Nu heb ik een Ortho-Flex, omdat het systeem mij erg aansprak. Nu zijn er behalve veel positieve ook negatieve berichten over. Maar bij mij (en mijn paarden) pakte het gelukkig positief uit. Het is een zadel met een heerlijke zachte zit (erg belangrijk
) en het leer was vanaf het begin heel soepel. Dus geen gedoe met stijgbeugels die dwars waren. Ik heb toendertijd gekozen voor round skirts. Hier heb ik nu een beetje spijt van want het zadel wordt vaak niet voor 'echt western' aangezien. Alhoewel de ouderwetse cowboyzadels vaker round skirts hadden ipv square.Ben benieuwd naar jullie input.

Die van mijn man heeft ie ooit eens gekregen en dat is een roperszadel en loeizwaar
\ Die van mij is ook een roperszadel en die kocht ik van een oom van mijn man voor $125,- en is gelukkig niet zo zwaar
En dan hebben we nog een ouwe zadel die we niet gebruiken en dat is ook een roperszadel
We hebben er ook nog 1 voor een shetje die ik ooit heb gevonden. Alleen is daar de hoorn vanaf en moet goed in de olie gezet worden. Ik heb alleen geen shetje dus ik weet eigenlijk niet wat ik met zo'n zadeltje moet doen. Ik geloof dat Stef 'm wilde hebben. Toch Stef?

. Als je die bedoeld weet ik er wel een te koop.