Mijn quarter merrie (van 1.52) heeft in mei een feestje gevierd met een shetlanderhengstje ( van 90 cm!). Je denkt dan al gauw, dat zal wel loslopen.....die kan er toch niet bij.... toch?
Die hengst brak steeds uit naar de wei van de merrie (ook door de sloot heen) dus ik hoef geen preek graag over het feit dat je geen hengsten bij merries moet zetten, dat ben ik me echt wel bewust en ik heb dat hengstje (en zn eigenaar) echt wel niet zulke fijne dingen toegewenst
Gisterenavond toch maar weer eens aan die dikke (gras)buik gevoeld en die schopte terug! (of verbeelde ik me dat nou?)
De merrie heeft al de hele zomer vakantie en dus een aardige grasbuik, maar dr uier is ook aan het groeien en dat kan volgens mij niet van het gras komen....
dus naar alle waarschijnlijkheid is ze drachtig en nu dan ongeveer 4 maanden onderweg, ik heb mn DA al gebeld maar die zei dat ik er nu niks meer aan kan doen, dat kan alleen binnen 30 dagen na de dekking.
Ik moet dus even afwachten of het inderdaad een grasbuik is of niet.
Zoals jullie zullen begrijpen ben ik hier niet echt blij mee want de merrie is dan ook weer maanden uit de roulatie en waar laat ik straks dat veulen en brengt dat veulen uberhaupt nog wat op? Hoe groot wordt ie later?
Kan ik die kleine dan in laten schrijven in het halfquarter stamboek? en waar vind ik dat?
Het wordt wel een hele snelle shetlander (of shetter horse? of quartlander?) met dikke billen en een goede rem! Dat het een vos wordt is ook al zeker

Een reiningshetlander? of een miniquarter?
kortom, wie heeft dit ooit meegemaakt (als dat al kan) en kan me advies geven?
Je hoort alleen wel vaak dat bij rare kruisingen je ook paarden krijgt die niet in verhouding zijn. Maar goed, dat weet je van te voren niet. Ik zou gewoon maar afwachten.