[WN] bit vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sierramissy

bit vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 19:13

hallo
hoe zit het met de werking van een westerhoofdstel met bit met scharen?? want dat heb je niet de druk van een neusriem.. dus hoe werkt dat?? ken ik van engels hoofdstel overstappen naar westernbit met scharen.

gr danielle

crazycactus

Re: bit vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:16

Nee, dat is niet echt verstandig, aan het rijden met een scharenbit zit wel een andere techniek vast dan een engels trensje. Je hebt te maken met een hefboom die je in je handen hebt, zou je daar net zo mee rijden als je gewend bent ben je eigenlijk veel te hard met je handen.
Waarom zou je dit willen?

sierramissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 19:27

ik rij altijd receatie ok altijd op de western manier. maar met engels hoofdstel dus wil daarom ok over stappen op western hoofdstel + bit

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:15

Wat is er mis met een gewoon trensje?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:45

Ik denk dat je in dat geval beter een westernhoofdstel met het trensje wat je altijd al gebruikte kan nemen. Je paard is daar immers aan gewend.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:48

Ik zou gewoon het bit inhouden wat hij nu in heeft. En als je echt wilt overstappen op westernriding begin dan ook gewoon met een snaffle ipv een shank. Dat is toch meer voor de gevorderde westernruiter bedoelt. En als je die shanks mooi vindt kan je er ook nog een shank snaffle in hangen, dat is gewoon een snaffle bitje maar dan met scharen eraan (dan kan je kiezen waar je je teugels wilt, als ik jou was dus gewoon aan de snaffle)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:18

ben het helemaal met brendageene eens!
Maar als ik jouw was zou ik gewoon een mooie snaffle gebruiken (of je oude natuurlijk)...
Doe ik de laatste tijd ook, niks mis mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:32

vergelijk het western bit met scharen maar enigszins met een stang en trens uit de engelse sport, die hang je er ook niet zomaar even in. Er zijn heel veel verschillende bitten, als jij alleen maar voor je lol en recreatief western rijdt kun je inderdaad beter je engelse bitje in een western hoofdstel hangen of een vergelijkbaar western snaffle bitje gaan kopen.

Citaat:
En als je die shanks mooi vindt kan je er ook nog een shank snaffle in hangen, dat is gewoon een snaffle bitje maar dan met scharen eraan

dat is dus NIET zo! een shanksnaffle werkt wel effe iets anders dan een gewone!
niet zomaar 'als je die shanks mooi vindt' om die reden een shank er in gaan hangen, das vragen om ongelukken...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:27

Ik rij op een buitenrit met een myler shank snafle.