[WN] Trainen bij Antoine de Bodt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsea

Trainen bij Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 18:50

Ik weet niet of dit de goede plaats is om deze vraag te stellen....

Zijn er hier westernruiters die bij Antoine de Bodt rijden/gereden hebben? Ik ben namelijk erg geinteresseerd in zijn manier van rijden maar ik vraag me af hoe hij deze "dressuurmatige" manier van rijden toepast op westernruiters en hun paarden.

Groetjes Leanne

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:55

Wat ik van hem gezien heb bij een westernruiter gaat hij er hetzelfde mee om als met een engels paard.

Jos

Re: Trainen bij Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:18

een paar jaar geleden heeft Roel een aantal lessen bij hem gevolgd.
wij hebben er veel aan gehad, en passen nog steeds oefeningen uit die methode toe.

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:23

Ik zit er zelf ook aan te denken namelijk om met maxi een aantal lessen bij hem te nemen. @Jos, is zijn training dus goed toe te passen bij de westernruiters en paarden?

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:59

Ik heb pas een clinic gevolgd bij iemand die helemaal lyrisch is over Antoine... M.n. over het recht richten van een paard.. het enige wat ik continu dacht was.. JAAA maar dat doen we bij western toch altijd.., weinig nieuws onder de zon dus..

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 20:11

ja idd, dacht ik in eerste instantie ook...maar toch

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:15

pb Nakita (silden op bokt) eens, die kan je ongetwijfeld wat meer vertellen!

Cilian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:44

Ik ben één keer bij hem geweest. Wat mij erg tegenviel was dat hij behoorlijk scherp was. De meeste mensen durfden niet meer te rijden, te bang om wat fout te doen. Ik kwam bij hem om te kijken waarom mijn paard kreupel liep. Zijn conclusie was dat mijn paard niet kreupel was en werd binnen 5 minuten de bak weer uitgestuurd. Weg 40 euro. Voor mij dus geen Antoinne de Bodt meer.

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:49

Nakita komt niet zoveel meer op bokt (is druk bezig met het opzetten van haar pension/africhtingsstal), als je haar email of tel. wilt hebben dan hoor ik het wel

Groetjes Charita

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:29

Ik heb het afgelopen jaar er (helaas) veel ervaring mee opgedaan.
NIet bij A. de Bodt zelf maar bij Marijke de Jong.

Ik heb nu geen tijd om het hele verhaal te vertellen, maar kom hier morgen even op terug.

@horsea: Wat is de reden dat je naar hem toe wilt? Gewoon interesse of heb je een probleem met je paard.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:33

Kan het je aanraden,heb weliswaar niet bij de Bodt zelf gereden maar bij Karmie Stroeve.
Ja echt waar

( zij was ook te spreken over Nakita trouwens)

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:32

Blaze!
Je blijft ook verrassen he

bugsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:54

Ik heb slechts 1 les van hem gehad, maar toch veel geleerd.
Ik heb diverse malen gezien dat zijn methode echt werkt.
Nakita is zeker een heel goed alternatief.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:55

Ik heb een aantal jaren geleden een keer bij hem gelest. Het was erg nuttig en hij geeft goed en begrijpelijk les. Het is wel vrij dressuurmatig dus daar moet je rekening mee houden, maar op zich is het wel te doen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:27

Cilian schreef:
Ik ben één keer bij hem geweest. Wat mij erg tegenviel was dat hij behoorlijk scherp was. De meeste mensen durfden niet meer te rijden, te bang om wat fout te doen. Ik kwam bij hem om te kijken waarom mijn paard kreupel liep. Zijn conclusie was dat mijn paard niet kreupel was en werd binnen 5 minuten de bak weer uitgestuurd. Weg 40 euro. Voor mij dus geen Antoinne de Bodt meer.

Zo'n soort ervaring heb ik dus ook gehad (toevallig niet allebei in Lunteren he )

Ik zeg niet dat hij geen verstand van paarden heeft en er zijn ook veel paarden die veel nut hebben gehad bij zijn manier van aanpak.

Maar zoals al eerder gezegd het rechtrichten is een normaal onderdeel van het paardrijden op welke manier dan ook . AdB is niet de enige die zich hiermee bezighoudt. Dat het te weinig gebeurt tijdens een normale les zegt meer over de slechte instructie in NL dan over zijn 'super' kennis.

De keer dat ik hem bezig heb gezien werd hij -naarmate het aantal genuttigde biertjes groeide- ronduit beledigend naar de mensen toe.
Hij stond totaal niet meer open voor hun onkunde en zijn gedragen waren navenant negatief.
Misschien dat hij zich minder met clinics zou moeten bezighouden en meer met privé-lessen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:30

Heb niet bij hem gelest, maar wel meerdere keren een leuk boompje met 'm opgezet met een bakkie koffie, en meerdere lessen van hem bijgewoond.
Is prima toepasbaar voor westernruiters. Zijn en mijn manier van rechtrichten verschillen slechts in kleine details maar hebben dezelfde beredenering erachter.
Het scherpe van Antoine vind ik juist erg leuk, ik hou er wel van als ergens geen doekjes om gewonden worden

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:34

Scherp en geen doekjes onder het genot van een bakje koffie is prima, maar vervang koffie door alcohol en je gooit je eigen glazen in

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:49

Ik heb Antoine nooit meegemaakt met wat bier in zijn mik, en dat mag ook zo blijven. Ik heb het uberhaupt niet zo op mensen met alcohol in hun bloed...

