Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
willeke16 schreef:ik heb een westernzadel van kunstof. Ik heb hem gekregen in ruil voor neiuwe goten bij de manege. Hun gebruikt de zadel niet.
Maar ik zit er niet lekker op. Zou het kunnen omdat ik verkeerd zit?
heb nog geen foto. De beugels zijn nog iets te lang maar er worden gaten in gemaakt zodat ze op mijn maat zijn.
Wie weet een lekkere houding in het zadel?
Want ik ga samen met een vriendin in de zomervakantie naar een westernkamp om echt western te leren rijden.
En bestaan er ook bondjes voor op het westernzadel zodat je wat comfertabler zit?

Majo schreef:Goten ruilen voor een zadel? Jeetje, dat is wel de vreemdste manier die ik ooit heb gehoord om aan een westernzadel te komen. Ik vraag me af of het dan past, je kunt het er toch niet zo opsmijten!
Die kunststof dingen ken ik overigens wel, ik denk wel dat die lekker kunnen zitten. Aan een westernzadel moet je ook wennen hoor.
Toch ben ik erg benieuwd naar een foto, dat verheldert lang niet alles, maar wel wat.
iski schreef:willeke16 schreef:
Een bondje voor westernzadels....nee bij mijn weten is er noch bij de FNV, noch bij het CNV of de ABVA/KABO een bond voor westernzadels. Maar sein ze eens in, misschien vinden ze het een goed idee.

iski schreef:willeke16 schreef:ik heb een westernzadel van kunstof. Ik heb hem gekregen in ruil voor neiuwe goten bij de manege. Hun gebruikt de zadel niet.
Maar ik zit er niet lekker op. Zou het kunnen omdat ik verkeerd zit?
heb nog geen foto. De beugels zijn nog iets te lang maar er worden gaten in gemaakt zodat ze op mijn maat zijn.
Wie weet een lekkere houding in het zadel?
Want ik ga samen met een vriendin in de zomervakantie naar een westernkamp om echt western te leren rijden.
En bestaan er ook bondjes voor op het westernzadel zodat je wat comfertabler zit?
Beste Willeke,
Even voor mijn beeldvorming...ehhh....een kunststof Westernzadel? Nou, die foto wil ik graag zien. En dan in ruil voor nieuwe goten? Ik neem aan dat je dakgoten bedoeld? Mag ik in dat geval jouw telefoonnummer....voor het geval ik nieuwe dakgoten nodig heb en jou kan betalen met een kunststof zadel...van mijn part geef ik je er twee.
Een lekkere houding in een westernzadel...tja, als ik daar over ga uitweiden word ik vast en zeker van dit Forum afgeknikkerd...![]()
Maar, om het netjes te houden, ...een rustige bosrit en dan de krant meenemen zodat je onderweg wat te lezen hebt...da's mijn idee van een lekkere houding in een westernzadel.
Een bondje voor westernzadels....nee bij mijn weten is er noch bij de FNV, noch bij het CNV of de ABVA/KABO een bond voor westernzadels. Maar sein ze eens in, misschien vinden ze het een goed idee.
! Niet alle kunstof is "flut"! De meeste mensen die even op Jeddah mochten en van een leer-goed-merk-zadel afkwamen vonden het ook gelijk een heerlijk zadel.
. Ik heb ook een Wintec gehad en ondanks dat ie goed op het paard lag zat ik er niet lekker in. Te breed voor mij.