[WN] NK BUNSCHOTEN + & - punten...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

REGINA76

NK BUNSCHOTEN + & - punten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 23:49

Allereerst compliment voor de organisatie...het is jullie weer gelukt...
TOPPIE...
Allereerst een goed en zeer op tijd lopend schema.
Qua halterclass goed georganiseerd, eerst de hengsten toen de ruinen en daarna de merries. Helaas heeft mijn merrie eenflinke klap gehad van een andere merrie, had zoiets eerder verwacht van een hengst.

Mooie prijzen extra veel vond ik, vooral al die linten en als je lid van de NQHA bent krijg je er een extra lint erbij, geweldig.

Het minpunt vond ik echter dat er van alles in de bak liep, niet alleen de deelnemer met groom maar ook tientallen andere mensen, en sommige zonder startnummer, dit zou je moeten verbeteren...
zodat je echt kan zien wie bij wat hoort...

van de rijonderdelen kan ik niet over mede delen, heb dit keer niets gestart onder het zadel.

ik heb mij bij deze alweer ingeschreven voor apeldoorn...

succes en op naar volgend jaar...

LittleCyenne

Re: NK BUNSCHOTEN + & - punten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:46

Ik vond het ook super gaan.
Was heel relax en voor mijn 1e keer in de halter was alles wel duidelijk.

Het was voor mij gister een Super dag met super prestaties in de halter van mijn 2 mannen!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:59

Ik ben er alleen vrijdag geweest, dus kan alleen daar maar over oordelen.
Bunschoten is een prima lokatie die mij erg aanspreekt.

Ik ben blij dat eerst de hengsten toen de ruinen en dan pas de merries in het halterprogramma stonden. Ik heb in de inloopbak geen kritieke situaties en/of super drukte gezien iig.

Het laten wachten van de paarden aan de zijkant op de prijsuitreiking en alvast doorgaan met de andere onderdelen loopt prima, al komen sommige mensen met meerdere paarden in opvolgende klassen wel in de problemen. Maar dat is een luxe-probleem Natuurlijk kan dit door een groom prima worden opgelost, maar de eigenlijke voorbrenger mist dan wel een kampioenslint uitreiking.

Duidelijke omroep door de doorman en de speaker, jammer dat op het buitenterrein en de stallen niet te horen was wat er gaande was. Hierdoor zou ook een kleiner aantal mensen/paarden zich alvast in de inloopbak hoeven ophouden.

Misschien een idee om ook de haltermensen voorafgaand aan de klasse even een rondje hoofdarena te laten lopen zodat de paarden even kunnen kijken naar de banners, tribunes etc en niet meer schrikken als ze aan het begin van hun proef staan.
Paarden onder het zadel krijgen tenslotte ook die gelegenheid.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:32

LittleCyenne schreef:

Het was voor mij gister een Super dag met super prestaties in de halter van mijn 2 mannen!!!

Nederlands kampioen met een jaarling hengst en met Ima Skip Kid 1e en reserve-champion mag je idd nog enkele weken op wolkjes lopen
Goed gedaan meid!!!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:50

Voor de reining een super lokatie. Goede bak met ruimte zat voor je cirkels en run downs en een goede bodem. Er lagen wel veel stenen in...

Wat ik echt erg respectloos vond, was dat de amateur reiners warm gingen rijden in de hoofd arena terwijl de jeugd nog opgesteld stond voor de prijsuitreiking. Dat kon echt niet!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:35

Marieke schreef:
Voor de reining een super lokatie. Goede bak met ruimte zat voor je cirkels en run downs en een goede bodem. Er lagen wel veel stenen in...

