[WN] B-dressuurproef met western equipment??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniza

B-dressuurproef met western equipment??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:49

[/b][b] Ik ben enkele weken geleden lid geworden van de plaatselijke rijvereniging. Ik rij daar met mijn arabier met western equipment, maar mag niet westernrijden (je kent het wel). Ik rij braaf in de lessen, die overigens erg gezellig zijn. Over enkele weken is het clubkampioenschap waar iedereen zijn dressuurproef kan rijden. Voor mij dus de B-dressuurproef. Wat is wijs, meedoen met westernzadel en outfit of bakrandridder spelen?
groeten,
Moniza

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:51

Gewoon meedoen in western outfit!! Heb ik ook een keer gedaan, ze keken alleen naar het kunnen van het paard en of je netjes gekleed bent, ik ben zelfs een keer eerste geplaatst! Dat vinden ze alleen niet leuk...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:16

Je moet er rekening mee houden dat je niet geplaatst wordt, omdat je outfit niet volgens de regels is. Maar als je zin hebt om te starten, en ze je ook daadwerkelijk laten starten en niet voor je proef van je paard trekken: gewoon doen!

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:45

hey Moniza,

Jij weet ook niet van ophouden he. haha.

Gewoon doen!!! Arabier en westernzadel in dressuurproef.....hoeveel negatieve vooroordelen wil je hebben??! Ik weet zeker dat je ze positief zal verbazen!! Dus DOEN!!!

En dan willen wij DAWRA leden natuurlijk wel een verslag in ons blad zien!

SUCCES!!!

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:50

ik ben ook lid van de plaatselijke rijvereniging en mag gewoon mijn ding doen, zelfs langzaam joggen als iedereen draaft, ze halen me wel in of rijden een volte, ik rijd ook gewoon met mijn lange teugel. ik heb verteld waar ik graag op gecorrigeerd wil worden en dat doen ze ook. kortom ik heb het hardstikke gezelli. Als we straks weer de clubkampioenschappen hebben dan rijd ik gewoon mee doe de proef in vol westernoutfit, maar wel op een hand is gewoon een leuke test voor jezelf vind ik. plaatsing maakt me niet zoveel uit het is weer een wedstrijd ervaring er bij. dus: Be proud and show that horse!!!

moniza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 16:24

Hebben alleen Boldy en djmaris daadwerkelijk hierin ervaring?
Is het dan echt zo ongewoon??
groet, Moniza

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:38

Wanneer is het??
Dan kom ik wel foto's maken.

LindyH

Re: B-dressuurproef met western equipment??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:00

Bij mij op stal worden ook wedstrijden georganiseerd en ik heb er ook wel eens over gedacht om een groen proefje te starten, gewoon voor de gein.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat mij verteld werd dat je toch echt in engels tenue moet verschijnen, maar het kan best dat ik verkeerd voorgelicht ben.

Een andere reden is dat mijn (jonge) paard nog zo heerlijk licht in de mond is, en dat wil ik graag zo houden. Door met teugelcontact te gaan rijden wordt hij denk ik botter, of hoe noem je dat... Om diezelfde reden ga ik voorlopig ook nog niet hunteren. Als ik nu met engels teugelcontact zou rijden, doet hij de hele proef achterwaarts!

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:35

He Moniza,

Ik heb met Kaunos ook al eens een dressuurproefje gereden in westernoutfit (L1, met winstpunt!, sterker nog, we hebben met een Fjord en twee westernponies de dressuurwedstrijdpaarden allemaal verslagen in de L1).
Ik heb er alleen maar leuke reacties op gekregen, dus ik zou zeggen, gewoon doen!

Groetjes, Nicole

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:38

ik heb ook een keer een dressuurproef op een onderlinge wedstrijd gereden in vol western ornaat. Zolang jij je proefje maar netjes rijdt kunnen ze daar in ieder geval geen opmerkingen over maken. Overleg anders eerst met je instructrice, bij ons vonden ze het wel grappig dat ik dat ging doen maar de jury keek toch wel wat vreemd toen ik de ring in kwam en riep de voorlezer bij zich om te vragen wat ze er mee aan moest, erg grappig!
Zorg wel dat je er onberispelijk in wedstrijdoutfit uit ziet, dus volgens de wran regels. Hou er rekening mee dat ze je waarschijnlijk niet als eerste plaatsen omdat de rest van 'de club' het daar waarschijnlijk niet mee eens zal zijn maar doe vooral lekker mee en HAVE FUN! haha!

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:33

Ik zit met hetzelfde probleem maar ik ga ook gewoon bij onderlinge mee starten in westernoutfit, en rij ook in de lessen mee (tot grote ergernis van sommigen). Ik heb geen dressuuroutfit(meer) en ga dat ook niet aanschaffen en ik rij niet voor de prijzen maar voor de lol. Ergens vind ik het wel leuk om iedereen te laten zien dat het zo ook kan (en jawel, ze hebben al belangstelling getoond in het western rijden want ik mocht een heel artikel in het verenigingsblad schrijven over "ons westernruiters') Nu nog westernles van de grond krijgen en we zijn een stuk verder..een paar jaar geleden geprobeerd en ik had 1 aanmelding (ikzelf, ha ha..), maar wie weet op termijn?

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:45

hahahaha en ik dacht dat ik alleen zo gek was omdat te doen. }>
Maar het is echt een aanrader zeker als je het leuk vind.
Het straalt er toch van af joh ,ik vind het zelf helemaal te gek om te doen . (met mijn bonte vriend).
Ik rij gewoon het hele proefje ook op 1 hand met mijn shanks,ik geheel gekleed in mijn wedstrijd outfit (glitters en glammers),
Helemaal lachen iedereen horen zeuren dat ze nerveus zijn en er dan zelf geheel ontspannen opzitten en gewoon rijden hahahahahaha.
Ik rij de proef ook geheel volgens de westernnormen net als in de pleassure KOM ZET HEM OP en laat ze even zien hoe simpel het bij ons gaat hihihihihihi dat denken ze toch altijd.
veel suses hoor van onze kant.(heve fun man).

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:36

ook een keer gedaan. gewoon lekker gereden.
en nog 3de geworden ook terwijl die op de western manier liep.

als er weer een wedstrijd is doe ik zeker weer mee.

gewoon doen dus

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:36

voor officieele wedstrijden is het verplicht met engels zadel, hoofdstel en outfit te rijden jammer maar het zijn de regels

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:32

Ik heb een paar jaar geleden ook een B proef gereden in dressuur kleding (errug wennen ) en mijn paard gewoon in zijn western outfit.

We kregen veel commentaar, maar we zijn uiteindelijk wel 1ste geworden. Hahaha, wie het laatst lacht, lacht het best!!

Ik hoop niet dat veel bekenden dit lezen, want dit is een beetje "mijn geheime paarden geschiedenis"

charita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:20

Heza_Yankee schreef:
Ik heb een paar jaar geleden ook een B proef gereden in dressuur kleding (errug wennen ) en mijn paard gewoon in zijn western outfit.

We kregen veel commentaar, maar we zijn uiteindelijk wel 1ste geworden. Hahaha, wie het laatst lacht, lacht het best!!

Ik hoop niet dat veel bekenden dit lezen, want dit is een beetje "mijn geheime paarden geschiedenis"

hahahahaha IK HEB HET GELEZEN ....en ik lig nu onder de tafel van het lachen...ikke wil foto`s