[WN] 2 weken Eifel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sablou

2 weken Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 08:11

Wij hebben de afgelopen 2 weken genoten van een heerlijke vakantie met onze paarden in de Eifel, samen met onze vriend Huub. Dit jaar waren we op 2 locaties; 1 week direct aan de Belgische grens en 1 week in de buurt van Gerolstein. Prima weer gehad en heel veel km’s gemaakt.

Voor Jerry en Chiane was het de 1e keer en ze hebben prima hun best gedaan. Beide hebben zonder beslag gelopen, zonder enig probleem, al kwam bij Chiane wel een oude hoefzweer “boven water”.

We hebben zelf geen foto’s gemaakt, maar zodra Huub er heeft toegezonden, zullen we er een aantal plaatsen.

MVG Sabine en Louis.

Wranglerbutt

Re: 2 weken Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:53

Kom maar op met die foto's!
Fijn dat jullie een relaxte vakantie hebben gehad, ook nog een beetje aardig weer gehad? Hoe reageren de paarden op een totaal andere omgeving [bergen, stenige paden] dan ze thuis gewend zijn? Hoe is het nu met Chiane?
Het lijkt me heerlijk om met je eigen paard in een vreemde omgeving op vakantie te gaan. Ik heb een aantal keren in de Ardennen gereden, op een huur paard. Daar galoppeer je dan op paden waar ik met Amigo nog niet eens zou durven draven.... Wel enorm gaaf om eens in ECHTE natuur tet rijden!

Ook heel fijn dat jullie weer terug zijn van vakantie, trouwens: dan kan je weer lekker aan de slag...

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:49

Klinkt goed, wel lekker ook denk ik, 2 weken geen zeurende mensen aan de telefoon of over de mail .
Of op Bokt... (Wranglerbutt )

Had je deze keer ook nog pakpaarden mee?
En wat Wranglerbutt al vroeg, hoe is het met Chiane nu?
Ik ben erg benieuwd naar de foto's!!

Mijn droom, lekker met paardje op vakantie. Maar voorlopig zal er dat niet van komen.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 17:50

Zowel Jerry als Chiane werden van de veranderde omgeving niet warm of koud. Natuurlijk wel hard werken, berg op. In Rheinland Pfalz mag je overal rijden waar een "pad herkenbaar is". En dat levert de mooiste ritten op, allemaal via stafkaarten (waarop werkelijhk alles staat). IK ben ervan overtuigd dat onze paardjes er net zo van genoten hebben als wij.

Het enige wat ze nog altijd vreselijk vinden zijn koeien en dan vooral bonte. Hoewel we met beide al een paar keer op "koeien clinics" zijn geweest (waar ze perfect met koeien werken) zijn koeien buiten de rijbak een goede reden om schrikkerig te doen.... En er lopen er nogal wat in de Eifel. Maar het is allemaal goed gegaan....

Chiane haar voor hoef heeft nu een gat doorsnee 1,5 cm aan de zijkant, net boven haar voetballen. We hebben er in D een dierenarts en een hoefsmit naar laten kijken en die zeiden dat we wel door konden rijden. Het is niet afgebroken en ze loopt zonder enig beperking. Het moet er uitgroeien. Was waarschijnlijk een paar maanden oude hoefzweer of verwonding aan de kroonrand die we niet gezien hebben. Door de extra belasting was die nu waarschijnlijk open gesprongen.

Zodra we fotos hebben zal ik er een aantal plaatsen...

MVG Louis