[WN] western rijden, zit niet lekker in het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

western rijden, zit niet lekker in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:06

ik heb een westernzadel van kunstof. Ik heb hem gekregen in ruil voor neiuwe goten bij de manege. Hun gebruikt de zadel niet.

Maar ik zit er niet lekker op. Zou het kunnen omdat ik verkeerd zit?

heb nog geen foto. De beugels zijn nog iets te lang maar er worden gaten in gemaakt zodat ze op mijn maat zijn.

Wie weet een lekkere houding in het zadel?
Want ik ga samen met een vriendin in de zomervakantie naar een westernkamp om echt western te leren rijden.

En bestaan er ook bondjes voor op het westernzadel zodat je wat comfertabler zit?

plutolover

Re: western rijden, zit niet lekker in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:15

ik zal proberen zo snel mogelijk foto's te maken

ik weet ook niet zeker of het zadel goed op mijn paard ligt.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:34

bontjes zijn er wel...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:36

ja waar kan je die dan kopen?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:37

Als het zadel te breed is voor je achterwerk zal een bontje ook niets helpen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:51

volgens mij pas ik dit zadel wel. Later komen er foto's

Maar hij zit al hard karton kortom niet ech lekker

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:54

willeke16 schreef:
ik heb een westernzadel van kunstof. Ik heb hem gekregen in ruil voor neiuwe goten bij de manege. Hun gebruikt de zadel niet.

heb nog geen foto. De beugels zijn nog iets te lang maar er worden gaten in gemaakt zodat ze op mijn maat zijn.

Want ik ga samen met een vriendin in de zomervakantie naar een westernkamp om echt western te leren rijden.

En bestaan er ook bondjes voor op het westernzadel zodat je wat comfertabler zit?

Beste Willeke,

Even voor mijn beeldvorming...ehhh....een kunststof Westernzadel? Nou, die foto wil ik graag zien. En dan in ruil voor nieuwe goten? Ik neem aan dat je dakgoten bedoeld? Mag ik in dat geval jouw telefoonnummer....voor het geval ik nieuwe dakgoten nodig heb en jou kan betalen met een kunststof zadel...van mijn part geef ik je er twee.

Een lekkere houding in een westernzadel...tja, als ik daar over ga uitweiden word ik vast en zeker van dit Forum afgeknikkerd...
Maar, om het netjes te houden, ...een rustige bosrit en dan de krant meenemen zodat je onderweg wat te lezen hebt...da's mijn idee van een lekkere houding in een westernzadel.

Een bondje voor westernzadels....nee bij mijn weten is er noch bij de FNV, noch bij het CNV of de ABVA/KABO een bond voor westernzadels. Maar sein ze eens in, misschien vinden ze het een goed idee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:56

Er zijn overal diverse bontjes aan te kopen via online shops, kijk maar even in het Sticky daarvoor. Verder, op een westernzadel zit je ook anders vergeleken met een Engels zadel, het kost een tijd van wennen, doorbijten en oefenen om op de juiste manier te zitten, zodat je er ook lekker in zit. Hardheid is iets waar je aan moet wennen, maar doet er niet zoveel toe voor het goed zitten qua houding. Ik heb zelf ook een erg hard zadel, maar na een maandje rijden zat ik er vrij lekker in, het was nog steeds hard, maar ik was eraan gewend

Verder zal het feit dat je beugels niet op maat zijn, maar te lang zijn, ook wel meespelen in dat je niet lekker zit, daardoor zit je vaak toch iets krampachtiger. Van belang is dat je ontspant, lekker op je gemak gaat zitten, en toch ook een rechte rug en benen. Heb je les, of een kennis die aan western doet, en je wat tips mbt de houding kan geven? Eventueel kan die ook voor je kijken of het zadel redelijk lijkt te liggen, of echt niet past

Ik ben ook benieuwd naar een foto van je zadel, en hoe je erop zit

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:20

Die kunstof westernzadels zitten indd echt niet..
Ik reed er met eentje op een koudbloedpaard.. Ze zijn heel hard.. Ik vind ze gewoon niet lekker zitten..

Ik heb er alleen ook geen foto van.. Maar het zat echt niet lekker..

Aan mijn houding lag het niet want op een leren zadel zit ik precies hetzelfde en dat zit heerlijk!

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:09

Goten ruilen voor een zadel? Jeetje, dat is wel de vreemdste manier die ik ooit heb gehoord om aan een westernzadel te komen. Ik vraag me af of het dan past, je kunt het er toch niet zo opsmijten!
Die kunststof dingen ken ik overigens wel, ik denk wel dat die lekker kunnen zitten. Aan een westernzadel moet je ook wennen hoor.

Toch ben ik erg benieuwd naar een foto, dat verheldert lang niet alles, maar wel wat.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:21

Majo schreef:
Goten ruilen voor een zadel? Jeetje, dat is wel de vreemdste manier die ik ooit heb gehoord om aan een westernzadel te komen. Ik vraag me af of het dan past, je kunt het er toch niet zo opsmijten!
Die kunststof dingen ken ik overigens wel, ik denk wel dat die lekker kunnen zitten. Aan een westernzadel moet je ook wennen hoor.