Wat ik echt erg respectloos vond, was dat de amateur reiners warm gingen rijden in de hoofd arena terwijl de jeugd nog opgesteld stond voor de prijsuitreiking. Dat kon echt niet!

ja Marieke het is een beetje dubbel maar ze hadden beloofd (bij het secretariaat/bij inschrijvingen) aan de amateurs dat ze konden inrijden in de hoofdarena NA de Jeugd en dit hadden ze zomaar veranderd in GEEN inrijden na de jeugd , maar dat iedereen tot kwart over vier kon inrijden in de hoofdarena en dit was VOOR dat de jeugd ging beginnen (snap je het nog).....heel veel amateurs wisten dit niet, die stonden nog bij hun paarden ergens verweg op het weiland waar ook geen omroep is...Dus heel veel amateurs kregen zo na veel protest (wat ik heel logisch vind) toch even de kans om in te rijden in de hoofdarena....dat ze (organisatie)hier voor gekozen hebben tijdens de uitreiking van de jeugd snap ik ook niet, had gewoon even gewacht tot de jeugd klaar was...Dus ja erg respectloos zeker maar dat lag niet aan de amateurs

Groetjes Charita

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:44

LittleCyenne schreef:

En ja nogmaals GEFELICITEERD ...met je twee mooie mannen..echt toppie gedaan...en snel ff foto`s plaatsen he

Groetjes Charita

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:50

Ik had het ook al geplaatst bij het andere topic over het NK; ook ik vond het respectloos voor de jeugd!
Jammer dat de organisatie zo hun probleem proberen op te lossen en ook jammer dat de sommige ruiters er met weinig respect mee omgingen en rustig een stop maakte of leuke circels aan het galloperen waren.
Ik denk dat het gros van de paarden zeer goed getraind zijn en maar een paar minuten nodig hebben om de arena te verkennen en dit hadden ze ook na de prijsuitreining kunnen doen zoals de omroepster aangaf.

Verder was het erg gezellig om iedereen weer te zien en heb ik weer leuke ruiters met dito paarden voorbij zien komen!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 14:43

vera schreef:
Ik denk dat het gros van de paarden zeer goed getraind zijn en maar een paar minuten nodig hebben om de arena te verkennen en dit hadden ze ook na de prijsuitreiking kunnen doen zoals de omroepster aangaf.

Nou dan hebben we zeker meerdere omroepsters gehad er is echt tegen de amateurs gezegt TIJDENS de uitreiking en daarna eruit..

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:14

Maar dat de organisatie eerst toezegt na de jeugd inrijden, dit weer terug trekt ,en even later dus weer zegt alleen tijdens de prijsuitreiking van de jeugd en zeker niet erna..(terwijl er na de amateurs niks meer op het programma stond) al hadden ze maar 10 min. gekregen na de jeugd was het al prima geweest...maar dat kregen ze gewoon niet

En ja dat er dan ruiters tussen zitten die alleen aan hun zelf denken, is altijd jammer natuurlijk...

Groetjes Charita

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:26

Er is inderdaad gezegd dat ze maar TIJDENS de uitreiking moesten gaan rijden, dat klopt
Maar er is ook gezegd dat ze rekening moesten houden met de uitreiking en dat er na de uitreiking nog een aantal minuten waren om de snelle onderdelen te oefenen....

Zelf zou ik niet zijn gaan rijden als de prijsuitreiking was uit respect voor de jeugdruiters..... maar ja het zullen wel de wedstrijdzenuwen zijn geweest

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:15

Ik ben het met SM eens dat het een beetje raar liep met die prijsuitreiking aan de zijkant met de halter. Ik stond daar dus nog te wachten op mijn lint en moest toen als een gek naar de start voor de volgende klasse (ringsteward en jury chagerijnig natuurlijk...). Achteraf moest ik nog ergens mijn lint op gaan halen. Met hetzelfde paard voor de duidelijkheid, dus dat is niet op te lossen met een groom. Er zat nog een klasse tussen, maar die was snel afgelopen.

Verder vond ik het opvallend hoe aardig de jury was (Thank you ladies, Trot please, I'll get back to you...) Ze zeiden me zelfs gedag toen ik vanochtend in mijn burgerkloffie de manege binnen kwam, aan de kant van het secretariaat.

Het was inderdaad niet zo handig dat je op stal niet wist hoe ver ze in de bak waren. Daardoor heb ik me gek gehaast met groomen en moest toen vervolgens veel te lang wachten in de arena. Maargoed, dat is ook gebrek aan wedstrijdervaring van mij. Doordat de stallen zo ver weg waren was het wel weer mooi dat niet iedereen zomaar in en uit liep.

