Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iski schreef:......omringd door 'groepies' die tijdens het rijden van het pattern te pas/onpas dierlijke keelklanken uitstoten, .......
crazycactus schreef:.... en die als de jury de andere kant op kijkt het bit door de mond van hun paard raggenHahaha.... dat zijn van die nuffige dametjes met de neus hoog in de lucht die juist niemand om zich heen zien staan![]()
jessiejanes schreef:Ik denk dat bedoeld wordt: Buitenproportioneel gegil en gejoel, zelfs bij matige stops en gebrekkige leadchangesbest grappig,.....
en welke personen vallen hieronder?iski schreef:......omringd door 'groepies' die tijdens het rijden van het pattern te pas/onpas dierlijke keelklanken uitstoten, .......
bedoel je het gejoel tijdens het pattern????
iski schreef:Het gejoel en de keelklanken zijn bedoeld om de Jury en de andere deelnemers te imponeren. Het is veelvoorkomend groepsgedrag.
Deze behoefte om het groepsgevoel te bevredigen komt voort uit gebrek aan besef van eigen identiteit en dus sluit men zich aan bij iemand die "belangrijk" is. Deze op zijn beurt ontleed en ontleend zijn gevoel van eigenwaarde aan de hoeveelheid 'groepies', een zichzelf in stand houdend systeem dus.
Een goede Jury kent en herkend dit gedrag en zal zich er niet door laten afleiden. Wat de Jury tijdens het afgelopen NK er van vond....daarover zal ik me niet uitlaten, is niet netjes en inside informatie wordt door mij niet gelekt.
Anya schreef:Hey, die ruiter heb ik ook gezien!Ik ken een ruiter die een beetje van de kaart was door het volkomen onverwachte joelen (heeft geen joelend groepje bij zich normaal gesproken). Aandacht was even weg en dan vergeet je zomaar een cirkel. Ruiter en groom waren wel zeer tevreden want los van die vergeten cirkel was het een heel net gereden DQ
crazycactus schreef:Ik ken dat. Ab had daar vroeger ook zo'n handje van. Altijd een spin te veel of te weinig of een cirkel.... Terwijl het paard heel mooi liep..... Ik heb vaak zat knarsetandend langs de kant gestaan.....
Citaat:Bij de reiners dienen de keelklanken nog een ander doel: diegene die de proef rijdt krijgt op die manier een 'seintje' wanneer hij b.v. zijn 4e spin gemaakt heeft. Komt omdat ze zelf niet kunnen tellen.
Kan ik me bij beginners allemaal wel voorstellen hoor maar wanneer je de vaardigheid niet hebt om tot 4 te tellen hoor je op een NK niet thuis.