[WN] Ietwat vreemde vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sablou

Ietwat vreemde vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 00:42

Een ietwat vreemde vraag, maar omdat het een heel klein beetje tegen western aan ligt, toch maar hier:

- Ik zoek voor het maken van een Tipi (WigWam) 15 palen, beter gezegd 15 boomstammetjes. Lengte tenminste 7 meter (je leest het goed), onderdoorsnee 10 - 15 cm.

Dit soort hout is natuurlijk ook bij de houthandel te koop, maar de prijzen aldaar doen mij een beetje rillen. Ik zoek dus een goedkopere oplossing (bijv. via iemand die in de bosbouw zit o.i.d.)

En niet geschoten is altijd mis. Dus als jullie me kunnen helpen graag een persoonlijk berichtje. Alvast bedankt

MVG Louis

Shotime

Re: Ietwat vreemde vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:21

Mijn ouders hebben voor hun 25-jarige bruiloft ook een tipi neergezet.
Was idd vrij moeilijk om daar palen voor te vinden die:
1- lang genoeg waren (8 meter minstens)
2- dun genoeg
3- niet te duur

de oplossing:
oude steigerpalen

hebben ze toen voor een prikkie mee kunnen nemen. was wel een vrachtwagen voor nodig
jammergenoeg zijn ze nu helemaal weggerot (feest was in '99)

Resultaat:
Afbeelding

ze waren eigenlijk nog iets te dik, maar het was de beste oplossing.
Ik zal ze morgen een vragen of ze nog een adres weten, dan stuur ik
wel een berichtje

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 03:09

Hmm Sablou je mag met alle liefde langkomen te kijken of er een aantal tussen zitten die groot genoeg zijn. Windsingel genoeg, en kappen is hier effe anders dan in NL, hier mag onder het mom van onderhoud alles Ik denk dat ik nog wel een paar dennen heb die voldoen, maar dat zou je dan zelf even moeten bekijken.

sablou

Re: Ietwat vreemde vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 09:57

Rina,

Heel erg dank voor je aanbod. Ik heb je een PBtje gezonden.

MVG Louis

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:58

Hmm, misschien heeft de plaatselijke Scouting club ze? Die van ons wel, verder liggen er een heleboel van die palen bij de plaatselijke haven, ze worden gebruikt door de vissers die op het IJsselmeer vissen met kotters.

CattleBitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:23

Een kennis van mij bouwt mobiele tipi's. De lengte van de palen was inderdaad het grootste probleem, zeker als je ze wilt vervoeren.... Hier zijn geheim: neem gewoon kortere palen en zet ze aan elkaar met een stuk pvcbuis, die je vastzet op de ene en de andere paal erin schuift. schroefje erin en je paal is klaar. Voordeel is behalve het makkelijker meenemen, je de dikte van een lange stam niet hebt en je meer paaltjes vind die dus passen....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:27

Ik zie er tijdens de kap altijd genoeg liggen hier in de bossen. Je zou de boswachterijen van de Holterberg eens kunnen bellen. De tip van Cattlebitch lijkt me wel verrekte handig trouwens!