[WN] Ik heb de moeilijke beslissing gemaakt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Ik heb de moeilijke beslissing gemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 12:07

Naardat ik Laukje een jaar heb verzorg bij de nieuwe eigenaar heb ik nu eindelijk de beslissing gemaakt dat ik stop.

Ik ben het laatste jaar gigantisch in de grond gestampt en Laukje werdt er ook niet vrolijker op.
Naardat we eindelijk een goede manier van rijden hadden werdt de instructie weggestuurd omdat ze ook vond dat Laukje veel te zwaar is.
Nu heb ik van veel mensen door het jaar heen te horen gekregen dat ik gek was dat ik bijna de halve stal runde.
Ik zorgde dat de stallen gemest werden, ik deed alle ontwormings kuren. Ik moest opletten waneer de dierenarts moest komen voor de inentingen. En dit een jaar lang dag in dag uit voor 7 paarden. Ik was het de afgelopen week zo zat van de eigenaar dat ze tegen mijn nieuwe instruteur zat te vertellen dat ik nog moest leren rijden en dat ik Laukje te hard aan pakte en dat zij wel precies wist hoe het moest en dat ze Laukje zo even rond kon rijden (in tegen stelling want ze kan er nog niet eens op komen! het is notabene een pony van 1.32 die voor beginners is gebruikt maar ze kon er niet eens een rondje mee op de hoefslag rijden!)

Ik kreeg er de schuld van dat haar paard mok had!
Ik zorgde notabene dat haar paard mok zalf op kreeg een dag later had een een been waar je U tegen zegt en wie krijgt de schuld! IK.

I was hier zo boos over dat ik meteen rond ben gaan kijken voor een ander paard.
Er was alleen een probleem!
de meeste paarden in de omgeving zijn dressuur matig gereden.
En ik zoek een westernpaard!
ik heb mijn ex-nstructrice toen gemaild en nu eindelijk heb ik iets gevonden!
dankzij haar! Nmelijk een van haar eigen paarden!
dinsdag heb ik er les mee en vandaag ben ik er even wezen kijken.
ik was meteen verliefd en zie het helemaal zitten!
ik ben toch blij dat zoveel mensen mij hebben laten zien dat ik eigenlijk gek was om mij de grond in te laten stampen.
Ik kon er nu zowiezo al niet heen vanwege voorhoofdholte ontsteking maar ga als ze trug zijn van vakantie nog wel even gedag zeggen en vragen of het goed is als ik afentoe eens kom kijken hoe het met haar gaat..

Ook is het zo dat mijn moeder daarlijk avond diensten ging draaien en ik niet even naar eibergen kan fietsen van wege mijn COPD.. dus dan kon ik alleen nog op zaterdag en zondag..
en dan kan ik elke keer een gevecht aan gaan..
ik ben echt blij dat het gedonder nu eindelijk over is en hoop dat het op deze stal wel goed gaat!

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:08

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje. Je heb een goede, maar moeilijke beslissing gemaakt om met Laukje te stoppen, als ik dit zo lees.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 13:20

ja hij was zeker moeilijk! heb haar 4 jaar lang dag in dag uit verzorgd..
en het is nog steeds mijn super pony!

Smoske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:55

Kan me inbeelden dat het moeilijk was om de knoop door te hakken! veel plezier met je nieuwe verzorgpaard!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:58

Meid wat een ontzettend moeilijke beslissing. Maar wel een goede denk ik. Want zo was je er heel ongelukkig van.

Heel veel plezier met je nieuwe verzorgpaard!

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 14:13

heel erg bedankt!
Nu kreeg ik net te horen van een ''vriendin'' dat ik laf was en dat ik Laukje in de steek laat.
sommige mensen snappen niet hoe het is om afhankelijk te zijn van andere mensen..
dan hebben ze zelf alles en gunnen ze een ander blijkbaar niks..
toch vind ik dat juist heel vervelend want ik ben en blijf gewoon helemaal gek van die pony!

Ods
Forumcoördinator

Re: Ik heb de moeilijke beslissing gemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:11

Niets van aantrekken! Je maakt zo'n beslissing niet zomaar! Sterkte ermee!!

