[WN] Waar professioneel zadel aan laten meten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_vdv

Waar professioneel zadel aan laten meten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 14:52

Ik weet dat er hier een sticky staat met zadelverkopers, maar ik lees/hoor nogal vaak dat het aanmeten slechts oppervlakkig gebeurt, en teveel met het oog op geld verdienen.
Daarom vraag ik me af bij waar ik terecht kan voor zadels passen (aan huis) op een professionele wijze.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:55

toch maar in de sticky kijken of eerst even zo'n zadelpasclinic volgen die sablou organiseert.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:01

Eigenlijk is dit een hele goed vraag die niet zo makkelijk te beantwoorden is.

Want al die verkopers in het sticky weten wel iets, hebben dus wel (eens/vaak/meestal) gelijk maar in sommige gevallen zitten ze er (volgens ervaringen van diverse bokkers hier gelezen èn eigen ervaringen) ook bijna allemaal wel eens lelijk naast!

Dus als jij erachter bent wie het nu wél allemaal weet en àltijd gelijk heeft, geef het me door want ik zoek nog steeds dè perfecte zadelverkoper!

sablou

Re: Waar professioneel zadel aan laten meten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:46

sflj schreef:
........Dus als jij erachter bent wie het nu wél allemaal weet en àltijd gelijk heeft, geef het me door want ik zoek nog steeds dè perfecte zadelverkoper!

Ik zoek al jaren de perfecte mens; iemand die het allemaal weet en altijd gelijk heeft. Het hoeft van mij niet perse een zadelmaker te zijn, loodgieter of timmerman mag ook .....

MVG Louis

PS I 'am next from perfect; Try me

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:13

Goed zo.. Die zit!!!

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:38

Hahaha leuk Sablou, maar dat zeggen die andere 80000 zadelverkopers ook allemaal!

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:51

sflj schreef:
Hahaha leuk Sablou, maar dat zeggen die andere 80000 zadelverkopers ook allemaal!

Natuurlijk. Aan jou de taak om de juiste te vinden.......

1 ding: hou alstjeblieft zadelverkopers en zadelmakers strikt van elkaar gescheiden. Een zadelmaker is veelal ook zadelverkoper, maar de meeste zadelverkopers zijn verre van zadelmaker.

MVG Louis

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:53

Blijft het dus 1-0

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:11

En als je dan ook nog een zadelmaker/verkoper kunt vinden die zelf paard rijdt op een redelijk niveau (en dat hoeven geen wedstrijden te zijn) én wat weet van de manier van bewegen van een paard c.q. hoe een paard technische in elkaar zit dan zit je helemaal goed

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:17

Ha, precies zoëentje heb ik gevonden!
Daarnaast gewoon een heel sympathieke vent.

Laat nou juist net die kerel mij een zadel adviseren die mij door weer anderen uit het sticky ten zeerste wordt afgeraden!

En ja, ik heb al zadelclinics gevolgd.

Maar die maken mij nog steeds geen expert dus hóe kan ik dan het kaf van het koren onderscheiden?

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:02

Wie wordt er afgeraden dan.. kben helemaal niet nieuwsgierig..

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:16

Onderstaande dus gewoon uit balorigheid....

Even kijken:
- We rijden al 15 jaar western. Niet op echte wedstrijden (alleen de kleine club dagen), omdat we geen wedstrijd mensen zijn.
- We doen regelmatig mee aan clinics (werken met koeien, trail, reining).
- Hebben heeeeeeel veel kilometers in het zadel gemaakt op (trek-)tochten en vakanties (allemaal met onze eigen paarden); Eifel-trail, Veluwe-trail, Venlo - Harderwijk.
- We hebben onze eigen paarden gefokt en ingereden. Rijden daarnaast - natuurlijk- nog "mama en de oudere tantes".
- We Zijn heel kritisch daar waar het gaat om het welzijn van het paard (maar zijn geen "watjes").

Nou ik denk dat we aardig "on profile" komen....

MVG Louis

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:33

Alleen al het feit dat iemand de GROTE moeite neemt om een zadel te maken i.p.v. te verkopen vind ik al een hele PRE... Wij hebben
3x een zadel gekocht en de laatste (zeer bekende) zadelverkoper zei... Jouw paard kennende.. Ja hoor die past wel..

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:00

En pastte die ????

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:14

Weet ik niet, ga daarom een clinic bij Sablou volgen.. Misschien heb ik al mijn paarden wel heel veel verdriet gedaan met dit zadel.. Op mijn huidige merrie past tie in iedergeval NIET..

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 22:18

Een "kant en klaar" zadel hoeft toch niet altijd slecht te zijn?
Niet iedereen heeft geld om een zadel op maat te laten maken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:23

Nee hoor Maaike, je kunt je ook zo gek laten maken als dat je zelf maar wilt. Onthoud dat een verkoper altijd zal willen VERKOPEN en wees zelf ook gezond kritisch.
Iedereen maakt wel eens een foutje. Een stalgenoot van me heeft vorige week een nieuw en op maat gemaakt westernzadel afgeleverd gekregen van zijn zadelmaker. Zal best op maat gemaakt zijn, maar toch absoluut NIET op het paard van mijn stalgenoot maar vooruit....

Volgens mijn hoogst onbescheiden mening kunnen mensen als bijvoorbeeld Evelien (Eurohorse) of Arthur je uitstekend helpen als jouw paard geen heel specifieke problemen heeft, of als jij geen heel specifieke wensen hebt.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:24

Als 't ie goed past lijkt mij er niks mis mee!

Ik sprak laatst met iemand (op een zadelpasclinic) waarvan het op maat gemaakte zadel niet (meer) past.

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 05:33

Ik heb inmiddels via Horseman Outfitter een Crates Reining en die bevalt zeer goed!