[WN] Ik vind geen western manège o.i.d. in de buurt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Ik vind geen western manège o.i.d. in de buurt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:41

Nou ja men topic werd gesloten, ben dus op zoek naar een plaats waar ik kan leren westernrijden, woon in België, niet zo ver van de Nederlandse grens (Koewacht enzo, daar staat men paardje)

Heb gekeken naar die manèges voor dat ik hier op postte hoor, maar geen van die manèges is dicht in de buurt, dus ik geraak daar nooit niet. Nou ja geen westernrijden dan, mss dat ik toevallig eens iets tegen kom...

EmmaK

Re: Ik vind geen western manège o.i.d. in de buurt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:13

Harsin in Belgie dan? is dat ook redelijk dicht bij? daar zit de Blacks-Ranch!! www.blacksranch.com

groetjes Emma

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 22:28

Jammer genoeg is dat te ver, ik woon in Oost-Vlaanderen, dus ja, ergens tussen Lokeren en Zelzate en niet zo ver van Nederland (Koewacht, Hulst, Axel en dergelijke)

Toch bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:43

Anders pb je SymO eens? Die zit in het oostelijk deel, en ik geloof dat er in Sluiskil wel een westernmanege zit. Maar daar weet ik niet veel vanaf. Ik woon nl in west-Zeeuws-Vlaanderen. Verder zit er in Eede (meer westelijk deel) HC Primeur, daar wordt ook aan western gedaan

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:46

Vrouwenpolder?? Manege de Eendracht? of is dat te ver?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:15

De C-ranch in Oostburg ook te ver weg voor je??

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:13

Hoi,
Heb je een eigen paard waarop je eventueel ook "aan huis" zou kunnen lessen of zoek je echt een manege - met les op een van de manegepaarden?

Groeten, Donjaja.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:53

Als je een manege zoekt waar je kanm wetern rijden is er hier een aparte topic voor.
Want ook deze zal denk ik gesloten worden omdat dat hier niet zo mag staan

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:54

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:56

Moet er wel maneges in deze omgeving in dat topic staan he... In dit topic, waar jij op doelt, staat nl niks bij de provincie Zeeland...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:01

Dan mag dit topic als nog niet

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:06

De bekende westernmaneges/trainers in Nederland staan op www.wransite.nl Belgische stallen/trainers zou ik verder niet weten. Soms is het gewoon zo dat in een regio weinig is op westerngebied. Dan moet je er op uit met je paard voor lessen. Helaas, maar het is niet anders nog.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 22:14

Nou, ik rij nu al een jaar of 13 gewoon dressuur enzo, maar sinds kort wil ik mee ook verdiepen in het western, hoor enkel positieve dingen!

Het probleem is, mijn paardje is nog niet zadelmak, dus met mijn eigen paardje kan ik nog geen western lessen volgen... Zoek dus eigenlijk gewoon een plek waar iemand les geeft en zijn of haar paarden daarvoro ter beschikking stelt, dit hoeft gene manège te zijn.

Ik heb gekeken in die topic, maar niks daarvan is echt in de buurt... Ik wil niet vervelend doen met deze topic uiteraard, maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen? Het is eigenlijk gewoon een oproep, omdat ik niet echt verder kan op het moment.

Ik wil ook iedereen bedanken die gereageerd heeft! Weet alleen jammer genoeg al die plaatsen niet zijn, haha. Maar zal eens op een map kijken om te zien of het ver is of niet *lol*

Hier in de buurt wonen wel enkele mensen die aan western doen! Maar kan toch maar moeilijk gaan vragen of ze me les willen geven haha! Ken deze mensen wel van vroeger op de manège, maar vind het een beetje vreemde vraag haha.

We zien wel toch al bedankt! En sorry als deze topic niet mocht, het was niet mijn bedoeling!

Groetjes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:28

tweety_be schreef:
Hier in de buurt wonen wel enkele mensen die aan western doen! Maar kan toch maar moeilijk gaan vragen of ze me les willen geven haha! Ken deze mensen wel van vroeger op de manège, maar vind het een beetje vreemde vraag haha.

En waarom zou je die mensen eigenlijk niet kunnen vragen of ze je de basis een beetje bij kunnen brengen? Nee heb je, en ja kun je krijgen. Je bent echt niet brutaal als je ze een keertje aanspreekt, al is het maar om te informeren waar zij de basis vandaan hebben. En misschien weten zij wel iemand die bereid is om les te geven...

Je moet weten dat het in de western zo is dat je, als je les geeft en wedstrijden wilt rijden, je dan bij de professionals moet starten. Dus zijn er genoeg die je wel de basis bij kunnen brengen, maar dat liever niet aan de grote klok willen hangen. Via via valt er genoeg te regelen, maar dan moet je het wel durven vragen....

Weet je al welke discipline je het meeste aanspreekt? Ben je op de hoogte wat er in de western allemaal speelt? Heb je weleens een westernwedstrijd bezocht?

Om je paard western te laten beleren kun je ook je paard ergens in opleiding zetten, en hem de basis bij laten brengen.

En misschien heb je hier wat aan?

http://users.skynet.be/sky52426/brpg/btrainers.html

http://www.brpg.com/

ilseb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 07:49

Hoi,

Wat dacht je van Lone Star Quarter Horses in Lamswaarde. Dat is echt niet ver van Koewacht. Ik rij daar al jaren en heb het er prima naar de zin. Het telefoonnummer staat in het telefoonboek: Ottjes, Boudeloodijk 12 in Lamswaarde.

Groetjes,
Ilse

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:09

Dank je wel Ilse! Ik zal eens een zoeken waar dat is *lol*

Heb ondertussen al een manège in de buurt gevonden waar ze blijkbaar western lessen geven, moet nog even inlichtingen gaan vragen dat wel...

Cassidy... Nou, ik heb niet echt veel verstand van western haha, niks eigenlijk! Dus ik weet nog niet welke discipline ofzo me het meeste aanspreekt... Maar ik vind het fantastisch dat sommigen hun paarden met zo een lichte hand kunnen rijden, met losse teugels en echt alles kunnen, dat draaien, die stops, vanzelf aan de teugel lopen met losse teugels... Dat wil ik leren...

En nee heb nog geen westernwedstrijd bezocht, zou niet weten waar ze die houden *ahum* Erg hè... Zoals je ziet moet ik nog veel leren

Als ik het aandurf zal ik wel eens langsgaan bij die mensen... Men meoder heeft onlangs nog 1 vna die mensen gezien, die vroegen hoe het met me was en wanneer ik eens langskwam *lol* Zal dat maar eens doen zeker

Groetjes

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:34

Die stops aan los teugeltje, draaien enz, dat zijn onderdelen van de reining. Als je interesse daar naar uitgaat kun je kijken of er bij jou in de buurt geen wedstrijden gehouden worden die worden georganiseerd door bijvoorbeeld de NRHA.

Maar ik zou als ik jou was de eerste stap gewoon zetten door een keer met die mensen te gaan praten. Echt, ze bijten niet hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:04

Cassidy schreef:
Maar ik zou als ik jou was de eerste stap gewoon zetten door een keer met die mensen te gaan praten. Echt, ze bijten niet hoor!

Dat wilde ik ook al zeggen. Ik denk dat ze het juist hartstikke leuk vinden als je ze vertelt dat je zo geinteresseerd bent. Of ze je kunnen helpen is natuurlijk een tweede, maar niet geschoten is altijd mis!