[WN] nk Quarters.....en dan...eenhaflinger???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

nk Quarters.....en dan...eenhaflinger???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 12:53

Beetje vreemd.....ben je op een nk voor Quarters , loopt er een Haflinger in de arena !! Niets ten nadele van deze dieren maar het hoort natuurlijk niet.

We worden de bak uitgestuurd op een andere show in Ermelo destijds omdat de een op een paint rijd en de ander op een pool.
Dit was een open nk met open en quarter-klasses.
Dus voor de open koeienonderdelen mocht je blijven en met de Quarter klasses moest je oprotten uit de arena (shows door elkaar heen).Prima, wij eruit....regels zijn regels....

Wat schetst mijn verbazing....op een quarter nk notabene een haflinger in de bak.
Ook al doe je alleen turnbacker en herdholder spelen....er hoort geen haffie in de arena!! Ook al was hij best leuk!

Anoniem

Re: nk Quarters.....en dan...eenhaflinger???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:55

Ik ben het idd met je eens dat als het een wedstrijd/NK is voor een bepaald ras, dat er dan niet iets anders tussen hoort te lopen. Al doet hij het 100x zo goed, het is dan géén Quarter, beetje krom idd als dat dan gewoon mag...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:57

Waarom niet... je bent als turnbacker toch geen officiele deelnemer... Je hoeft geen startnummer te hebben oid.
Vond dat in Ermelo trouwens wel belachelijk.... En als er nou een BS paint gelopen had, had jij het dan gezien??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:17

Het gaat erom wat er in de regels is veranderd denk ik
Waarom op de ene show wel toestaan en op de andere show niet.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:23

Die andere show is al meer dan 10 jaar geleden. *graaft zich in de regelementen*

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:27

De AQHA hanteerd de regels van de NCHA en aangezien dat geen rasvereniging is staat er nergens dat de turnbackers/herdholders paarden moeten zijn van een bepaald ras.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:34

Hmm, misschien wel een beetje kinderachtig.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel een Quarter show. En als ik op een rassenshow kom, kom ik voor dát ras. Moet toch geen grote moeite zijn om voor de turnbackers / herdholders ook Quarters te vinden?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:38

Het hoort ook niet, en voor zover ik weet heeft de organisatie in de persoon van Tim Drubbel deze man daar op aangesproken, maar de jury heeft uiteindelijk de aanwezigheid van de ruiter toegestaan zolang hij maar niet meedeed aan de wedstrijd zelf als startende ruiter, en als de jury iets goedkeurd heeft ook de leiding er niets meer tegen in te brengen.
dus lijkt het mij dat we de jury een e-mail moeten sturen dat we het er niet mee eens zijn.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:47

Het heeft niets met kinderachtig zijn te maken. Regels zijn gewoon regels en op de open mag dat wel en hier niet.
Of je nu meedoet als turnbacker of niet, je hoort er op dat moment niet. Anders zou iedereen met een ander ras mee kunnen oefenen in de Quarter onderdelen.
Zou ik persoonlijk wel leuk vinden aangezien ik ook geen Quarter heb.
En veel oefenen met koeien in de buurt is ook niet mogelijk.
En wat betreft de BS paint.... het is nu eenmaal makkelijker om een Haf te "snappen" dan een BS paint of app.
Het gaat om de principes.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:18

Ik vind het wel humor

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:01

waarschijnlijk dacht de jury dat ze te maken hadden met een alpenquarter.
hoewel ik het met je eens ben elcamino. maar wat dacht je er nu nog aan te doen?
wij hadden ook nog wel een paar paarden die mee hadden kunnen doen aan de teampenning, maar als ruiter hoor je te weten dat je met een ander ras niet op een quartershow thuis hoort, maar op de inschrijvingen stond alleen maar de naam en het ras van het deelnemend paard in de cutting en dus weet je als organisator niet wat voor paarden er meekomen voor het "hulp werk" en als de jury het dan ook nog een keer goedkeurd, ja wat moet je dan? met de jury op de vuist gaan?
het is gebeurt en het is een leer voor volgend jaar dat de organisatie daar op let voor de paarden da arena in gaan.
trouwens als je ooit zelf eens met koeien wil oefenen, moet je maar eens contact met me op nemen, bij ons kan je alle dagen van de week terecht als je dat leuk vind

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:08

Mag ik ook eens met mijn haf komen???Teampenning lijkt me leuk om nog eens te doen!!!

