[WN] paard uit zn stal gekomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garfield1992

paard uit zn stal gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:01

ik heb me vanmorgen toch wat meegemaakt zal ik je vertellen
kom vanmorgen bij mn paardjes op stal zie ik dat mn paint flashy losloopt
heeft ie waarschijnlijk de gehele nacht los op de deel gelopen alle voerbakken onderste boven mn kuil vertrapt en overal heeft ie staan schijten
nou daar ben ik wel minstens een paar uur druk mee geweest om alles weer op orde te krijgen
en daarom heeft ie vandaag straf gehad ,hij moest de hele dag binnen staan,die trut weet namelijk hoe ie een stal loskrijgt als die niet helemaal goed in het slot zit

maar achteraf mot ik er wel om lachen hahahaah

groetjes annemiek

DubbelFun

Re: paard uit zn stal gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:13

garfield1992 schreef:
en daarom heeft ie vandaag straf gehad ,hij moest de hele dag binnen staan,die trut weet namelijk hoe ie een stal loskrijgt
als die niet helemaal goed in het slot zit

Dus je gaat je paard straffen voor iets wat je zelf niet goed gedaan hebt ???

Ik weet dat er ware Houdini's tussen zitten, maar er is altijd wel iets op te verzinnen zodat je paard niet de boel op stelten kan gaan zetten. Overigens staat mijn voer altijd buiten bereik van de paarden, juist om te voorkomen dat ze zich overeten en koliek krijgen als gevolg hiervan.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:14

Straf?? Dit is hoop ik een grapje?

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:15

Ik vind het best vreemd dat jij ja paard op zijn kop gaat geven voor iets wat je zelf niet goed gedaan hebt!!

Het gras bij de buren is altijd beter. De meeste paarden gaan hun stal uit als ze de mogelijkheid hebben. Doe die deur gewoon goed dicht!! Ook om ongelukken te voorkomen!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:17

ik vind dat in beetje raar hoordie pony staat daar gewoon en daarom moet ie maar de hele dag in stal staan??? :S nou ik snap dan wel waarom ie straks weer uit breekt

aaarja ik begrijp wel dat het niet leuk is als ie zoveel roep heeft gemaakt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:23

Dus een paard wat zich te pletter heeft gegeten (want voerbakken ondersteboven en kuil etc.)zet jij voor straf binnen op stal? Waarom ga je er niet flink mee lopen of rijden, zodat hij al die energie een beetje kwijt kan? Voor hetzelfde geld heeft ie morgen stalbenen...

En verder sluit ik me ook maar bij SugarMiss aan... Voortaan de stal beter sluiten, grendel vanonderen dus ook dicht.

Jannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:30

Mijn paard krijgt z'n stal ook open, ook al zit die wel goed dicht.
Maar daar is ook wel iets op te bedenken! Hij heeft er nog nooit straf voor gehad. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft. Volgens mij snapt het paard toch niet waarvoor het de hele dag binnenstaat.
Ik heb hem wel eens op heterdaad betrapt, en toen wist meneer heel goed dat hij fout was en liep snel de eerste de beste open lege stal in en keek heel onschuldig! Humor!

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:17

Paarden op deze manier straffen heeft dus echt geen zin... En van binnen staan worden ze alleen maar slechter, dus straf je uiteindelijk dubbel en ook jezelf.. DOM!!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:12

Ik sluit me helemaal bij de vorige sprekers aan. Belachelijk om je paard te straffen voor iets wat je zelf fout hebt gedaan en na het verorberen van zoveel voer ook nog eens helemaal niet slim!

