[WN] Weer met Bold op wedstrijd??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Weer met Bold op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:31

Vandaag is Annemarie van der Toorn (AnnemarieV hier op Bokt) bij Bold geweest om haar te leren laden in de trailer. Dit is namelijk altijd een groot probleem met haar geweest. Ik kreeg haar altijd wel de trailer in, maar dit kon zomaar drie uur gaan duren ofzo.. Je zegt dus niet heel makkelijk, zullen we eens een lesje gaan nemen op locatie of laten we even naar het strand gaan. Want ik had nooit de zekerheid of ze de trailer wel in gaat..

Vandaag was dus de grote dag. Na een beetje Bold te laten gehoorzamen aan het halster ging Annemarie haar proberen te laden. In eerste instatie met hekken er om heen en later helemaal zonder. Bold liep er gewoon iedere keer heel makkelijk in, echt onvoorstelbaar!! Ze bleef voorheen namelijk altijd met haar voorbenen op de klep staan en dacht er niet aan om ook haar achterbenen er bij te zetten.. Dat duurde dus altijd heel lang..

Zelf ben ik haar ook gaan laden, en ze liep zo met me mee!! Echt geweldig!! Dus ik ga in ieder geval zeer binnenkort het bos/duin en strand onveilig maken. En waarschijnlijk gaan we ook weer wat meer wedstrijden bezoeken!! Nog even kijken wat voor onderdelen ik dan ga doen, omdat er ooit wat gebeurd is met Bold waardoor ze nu aan haar broekspier bindweefsel heeft, loopt zij daar vreemd door. Ze heeft er voor de rest geen last van, maar het ziet er vreemd uit. Ik ben ook op een APHA show een keer in het midden gezet in de Pleasure en ik kan vertellen, dat is niet leuk..! Maar daar letten ze ook zeer op de gangen. Dus waarschijnlijk wordt het Showmanship, wat erg goed gaat en trail, als ik daar eindelijk eens geduld voor krijg .

Binnenkort gaan we (Nanouk, Gera, Maartje (Rogerina) en ik) ook lessen bij Sil, dus dat gaat helemaal goedkomen!! Ik ben in ieder geval blij dat ik deze stap heb gezet en dat ik weer wat verder kan kijken!! Volgend jaar zijn we natuurlijk wel weer even uit de running met het aankomende veulen.. Maar daar kijk ik ook wel erg naar uit!!

Een stalgenootje kon haar paard ook nooit laden, en we dachten ook echt dat dat een nog groter probleem zou zijn omdat zij ook ooit een ongeluk heeft gehad. Maar dat paard reageerde zo goed, dat ze op een gegeven moment gewoon de trailer in draafde!! En er ook zonder touw in liep!! Echt geweldig hoor!! Mijn complimenten voor Annemarie!!

Wat ook een erg leuke bijkomstigheid was van deze dag, is dat iemand van Paard en Sport is meegeweest vandaag en heel veel foto's heeft gemaakt en een artikel schrijft in het blad!! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat worden!!

kjcm

Re: Weer met Bold op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:03

tjee, maris wat goed zeg ........we hadden het er vorig week met de kermis nog over.....zou ze het over 2 weken nog steeds doen??!! zou natuurlijk helemaaaaaaaal super zijn, leuk joh

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 05:29

Wat fijn dathet trailerladen zo goed ging! Veel plezier op jullie uitstapjes!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 09:25

Als het goed is, moet ze nu de trailer in blijven gaan.. Woensdag gaan we weer oefenen. Als het me zelf niet lukt, komt Annemarie weer terug, maar zij gaat er van uit dat het gewoon moet lukken. Ik ben echt zo benieuwd en geniet al van het vooruitzicht dat ik straks lekker overal heen kan met Bold!! Ik hou jullie op de hoogte

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:46

Hoi daar, Het gaat je zeker lukken.
Het was een plezier om met jullie paarden te mogen werken. Mooie locatie ook!

Mocht het nodig zijn dan kom ik langs.