De keren dat ik hem ontmoet heb, heeft hij geen druppel gedronken. Hij moet doorgaans ook nog een flink eind met de auto (hij woont in de buurt van Brussel geloof ik) dus dat zal de koffie cq frisdrank wel verklaren...

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:28

Ik vind Antoine niet verkeerd als je maar zorgt dat je alleen luisterd naar zijn uitleg en niet met zijn aanleuning gaat rijden.
Gewoon zijn theorie goed beluisteren en dat omzetten naar je western hulpen.

Toen ik voor het eerst met Antoine in aanraking kwam was hij niet te spreken over de western sport en heilig overtuigt van het in de aanleuning MOETEN lopen van een paard om het recht te krijgen en te houden.

Hij kan wat bot uit de hoek komen maar weet wel erg goed waar hij over praat. Het enige wat ik jammer vind is dat hij soms kleppen op heeft wat betreft andere methodes.

Maar mijn paard en ik hebben hem er van kunnen overtuigen dat het ook anders kan.
Ik kreeg grote complimenten over hoe ik in staat was mijn paard constant recht te houden en volledig verzamelt zonder constante aanleuning
Iets wat ik enorm waardeer gezien hij eigenlijk een hele andere kijk op rechtrichten had dan ik.

Eigenlijk waren het natuurlijk complimenten aan mijn trainer want die heeft mij zo leren rijden.
Dus voor Dave!!!!!

Cilian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:29

Wat ik van hem op internet gelezen heb vind ik ook heel goed. Alleen het lessen bij hem is mij ontzettend tegengevallen. Het was niet in Lunteren, dus het komt bij hem meer voor. Het is ook echt niet zo dat ik bij ieder kleinigheidje op mijn tenen getrapt ben.
Maar als je je verhaal niet mag doen, je binnen 5 minuten uit de bak gestuurd wordt terwijl je echt voor goed advies komt, en wel het hele bedrag moet betalen is iets wat bij mij niet goed over komt.
Verder had iedereen last van zijn scherpheid, waaruit dus blijkt dat hij te ver ging. Verder hou ik er ook van dat iemand duidelijk is en meteen zegt wat er verkeerd gaat, alleen daar leer je van.

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:05

In principe doen we al heel veel kwa rechtrijden en verzameling maar ik heb het idee dat het nog beter kan dan wat ik er momenteel uit haal. Misschien is het iets om eens te gaan kijken en zijn theorie in westernhulpen om te zetten...

Kornelius

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:56

Cilian schreef:
Zijn conclusie was dat mijn paard niet kreupel was en werd binnen 5 minuten de bak weer uitgestuurd. Weg 40 euro. Voor mij dus geen Antoinne de Bodt meer.

wow, ik moet ook eens een kopje koffie gaan drinken met de goede man. Ik schrijf me alvast in voor de clinic "480 euro per uur verdienen in de paardenbiz". hoppetee.

silden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:29

Het rechtrichten in de westernsport is in mijn ogen heel iets anders dan het rechtrichten wat Antoine doet. In de westernsport wordt er nooit gekeken naar waar het paard in de galop zijn binnen achterbeen neerzet of waar in draf de buiten benen zijn!!! Bijna nooit wordt er gekeken waar het zadel ligt. Bijna nooit wordt er gekeken of de ruiters wel ECHT lichtrijden i.p.v zwaarrijden. (terwijl dat wel zo in de boekjes staat)
Bijna iedere ruiter vraagd het paard met het hoofd naar beneden te gaan om in de verzamaling te komen en daar de rug los te kunnen laten.....

Dit is nou juist waar iedereen de fout in gaat.

Iedereen weet dat een paard een rugganger is. Iedereen weet dat een paard zijn hoofd draagt met zijn rugspieren. waarom zou een paard door met zijn hoofd vast gezet op een lage plaats zijn rug ontspannen???????

Een Correct rechtgericht paard (dat dus totaal in Balans is, zijn gewicht correct op 4 benen heeft en de ruiter zonder moeite kan dragen) kan zijn rug spieren ontspannen waardoor hij vanzelf met het hoofd licht in de hand naar beneden zal gaan.......... (zonder dus te hengelen of te trekken)

Antoine kan inderdaat bod uit de hoek komen. Deze man ziet deze fouten iedere dag en ziet iedere dag paarden die door de mensen kapot gereden zijn. Ik denk als wij in zijn schoenen zouden staan ook bod uit de hoek zouden komen. Of niet?????

Ik vind dat dit systeem zelfs met de westernsport MOET samen komen om alleen al de paarden heel te houden.

gr Nakita

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:28

hey Kita
wanneer kom je bij ons een demonstratie les geven

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:48

ja kita dan ben ik van de partij moet nog erg veel leren met rechtrijden