[WN] amateurkaart AQHA kopen tijdens Wran nk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slootje

amateurkaart AQHA kopen tijdens Wran nk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:13

Is het mogelijk om op het wedstrijdsecretariaat tijdens het Wran NK een jeugdkaart om te zetten naar een jeugd/amateurkaart voor de AQHA show op woensdag of moet ik dat nog voor die tijd op een andere manier regelen? jaja, ik ben weer lekker vlot

DubbelFun

Re: amateurkaart AQHA kopen tijdens Wran nk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:15

Jeugd is toch altijd Amateur ??

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:54

Ik zou toch maar even bellen met Bert Wiekema of Astrid Uitenbroek.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:02

Nee voor de AQHA is jeugd geen amateur, bij de wran wel maar bij de AQHA niet. Je mag als jeugdruiter de jeugdklasses en de open klasses starten. Als je de jeugdleeftijd voorbij bent, kun je wel amateur worden en word je niet meteen open.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:00

Azhari schreef:
Nee voor de AQHA is jeugd geen amateur, bij de wran wel maar bij de AQHA niet. Je mag als jeugdruiter de jeugdklasses en de open klasses starten. Als je de jeugdleeftijd voorbij bent, kun je wel amateur worden en word je niet meteen open.

als amateur mag je wel in de open rijden, dat is juist het leuke van amateur zijn . Je kunt dus een onderdeel twee keer starten.

Alleen als novice amateur ligt het weer iets anders.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:10

Azhari schreef:

De WRAN kent de leeftijdsgroepen jeugd en volwassenern en daarnaast de Nivau groepen beginner, Amateur en Professional.

Dit wil zeggen dat het mogelijk is om jeugd beginners te zijn of jeugd amateur of jeugd prof.
.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:28

weer wat geleerd. Al heb ik nog nooit beginnende jeugdruiters in de jeugd uit zien komen bij de jeugd onderdelen van de wran..

Ik heb het er een beetje onhandig neer gezet, maar ik bedoelde dat je na je jeugdleeftijd, een amateur kaart aan kunt vragen en dat je dan dus wel ook in de amateurs kunt starten, maar met je jeugd kaart niet. Open klasses kun je als jeugd ruiter wel met je eigen paard starten zonder je amateur status kwijt te raken, maar doe je het met een paard van een ander dan kun je later niet meer een amateur kaart krijgen.

Altijd lastig om te typen wat je bedoeld, maar misschien is mijn stukje nu duidelijker.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:42

@Azhari: ja hoor prima. En het was geen verwijt hoor, alleen een aanvulling

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:49

Ik voelde het ook niet als een verwijt!!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:25

Heb zelf gister even met Astrid Uitenbroek gebeld moest ook nog dingetjes weten en er is geen NQHA bestuurslid aanwezig op het secretariaat van de WRAN show volgende week.
Dus zou toch maar even bellen met Astrid misschien valt er nog iets te regelen als je die Amateur startkaart nodig hebt.

slootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 17:36

Ik heb Astrid even gebeld en Rianne heeft gelijk: je kunt als jeugd alleen open starten (of jeugd natuurlijk) en geen amateur.
Nu nog even het Wransecretariaat bellen om de amateur reining AQHA af te zeggen, jammer. Of omzetten naar open reining .

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:42

Als het goed is, en ik denk toch dat het goed is, heeft de aanvrager van de AQHA show bij het antwoord van de AQHA een stapel formulieren gekregen. Daarbij zitten dus ook de aanmelding voor een verandering van je status. Als je je lidmaatschap bij de AQHA hebt aangevraagd zonder erbij te vermelden dat je een amateur of novice amateur bent, krijg je een open lidmaatschap. Bij de wedstrijd kan op het secretariaat een formulier worden ingevuld voor je nieuwe status, dus o.a. voor amateur. Je betaalt ter plekke, ik geloof nog steeds $ 10,00 en de zaak is geregeld. T.z.t. zul je dan van de AQHA een nieuwe lidmaatschapskaart ontvangen. Ondertussen echter kun je deze show echter al met je nieuwe status rijden. Vraag wel even een copy aan de secretariaatsmedewerker/ster. Voor het geval je nieuwe kaart nog niet binnen is voor de volgende AQHA show.

Idem dito kun je ook lid worden van de AQHA.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:32

Maar er zit niemand van de NQHA daar dus zijn er ook niet de benodigde spullen om zoiets te regelen wel op het NK Quarterhorses in oktober.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 15:10

Spikers schreef:
Maar er zit niemand van de NQHA daar dus zijn er ook niet de benodigde spullen om zoiets te regelen wel op het NK Quarterhorses in oktober.

Dat hoeft ook niet, ik schreef dus al, dat degene die een Quarter Show organiseert de benodigde papieren allemaal ook toegezonden krijgt van de AQHA en niet van de NQHA. Daar zijn ook de papieren bij om een lidmaatschap cq. verandering van status aan te melden. Dat hoeft alleen ingevuld te worden.

Voor de secretariaatsmedewerkers/sters is het daarom ook wel handig als je dat al bij je inschrijving voor de show vermeldt. Dan kunnen die dat alvast voor bereiden en hebben op de dagen zelf, waar het toch al druk is, niet nog extra schrijfwerk.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 15:41

Dat hoop ik dan maar voor Slootje.
Mijn inmiddels geruind "hengst" konden ze ter plekke niet op papier veranderen hadden ze de benodigde spullen niet voor ik heb dat anders kunnen regelen.
Normaal kun je dit ook op een AQHA show regelen vandaar mijn antwoord.
Zou je zeggen dat ze voor geruinde jonge paarden ook de benodigde papieren bij zich moeten hebben, omdat je dit op een AQHA show georganiseerd door de NQHA ook ter plekke kan regelen.
Of is dit anders?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 15:48

Papieren veranderen kan alleen door de AQHA . Het originele registratiepapier zal toch wel opgestuurd moeten worden voor een stempel "gelding" (ruin). Kan zijn dat de NQHA daarvoor een machtiging van de AQHA heeft gekregen. Daarom zal zoiets bij andere organisatoren van AQHA shows niet mogelijk zijn.
Het is dus inderdaad anders.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:31

Dance schreef:
Papieren veranderen kan alleen door de AQHA . Het originele registratiepapier zal toch wel opgestuurd moeten worden voor een stempel "gelding" (ruin). Kan zijn dat de NQHA daarvoor een machtiging van de AQHA heeft gekregen. Daarom zal zoiets bij andere organisatoren van AQHA shows niet mogelijk zijn.
Het is dus inderdaad anders.

Nope, dit klopt niet helemaal.
In Duitsland is het geen enkel probleem om op je papieren een stempeltje met "gelding" te laten zetten, je hoeft daarvoor je papier niet op te sturen.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:22

Ik heb hier dus over gebeld en er werd mij verteld dat ik een geldingrapport krijg wat ik moet inleveren op het secretariaat van het WRAN NK volgende week en erbij moest vertellen dat het papier van het paard volgende maand op het Quarter NK veranderd word, maar er werd niet gezegd dat het moest worden opgestuurd, dus ik neem aan dat hun dat zelf mogen veranderen ter plekke.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:58

Het zal hoe dan ook doorgegeven moeten worden aan de AQHA, anders zouden de files wel erg snel 'vervuild' raken.