ervaringen hebben, maar daar leer je inderdaad van! Het hoort er allemaal bij. Ik kwam vrij snel op een goed plekje terecht en had dus geluk!

Ik ben lichtelijk jaloers op je verhaal Gaaf hoor!!

Bedankt trouwens, €500 valt me nog reuze mee. Ik zat al te denken aan een flinke €1000..

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:47

Hoi hoi,
Na lang nadenken en daar al een keer geweest te zijn heb ik ook besloten om voor 2,5 maand op een ranch te gaan werken. Het is voornamelijk paarden rijden en gasten door de trails begeleiden. Het lijkt me een enorme uitdaging. Je kan even op de site van de ranch kijken waar ik heen ga. Deze is www.southcross.com.

SillytheKid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:14

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:18

Oja sorry blond he. Ben er zelf al een keer geweest en het was daar echt heerlijk kan niet wachten tot 8 maart dan ga ik weer terug.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:47

Zo dat lijkt me wel gaaf ja!
Als je gaat: heel veel plezier.

westernboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:51

Yank schreef:

ik heb heinwe ik ga niet aleen naar amirika

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:45

westernboy schreef:
Yank schreef:

ik heb heinwe ik ga niet aleen naar amirika

Ach kun je mooi een typcursus volgen in de vakantie

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:09

Steaming schreef:
Ach kun je mooi een typcursus volgen in de vakantie

*ROFL*

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:15

Wat willen jullie precies weten over Amerika dan????
Wellicht kan ik jullie wat verder helpen, heb van 2004 tot 2005 in de US gewoond (Long Beach, Zuid Californië)
Vraag maar raak of stuur een pb

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:19

Hai!!
Ik ben 2x 3 weken naar Italië geweest en heb daar gewerkt op een stal met friezen en springpaarden (zie profiel voor foto's)

Dit jaar ga ik naar Amerika of spanje, en naar Luxenburg kijken wat daar te leren valt