Gelukkig ben jij gestraft met het opruimen wat, naar ik begrijp, de nodige tijd gekost heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:18

garfield1992 schreef:
ik heb me vanmorgen toch wat meegemaakt zal ik je vertellen
kom vanmorgen bij mn paardjes op stal zie ik dat mn paint flashy losloopt heeft ie waarschijnlijk de gehele nacht los op de deel gelopen alle voerbakken onderste boven mn kuil vertrapt en overal heeft ie staan schijten
nou daar ben ik wel minstens een paar uur druk mee geweest om alles weer op orde te krijgen
en daarom heeft ie vandaag straf gehad ,hij moest de hele dag binnen staan,die trut weet namelijk hoe ie een stal loskrijgt als die niet helemaal goed in het slot zit

maar achteraf mot ik er wel om lachen hahahaah

groetjes annemiek

Vertaald:
Jeetje ik ben me rotgeschrokken. Wat ben ik een enorme sukkel. Ik had gisteravond de box van mijn paint Flashy niet goed dichtgedaan en die is er uit gepiept. Hij heeft zich tegoed gedaan aan klaarstaande voerbakken en kuilvoer.
Gelukkig heeft hij er geen koliek van gekregen...
Ik ben een paar uur bezig geweest om de bende op te ruimen en dat was maar goed ook want nu ben ik me er superbewust van dat het MIJN verantwoordelijkheid is dat ze veilig op stal staan.
Helaas was ik zo dom om in mijn frustratie van m'n eigen stommiteit m'n paint de hele dag binnen te houden. Maar nu ik m'n eigen stukje lees zie ik dat ik echt een enorme oen ben....
Ik beloof mijn paarden beterschap en meer paardenverstand. En mijn medebokkers minder domme stukjes van mijn kant...

Dit had ik liever gelezen

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:23

Ik lees liever het stukje van Sonja

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:24

Dè oplossing voor alle paardenbezitters: Ga naar de Blokker/marskramer/hema/bijenkorf/V&D of een aanverwante winkel, loop naar de afdeling 'persoonlijke verzorging'...........en koop zo'n klein handig zakspiegeltje.

Kun je iedere keer wanneer het paard zich weer eens "schandalig misdraagt" in het spiegeltje kijken....dan zie je werkelijk schuldige.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:10

en een extra knip onderaan de staldeur is een simpele manier om zulke dingen te voorkomen...

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 05:00

is toch goed? een keer wat extra te eten? gaan ze heus niet stuk van hoor, maak je maar geen zorgen, ik doe t ook wel eens, zomaar ineens 5 kilo voeren

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:04

hahaha Sonja, die is goed!
Een beetje raar van Garfield is het wel, om je paard binnen te houden als ie zich volgevreten heeft. ik denk niet dat hij snapt dat ie 'straf' heeft. Maar waarschijnlijk was het een grapje van haar. Denk ik.... hoop ik...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:11

@Sonja: Leuke eye-opener

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:04

Sjonge waar zijn mensen toch soms mee bezig? Je paard straffen als je zelf de deur niet goed hebt dichtgedaan? Ik hoop echt waar dat je een grapje aan het maken bent...

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:08

Met zo'n verhaal denk je: dit is een penny, maar als je haar profiel leest is het een volwassen vrouw met een kind. Hopelijk wordt het kind beter opgevoed...

tones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:09

Amen!!!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:42

Ben het met iedereen hier eens behalve dan met de gene die dit topic starte

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:16

gniffel gniffel... lachte zij fnuikend..... Het gebeurd mij ook nog wel eens een keer, en dan sla ik me zelf voor mijn kop.... gelukkig kunnen ze niet in mijn voerkist. Die gaat lastig open.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:10

Oh die van mij heeft het ook een aantal keren gedaan, gewoon door de deur heengeduwd, en TADA maar kreeg geen straf, moest er wel om lachen, mijn eigen Houdini

Redneck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:48

Heb ooit eens gelezen dat je binnen 1½ seconde moet straffen, anders snapt je paard niet waarvoor hij/zij gestraft wordt.......

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:54

Aan de TS: paarden kunnen zo niet denken, kunnen zo niet redeneren. Je moet een paard niet op mensenmanier behandelen. Ik stel voor dat je de kerstdagen zinnig besteed door een boek te lezen hoe een paard denkt. Ik denk dat je hier de nodige adviezen voor zinnige lectuur kunt krijgen. En leg dat boek over kinderopvoeding maar even opzij...daar kun je bij de paarden helemaal niets mee....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:29

Niet helemaal mee eens Cassidy... het is mij al heel vaak opgevallen dat mensen die gehoorzame kinderen hebben ook goed een hond of paard kunnen opvoeden.. heeft alles met consequent zijn te maken...