Groeten!

Annemarie

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:59

Joh wat ontzettend fijn dat het zo goed ging met het trailerladen!!!
Wat een lekker vooruitzicht om binnenkort te gaan lessen. Ik les nu eens per week met Jaqie en geniet er echt met volle teugen van. Nu ik wekelijks les, merk ik ook dat ik enorm gemotiveerd ben om in de tussenliggende week te trainen.

Enne kom maar eens deze kant op met Bold, gaan we samen het bos onveilig maken .

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:48

Dat is een leuk aanbod!! Die pak ik zeker aan! Eerst nog even oefenen en dan mijn vader eens lief aankijken! Of eens een keer snel dat E-rijbewijs halen...

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:30

Is dat de Annemarie uit Oudenhoorn?

=^.,.^=

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:19

Ja, dat ben ik!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:33

Nou geweldig hoor!!
Kunnen we een keertje samen een strandritje maken, lijkt me erg gezellig.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:36

Dan heb ik de goede voor me

=^.,.^=

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:43

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn, dat je weer met Bold op stap kunt! Bijkomend leuk natuurlijk dat je dan ook weer wedstrijden kunt gaan starten. "Have horse that loads, will travel"

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:00

Hahahahaha is dat van Have Love, Will Travel ?

maarre, wat super joh!!! Ik wist niet dat Annemarie ook aan huis komt?? Dat is wel heel handig!

Ik zat er ook even over te denken, mijn merrie laad ook voor geen meter. Maar ja, toen bedacht ik me dat ik ook geen trekkende auto/trailer heb, dus dan kom je ook niet ver

Gelukkig kan ik binnenkort met een stalgenootje proberen te laden, omdat zij dat moet doen voor haar parelli cursus, en dan lift ik mee. Maar helaas staan er geen westerncombinaties waar ik met mee kan rijden naar een wedstrijd helaas.

Maarre, wat zal jij blij zijn Boldly!
Deed ze dat met dat speciale Monty halster?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 13:43

@Vera, strandritje is ook altijd leuk!! Morgen gaan we oefenen, misschien dat ik zondag al ga...

@Mac, ja nu kan ik ook weer eens een wedstrijdje rijden/lopen, alleen zit ik dan nog een beetje met haar loopje.. Op het NK werden er erg veel uitgezet vanwegen hun gangen.. Of dat was echt een kreupelheid..? Zo ziet het er bij Bold niet uit, dat niet, maar ik wordt er denk ik wel op afgerekend..

@Cer, ja, Annemarie komt ook aan huis . Ik ben echt blij dat ik deze stap gezet had! Het zet je in ieder geval weer op een goed pad, waar je mee verder kunt. Blij ben ik zeker!! Ze werkt inderdaad met het Dually (schrijf je het zo..) halter van Monty.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:02

Cer schreef:
Ik zat er ook even over te denken, mijn merrie laad ook voor geen meter. Maar ja, toen bedacht ik me dat ik ook geen trekkende auto/trailer heb, dus dan kom je ook niet ver

Misschien moet je die twee problemen combineren?
Paard voor de trailer Is alles opgelost

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 21:02

Vandaag heb ik weer geoefend, en ja hoor!! ze ging er in! De eerste keer niet, maar dat kwam door mij zelf. Ik trok te veel (ik had alles weer gefilmd, dus heb het terug kunnen zien..) en later liep ze zo achter mij aan! Het is echt geweldig!! En nog steeds erg onvoorstelbaar.. Ik ben wel erg trots op Bold!! En Annemarie natuurlijk, want zonder haar had ik het niet gered..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:42

Yippppheeeeeeeeeee!!!!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:15

Super, Mariska!! Echt helemaal goed. Nu kunnen we naar 'la playa'!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:11

Heerlijk meid!!! Goed ook dat je je niet van slag laat brengen als het eventjes niet lijkt te lukken.
Ik zie het al gebeuren dat je straks heel NL onveilig gaat maken met je paardje .