De lokatie is voor mij ideaal. Ik kon lekker op de fiets komen, in mijn eigen bedje slapen, en er konden veel bekenden komen kijken. Maarja, dat is heel persoonlijk natuurlijk...

Het "feest" van zaterdagavond was niet veel. Alleen de reiners waren er nog en die moesten de volgende dag nog rijden dus die waren niet zo in feeststemming. Ik zou niet weten hoe je dit op kunt lossen, behalve met gratis drank

Het hooi was lastig te krijgen. Ten eerste moet je maar uit zien te vinden wie er van de familie Tolboom is en die doen dan vervolgens heel moeilijk. Uiteindelijk heb ik gewoon maar wat gepakt. Zelf meenemen is lastig voor mij omdat ze bij mij op stal alleen kuil in hele grote balen hebben. Voor zo'n weekend zou je dus haast een trailer vol met los kuil mee moeten nemen.

Ook was het vervelend dat op zaterdagochtend de manege zo laat open ging. Er heeft iemand expres het alarm af laten gaan om de familie Tolboom wakker te krijgen. Toen we eenmaal binnen konden komen heb ik van binnenuit de manegedeur open gemaakt zodat je er ook met je paard in kon. Toen moesten we nog wachten tot het licht werd, want de lichten in de manege konden we niet aan krijgen. Het was toen al bijna 8 uur, een uur voor de start van het eerste onderdeel. Ik heb mensen gesproken die 's ochtends in alle vroegte van huis zijn vertrokken met hun paarden en toen ze aankwamen een dichte manege aantroffen...

Maargoed, er moet altijd wat te zeuren over blijven... Het was goed georganiseerd en een super gezellig weekend! Volgend jaar zeker weer!

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:19

Sugarmiss schreef:
Bunschoten is een prima lokatie die mij erg aanspreekt.

ik woon in Bunschoten!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 00:53

voor jou dus thuiswedstrijd. gaaf hoor zo dicht bij een NK.
ik was er zaterdagmiddag ook nog even, wou veel kijken van de show maar helaas veel mensen gesproken niet veel gezien dus..
ja vond dat ook niet erg geeweldig het losrijden tussen een prijsuitreiking...dan maar een kwartiertje later sávonds...ik vond het immers al vroeg afgelopen, de barrelrace viel er ook tussen uit...verder was het erg mooi...maar voor mij is marienheem de toplocatie van gezelligheid...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:41

Ik vond het allemaal wel goed geregeld eigenlijk. De starttijden klopten vrijwel precies, omroep was goed en het personeel van Bunschoten is altijd aardig en behulpzaam

De minpunten vond ik de hoeveelheid pleasureruiters op zaterdagmiddag. Er was niet echt lekker in te rijden. Verder had de stalmeester wel iets beter naar de indeling van de boxen mogen kijken. Ik heb paarden regelmatig horen flippen in die tent. Paarden die er bijna overheen kwamen, andere paarden die daar weer op reageerden en de box kort en klein sloegen. Niet echt bijdehand.

Verder geen op en aanmerkingen eigenlijk

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:52

Heb jij nog wat gewonnen Xono?????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:52

Jazeker

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:55

Vertel, vertel, vertel....... opscheppen mag hoor!!! De thuisblijvers horen graag dit soort info.. (althans ik dan... )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:55

Zie andere topic Daar is dit topic niet voor denk ik

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:57

XoNo schreef:
Zie andere topic Daar is dit topic niet voor denk ik

Kennelijk zoveel binnengesleept dat hij "gewone volk" niet meer zag staan

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:58

Heb het net gelezen.... feliciteren doe ik je dan ook maar daar

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:59

Haha, nou, dat valt wel mee hoor vera En het gewone volk zie ik altijd staan, ik ben tenslotte one of 'm

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:23

xona blijft altijd met de voetjes op de grond staan hoor....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:29

Whahahaha, Xona.... hahaha...... Xono heeft een geslachtverandering ondergaan...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:35

En wij maar zwaaien !!!