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:45

ElCamino schreef:
regels zijn regels....

Regel 450 punt R: Any horse used at an AQHA approved show as a helping horse in cutting, heading and healing must be an American Quarter Horse.

Groeten,

Chris.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:52

Nou daar sta je dan als AQHA-jury . Hoe kunnen die dan de boel overulen ?? Kennen hun eigen regelboek niet blijkbaar.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:12

Sugarmiss schreef:
Kennen hun eigen regelboek niet blijkbaar.

Niet iedere jury kan op ieder willekeurig moment alle regels ophoesten. Op deze bepaalde regel zal in de US niet zo vaak een beroep gedaan worden, en een jury is net een mens...

Gelukkig is er een andere regel: de jury heeft altijd gelijk (maar daar weet ik het nummer zo gauw niet van)

Groeten,

Chris.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:18

Das lekker , zo ken ik er ook nog een paar

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:20

Hier een plaatje van de boosdoener....

Afbeelding

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:30

OHHHHHH daar is het bewijs......
Maarja hoe vaak kom je in Amerika ook een haflinger tegen
Blijf het toch humor vinden

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:34

Chris heeft gelijk, het oordeel of het besluit van de jury is dwingend en onherroepelijk.

In de VS kom je ook wel haffies tegen hoor als ranchpaarden.

De regeltjes van dit/het Quarter NK? Die schijnen naar goeddunken te worden aangepast, niet uitgevoerd, veranderd of wat dan ook. Er schijnen toch nog genoeg mensen te zijn geweest die omwille van de grote strik niet lid geworden zijn van de NQHA. En dan is het zo gekomen, ongeveer dan, zoals ik het al had voorspeld.

En nee, ik heb als lid van de AQHA en niet van de NQHA maar wel als Nederlandse met Nederlandse Quarters, zelfs in Nederland gefokte Quarters daarom ook geen paard van mij ingeschreven. Een belangrijke AQHA wedstrijd met twee of meer jury leden zijn er genoeg naar mijn smaak, dus ....

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:36

In de VS kom je ook wel haffies tegen hoor als ranchpaarden.

Ja maar vast niet zo vaak

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:40

NK Quarters, de naam zegt het al. Neem aan dat de juryleden wel weten waar ze gaan jureren en dat de deelnemers zelf ook weten dat ze geen quarter hebben.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:37

@smax: het is al een tijd geleden, paar jaar opf zo. Toen stond er een artikel in ??? WHW, NQHA Journaal??? over een ranch die alleen maar met haflingers werkte. Uiteraard fokten ze die ook. Was wel grappig. Nee ik denk niet dat je ze zo vaak tegen komt. Er zullen wel meer volbloeds en QAP's in de VS rondlopen

De deelnemers in dit geval (neem ik dus aan, ik was tenslotte niet) gingen naar de regels van de NCHA en die is vrij. Tja, en wat de juryleden betreft. Die zullen het zeker wel geweten hebben, maar helaas hun wil is wet en daar doe je gewoon niks tegen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:40

Dat was in een WHW... heb het pas ergens nog gelezen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:24

Tnks CC. Die haffies deden niet onder voor de rest, was erg leuk.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:32

Ik had er niet zoveel moeite mee hoor en zo makkelijk is het niet om betrouwbare herdholders en turnbackers te vinden. Als je geen deel uit maakt van die kliek, doen ze vaak hun best niet als je concurrentie bent voor iemand die wel bij die kliek hoort.