[WN] halter pleasure kapsel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

halter pleasure kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 16:00

Ik heb de manen van mn paardje eindelijk na lang twijfelen kort gewiekt ,maar ik heb het idee dat ik het niet goed heb gedaan. ik heb ze gewoon een handbreedte lang afgeknipt . maar als ze haar hoofd naar beneden doet komen er weer allemaal pieken onderuit. kan ik ze beter trekken.......

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:10

Het knippen van de manen doe ik alleen als ik ze in plukjes heb gedaan voor een wedstrijd. Dan knip ik ze op de lengte die ik wil hebben, doe er haarlak in en de lycra hood er over en dan de volgende ochtend, als de boel echt strak ligt, knip ik alles na, de schaar licht schuin houdend zodat de haren tegen de nek nét een fractie korter zij dan de haren aan de buitenkant. Zo krijg je een heel strak plaatje.
Na de wedstrijd gaan de elastiekjes er uit, en hoe het er dan bij hangt kan me niet schelen... vaak is dat inderdaad niet mooi strak recht omdat je het recht geknipt hebt terwijl het door de elastiekjes strak getrokken werd, daarna valt alles zoals het van nature doet. Dat maak mij dus niet uit... volgende wedstrijd doen we het hele proces opnieuw... elastieken, knippen, haarlak, hood, knippen...
Hoe strak je het nu ook knipt, zodra je er elastiekjes in doet is het weer ongelijk en zul je voor de wedstrijd toch moeten knippen als je't strak wilt hebben.
Die handbreedte is overigens ook een kwestie van smaak... ik doe bijvooorbeeld maar 2 vingers breed... (hoe korten hoe mooier vind ik, maar is ook wel klein beetje afhankelijk van de hals van je paard. Kijk maar in m'n profiel naar de foto van 't EK '03...dat is de kant waar de manen hangen... op de andere foto's daar onder zijn haar manen 'ongeknipt'.).