Ik ben van mening dat het niet mogelijk is om van een foto aan te geven of een zadel wel of niet goed past. Hoewel sommige foto's (sterk) anders doen vermoeden, kunnen de omstandigheden (niet juiste ligging, verkeerd pad, onjuiste foto) de situatie vaak aardig beinvloeden en dus ben ik van mening, dat het "gevaarlijk" is om een hard oordeel te geven op basis van iets dat "net niet genoeg bewijs is".
Ik val dus terug op al oude stelling:
"....meet het en je weet het..."
M.b.t. de kwaliteit van westernzadels, denk ik dat het wel goed mogelijk is om gefundeerde opmerkingen te maken, vermits er sprake is van een duidelijke foto.
Tenslotte nog dit;
Ik geef mijn reacties op dit soort topics niet, in de hoop weer een zadel te kunnen leveren, want de meeste bokkers met een dergelijk topic zitten niet in mijn klanten segment en kopen dus hun zadel ergens anders. Ik heb altijd getracht een zo eerlijk en objectief mogelijke reactie te geven. Dat daarbij de reactie niet altijd een strelende is, moet met de plaatsing van zo'n topic verwacht worden (tenzij we allemaal watjes zijn en alleen maar stroop gesmeerd willen krijgen).
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden (ook wel "sores" genaamd).
MVG Louis