Toch ben ik erg benieuwd naar een foto, dat verheldert lang niet alles, maar wel wat.

Ach...het waren natuurlijk ook kunststof goten...

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:37

Met of zonder helm? Denkend aan Asterix...

Ach, wat flauw weer. Sorry

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:25

het waren idd dakgoten. Ze deden niks met het zadel.en mijn ouders hebben een loodgieterst bedrijf. Vandaar.

Ik heb helaas nog geen foto. Want de beugels moeten nog gaatjes bij om de beugels op mijn lengte krijgen.

En het zadel past op pluto. Toen me ouders een keer bij me paard waren en de zadelmakelaar er was. Had hij er na gekeken en hij zat goed.

ik hoop echt zo snel mogelijk foto's te maken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 23:22

iski schreef:
willeke16 schreef:

Een bondje voor westernzadels....nee bij mijn weten is er noch bij de FNV, noch bij het CNV of de ABVA/KABO een bond voor westernzadels. Maar sein ze eens in, misschien vinden ze het een goed idee.

ik heb ze gevonden

Afbeelding

en

Afbeelding

ik heb ze gevonden op http://www.justwestern.nl/diverse.html

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:15

En misschien onder het bontje iets van een gelpad of zo. Maar een kunststof zadel tegen dakgoten? Volgens mij is dat geen goede verhouding. Ik heb net nieuwe dakgoten laten aanbrengen en de goten (geen kunststof) waren behoorlijk aan de prijs.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:22

iski schreef:
willeke16 schreef:

Beste Willeke,

Even voor mijn beeldvorming...ehhh....een kunststof Westernzadel? Nou, die foto wil ik graag zien. En dan in ruil voor nieuwe goten? Ik neem aan dat je dakgoten bedoeld? Mag ik in dat geval jouw telefoonnummer....voor het geval ik nieuwe dakgoten nodig heb en jou kan betalen met een kunststof zadel...van mijn part geef ik je er twee.

Een lekkere houding in een westernzadel...tja, als ik daar over ga uitweiden word ik vast en zeker van dit Forum afgeknikkerd...
Maar, om het netjes te houden, ...een rustige bosrit en dan de krant meenemen zodat je onderweg wat te lezen hebt...da's mijn idee van een lekkere houding in een westernzadel.

ahahaha ik rol hier echt van mijn stoel van het lachen

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:01

[/quote]

ahahaha ik rol hier echt van mijn stoel van het lachen[/quote]

Ehhh....pas op hè....schade aangericht en/of toegebracht door van de stoel vallen is geheel voor eigen rekenening en valt niet onder mijn verantwoordelijkheid. Iedere vorm van aansprakelijkheid wordt categorisch ontkent en vervolgens afgewezen. Tegen deze beslissing is bezwaar mogelijk binnen de wettelijke termijn van 6 weken, schriftelijk in 3-voud te verlengen met nogmaals 6 weken. Ik beroep me hier- en daarbij op het 3e BW, art. 1203, lid 17, vers 29, psalm 12, regel 302 t/m 328.

ps....zo volwassen genoeg?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:08

Ik wil niet ''l.ullig" doen, maar ik heb anders jaren lang heerlijk gezeten op een Kunstof Wintec Western Zadel hoor ! Niet alle kunstof is "flut"! De meeste mensen die even op Jeddah mochten en van een leer-goed-merk-zadel afkwamen vonden het ook gelijk een heerlijk zadel.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:34

er zullen vast wel lekekere kunstofzadels zijn. Maar deze vind ik niet echt lekker zitten.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:36

"Zitten" is heel persoonlijk . Ik heb ook een Wintec gehad en ondanks dat ie goed op het paard lag zat ik er niet lekker in. Te breed voor mij.

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:57

hmm heb een kunstof zadel die wel lekker zit maar niet op het paard past.. haha

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:13

Misschien heeft Willeke wel een minikont en een 16 ich zadel. Neen, dat vind ik ook niet lekker zitten.

Nou, kom op met die foto's!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:20

Die bontjes zijn idd heel erg lekker om mee te rijden, heb er zelf een of 2 keer mee buitengereden met een paard van een vriend. Maar je zit is heel persoonlijk, de een vind dit lekker en de ander dat. Ik heb een 17 inch westernzadel, groot dus, maar ik ben vrij smal kwa bouw en toch vind ik het heerlijk zitten. Op de zadels met een kleine zit heb ik nl de neiging voorover te vallen en ik zit gewoon niet lekker comfy. Maar probeer het eerst met de kortere beugels en/of dat bontje. Als het dan nog niet lekker zit zou je het evt bij een goede winkel tegen een ander zadel kunnen ruilen als jouw zadel nog van goede kwaliteit is.

En idd: waar blijven de foto's