Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
crazycactus schreef:Het paard mag 2 jaar niet in de amateurs gestart zijn als jij in de beginners wil starten. Maar Klaas jij bent toch wel goed genoeg voor de A-status
En hoe weet jij dat?klaasjuhhh schreef:en krijg een paard waar ik bijv. mee kan starten, waar eerder amateurs mee is gestart.
Sadie schreef:klaasjuhhh schreef:en krijg een paard waar ik bijv. mee kan starten, waar eerder amateurs mee is gestart.
Je eigen paard (eigendom) of een paard van iemand anders?
Bij dat laatste de vraag heeft dat paard zich al eens geplaatst in de amateur of open?
Citaat:308. Onder een “eigen paard” wordt verstaan: een paard dat op naam van de deelnemer staat, op naam van een familielid in de 1e graad van de deelnemer staat, of waarvan de deelnemer het exclusieve gebruiksrecht heeft middels een leasecontract van ten minste 6 maanden. Een paard dat op naam van een bedrijf, maatschap, rechtspersoon, of op meerdere namen staat wordt niet aangemerkt als een “eigen paard”.
In de beginnerklasse wordt tevens als “eigen paard” aangemerkt een paard dat noch in het huidige, noch in het voorgaande jaar geplaatst is geweest in enig onderdeel in de Amateur en/of Open klasse erkend door een westerngeoriënteerde organisatie (WRAN, EWU, AQHA, ApHC, NRHA, FEWI, etc).
Het WRAN bestuur kan een persoon, ingedeeld in de “B”, “G” of “A” categorie, toestaan om op het paard dat in persoonlijk eigendom is van een andere persoon, ingedeeld in de “B”, “G’, of “A” categorie, te starten in de beginners- resp. amateurklasse. Een verzoek hiertoe dient door de ruiter samen met de eigenaar van het paard te worden ingediend, en door ten minste twee andere ruiters, ingedeeld in dezelfde categorie als de aanvrager, ondertekend te worden. Indien het bestuur besluit toe te stemmen, geldt deze toestemming voor minimaal één wedstrijd en maximaal voor de duur van het lopende wedstrijd seizoen. Tegen het besluit is geen beroep mogelijk.

klaasjuhhh schreef:
Maar stel dat het paard geplaatst is in de Amateurklasse, dan kan ik niet starten in de Beginners, ook al heb ik een leasecontrakt o.i.d.?
Nee idd dat klopt ik denk dat ze er van uitgaan dat je voordeel hebt bij het feit dat je op een ervaren wedstrijdpaard rijdt.
Wat moet een Lease contrakt voorstellen? Een papiertje waarmee ik onderteken dat ik het min. 6 maanden lease?
Ja een contractje tussen jou en de eigenaar ondertekend in dit geval door je oudersen de eigenaar. Er moet wel duidelijk in staan dat jij alleen het exclusieve gebruik hebt geloof ik.
En waarom moeten er 2 mensen tekenen uit diezelfde rubriek
EHHHHH.... Geen idee.... Misschien uit sportief oogpunt... of om te vragen of "wij"het goed vinden dat jij op dat paard start...
Weet iemand dat toevallig?
Bedankt trouwens, Sadie!
Gr. Klaas
klaasjuhhh schreef:Snap het nog niet helemaal.
Maar stel dat het paard geplaatst is in de Amateurklasse, dan kan ik niet starten in de Beginners, ook al heb ik een leasecontrakt o.i.d.? Wat moet een Lease contrakt voorstellen? Een papiertje waarmee ik onderteken dat ik het min. 6 maanden lease?
Gr. Klaas
Citaat:STEL: Ik rijd een paard voor mensen, is uitgebracht in de Amateurs, heeft punten verdient, dan mag ik wel beginners starten, maar moet ik wel 2 handtekeningen hebben. Paard heeft pnt. gehaald, dus eigenaar mag alleen Amateurs/Open starten
Citaat:Als het paard geen pnt. heeft gehaald op wedstrijden, geen leasecontrakt nodig, wel 2 handtekeningen, ik mag beginners starten, eigenaar mag beginners starten.