het is wel makkelijker te snappen als je het kan zien, niemand bij je op stal die western rijdt en het een keer voor kan doen?
Je moet ook niet 2 off billets aan je zadel hangen, dan heb je veels te weinig speling, omdat die gaten zo ver van elkaar af zitten. Daar is je tie strap voor, daar zitten wel gaten in op kortere afstand.
Je doet het volgende:
Je maakt de singel aan de rechterkant vast aan de off-billet. Vervolgens loop je naar de linkerkant en haal je de tie strap door de singel van binnen naar buiten, dan de tie strap terug omhoog meestal 2 tot 3 keer door de ring waar de tie strap aan vast zit. Dan krijg je dat hefboom effect en kan je aansingelen, dan druk je de pin van de singelgesp door het gat waar je bent en vervolgens het restant van de tie strap door de singelkeeper, linksboven de ring waar de tie strap aan vast zit.
Nou ik hoop dat het duidelijk is, misschien heeft iemand nog een paar duidelijke foto's?? Want ik denk dat het zonder beeldmateriaal erg lastig is. ik heb zelf 10 jaar engels gereden en ik heb echt een stuk of 5 keer mee moeten kijken voor ik het goed door had.