Vertel eens wat meer over je nieuwe verzorgpaard! Hopelijk wordt/is dat net zo'n kanjer als Laukje!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:19

Het is al moeilijk genoeg om dit te beslissen, je bent altijd druk in de weer geweest met Laukje. Hopelijk heb je nu een leuk paardje met een leuke eigenaar

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 17:31

Deze eigenaar heeft wel een paar eisen.
De eerste keer *dinsdag* dat ik ga rijden heb ik les met het paardje.
als ik rijd moet ik ook mesten *deed ik eerder ook al*
en dat ik minimaal 2x in de week kom wat overigens geen probleem is
de merrie die ik dus ga rijden is een volbloed arabier van 16 jaar we gaan kijken of mijn zadel haar past en ik mag ook gewoon het westernzadel gebruiken dus dat is helemaal fijn!
ik mag ook de merrie van haar afentoe stappen als ze daalijk een traingspaard op stal hebben de merrie is drachtig en in mei komt het veulen maar ze heeft echt een giga buik!
heb er helemaal zin in gekregen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:16

He wat een goed nieuws Lotte! Blij dat je in bent gaan zien dat je absoluut meer waard was dan wat je tot nu toe gekregen hebt. En je weet het, tegen de tijd dat jullie gaan verhuizen of je eigen vervoer hebt, dan weet ik nog wel een leuk paardje voor je

Gefeliciteerd met je nieuwe beestje, en sterkte met het afscheid en afstand nemen van je lieve Laukje!

Sonja

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 18:17

@Sonja hehe dat gaat nog minimaal 2 jaar duren want dan moet ik nog heeel hard sparen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:20

Da's mooi, heb ik zelf nog 2 kansen om NK met 'r te rijden en kan je t daarna van me overnemen Haha!
Geniet maar lekker van je Rarebier!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:21

Het lijkt me een heel moeilijke beslissing...ik hoop dat je het op de nieuwe stek naar je zin hebt, en Laukje nog vaak mag komen bezoeken.

En iemand laf noemen omdat hij de beslissing maakt om met een paard te stoppen...de enige die echt kan beslissen of het laf is ben jijzelf. En als je echt het gevoel hebt dat het zo niet verder kan, dan is het toch goed zo?

Mensen die zo'n oordeel over me klaar hebben zou ik overigens niet tot mijn vrienden rekenen....

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 18:34

@sonja dat ga ik zeker doen:D
@cassidy ik was altijd goed bevriend met haar maar ze is sinds ze haar eigen pony heeft heel erg veranderd.. Ik heb haar dan ook wel duidelijk gemaakt dat ik die opmerking niet pik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:59

zo dacht ik vroeger ook een goede vriendin te hebben, tot ze een paard van me kocht voor een prikkie (€400,-omdat ik haar graag mocht) met zadel, hoofdstel, borstels, dek enz. vanaf dat moment kwam ze steeds minder bij me en zag ze me zelfs niet meer staan, tja, dat soort dingen zie je helaas regelmatig. maar je leert ervan

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 02:53

Zo leer je ook je echte vrienden kennen.
Maar je hebt een goeie stap gemaakt Lorie dat zo ik ook niet pikken als ze mij de grond in trapten.
Ik hoop dat je heel veel plezier mag hebben met je nieuwe verzorgpaard

Mercy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:15

Ook van mijn kant!!! Heel veel succes en plezier met je nieuwe verzorgpaard!!!

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:51

Ik heb gisteren les gehad en het klikte meteen! wat een geweldig paard en jemig zo snel als hij reageert dat ben ik helemaal niet gewend!
haha
maargoed het ging dus echt heel goed en ik ga hier gigantisch veel van leren! hehe heb er weer helemaal zin in!

een minpuntje...
ik ben naar het rijden afgestapt en toen is mijn enkel *rechts* dubbel geklapt dus moest gisteren naar het rijden naar de huisarts
heb geen grote breuk, klein konden ze me vertellen als er fotos gemaakt worden, ik moet nu 24 uur koelen en hoog houden en als de zwelling heeft afgenomen worden de fotos gemaakt.
ik hoop dat het niks ernstigs is want heb echt zin om met dit paard aan de gang te gaan!

Mercy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:11

Zul je net zien! Gaat alles voor de wind, gebeurt dit!!! Wat een pech... Ik duim voor je dat het niets ernstigs is!!!
Sterkte!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:58

Ik vind het superknap dat je de knoop hebt doorgehakt, dat is niet makkelijk weet ik uit ervaring!

Dat je zo snel wat anders hebt was vast een opsteker voor je, of niet?

Sterkte met je enkel

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 19:13

ja dat was zeler erg fijn!
nou ik heb nu een nieuw paardje maar nui kan ik 6 weken iig niet rijden.. mijn enkelanden zij zo erg uitgerekt dat ik mijnrechterbeen niet mag belasten... heb nu verband er om heb ook ontstekingsremmers.. en krukken.. mooi balen!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:29

Dat is echt balen Lorie