[WN] 2 oktober wedstrijd op de double r ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twistfanc

2 oktober wedstrijd op de double r ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 22:12

double r ranch organiseert op zondag 2 oktober 2005 een wedstrijd met de volgende onderdelen:

Trail : Beginners
Gevorderen

Pleasure: Beginners
Gevorderen

reining: Beginners
Gevorderen

Aanvang 10:00 uur

judge: Casper Cohen

Uiterste inschrijfdatum: 25 september 2005

inschrijfgeld per onderdeel: € 6,50

borg startnummers: € 3,00

lokatie: hippisch centrum stammerdijk
stammerdijk 23
1112 AA DIEMEN

voor meer informatie: info@doubler.nl - www.doubler.nl

tel: 020-696 0976 fax: 020-600 0308

twistfanc

Re: 2 oktober wedstrijd op de double r ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 22:16

er zal deze week zo snel mogelijk voor inschrijf forumulier gezorgd worden op www.doubler.nl

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:30

waar ligt het precies????????/

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:07

Naast Amsterdam.....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:02

Super! Ik heb me gek gezocht naar een wedstrijd in dat weekend. En het is niet WRAN-erkend? Ook mooi! Een echte oefenwedstrijd dus.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:25

Hahaha, ik vind het juist jammer dat het geen WRAN wedstrijd is

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:14

Denk dat ik wel kom

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:47

hey,heb vandaag gehoord dat de inschrijf forumulieren er snel op komen en ik vind het inderdaard ook jammer dat het geen wran is maar vind het wel leuk dat we nou wedstrijden ook voor anderen stallen krijgen want normaal hebben we altijd onderlingen maar in iedergeval met onderlingen wedstrijden is het altijd al gezellig dus nu denk ik nog gezeliger maar als de inshrijf forumulieren er op staan geef ik een zeintje.

LittleCyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:37

Gezellig!!

We Hopen dat het lekker druk wordt!!

Groetjes Gaby

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:27

Op de website staat inmiddels: klik hier en schrijf u in, maar ik krijg alleen maar een foutmelding daarna...

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:00

Gezellig, gezelliger, het gezelligst.

LindyH schreef:
En het is
niet

WRAN-erkend? Ook mooi! Een echte oefenwedstrijd dus.

Wanneer is iets nou echt?

Het is WRAN jury’s toegestaan dat zij oefenwedstrijden mogen jureren met een plaatselijk/regionaal karakter, waarbij geen eisen wordt gesteld aan de accommodatie, geen gebruik wordt gemaakt van startnummers, maar wel de regels van de WRAN worden gehanteerd, ook aangaande kleding en harnagement. De juryleden moeten wel bij de wedstrijdsecretaris melden wanneer zij een dergelijke wedstrijd gaan jureren.

Echt, echter, het echtst.

LindyH, persoonlijk denk ik, dat als er gebruik gemaakt zou zijn, van de boven staande regel, dat je dan pas zou kunnen praten over een echte oefenwedstrijd.!
Wran jury’s zijn juist opgeleid om sturing te geven aan dit soort van oefenwedstrijden met een plaatselijk/regionaal karakter, waar je echt wat aan zou kunnen hebben, als je echten wedstrijden wil gaan rijden.

Ook mooi!

Tja maar het kon Mooier.

Ik wil niks afdoen aan de organisatie van de double r ranch, want ik juich juist dit soort van wedstrijden een warm hart toe. Expliciet wordt er in dit topic verwenzen naar, beginners en gevorderden , dus denk ik dat juist hier een Wran jury op zijn plaats had geweest.
Verder wil ik nog kwijt dat Casper Cohen geen verkeerde keuze is. Deze kan ruiters die met name reining rijden, van vele goede tips voorzien, en in mijn beleving ook kundig beoordelen.

Dus met andere woorden, ik sluit mijn geheel aan bij een gegeven antwoord ik dit topic.
Juist jammer, dat het geen Wran wedstrijd is. Deze basisorganisatie geeft de tools in handen, dat bepaalde kwaliteitsnormen gehandhaafd blijven, waarvan wij allemaal weten dat deze vaak tekort schieten.

Als toekomstig voorzitter van deze vereniging vraag ik dan ook, om geen verwijzing te maken naar het Wran regelboek, en heb er ook alle vertrouwen in dat, dat ook niet gebeurd.

Vr Gr Peter Vet

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:15

PeterV schreef:
Gezellig, gezelliger, het gezelligst.

LindyH schreef:
En het is
niet

WRAN-erkend? Ook mooi! Een echte oefenwedstrijd dus.

[quote= Peter V]
Wanneer is iets nou echt?

Echt, echter, het echtst.

LindyH, persoonlijk denk ik, dat als er gebruik gemaakt zou zijn, van de boven staande regel, dat je dan pas zou kunnen praten over een echte oefenwedstrijd.!
Wran jury’s zijn juist opgeleid om sturing te geven aan dit soort van oefenwedstrijden met een plaatselijk/regionaal karakter, waar je echt wat aan zou kunnen hebben, als je echten wedstrijden wil gaan rijden.

Ook mooi!

Tja maar het kon Mooier.

Ik wil niks afdoen aan de organisatie van de double r ranch, want ik juich juist dit soort van wedstrijden een warm hart toe.

Juist jammer, dat het geen Wran wedstrijd is.

Vr Gr Peter Vet

[/quote]

(het wil me niet zo goed lukken de quotes los te plaatsen met reactie eronder dus maar even zo:)

M.b.t. opmerking Linda: Het leek mij persoonlijk nou ook wel een leuke oefenwedstrijd

De reactie op het gegeven van al dan niet oefenwedstrijd komt bij mij een beetje vreemd over Peter. Je draagt dit soort wedstrijden een warm hart toe maar tegelijk ook weer niet helemaal, tenminste dat schemert er een beetje in door als ik het zo lees. Het is een beetje een dubbele boodschap die ik ontvang.
Zelf vind ik het fantastisch dat er plaatselijk e.e.a. georganiseerd wordt en ik vind WRAN-wedstrijden ook leuk en ik zie geen reden waarom dat niet naast elkaar zou kunnen bestaan en waarom het een nou als echt ECHT beschouwd moet worden als er 'wran' op staat.
Oefenen is toch gewoon oefenen. Daar hoeft toch niet persé het etiket 'wran' op om het 'echt' oefenen te laten zijn?
Ik heb nog niet eerder aan een wedstrijd meegedaan buiten de eigen stek en dan vind ik het best goed om elders te oefenen en dan ligt bij mij niet in eerste instantie de nadruk op naleving van alle reglementen (al kan je die wel in het achterhoofd houden).
Ik neem aan dat het voor de Wran ook interessant moet zijn dat er een breed draagvlak voor geïnteresseerden in de westernsport is.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:54

Papaya schreef:

Zelf vind ik het fantastisch dat er plaatselijk e.e.a. georganiseerd wordt en ik vind WRAN-wedstrijden ook leuk en ik zie geen reden waarom dat niet naast elkaar zou kunnen bestaan en waarom het een nou als echt ECHT beschouwd moet worden als er 'wran' op staat.

De wran heeft alles in huis om voor elk nivo een wedstrijd te organiseren.Wat is dan de rede voor een organisatie om daar geen gebruik van te maken????

Oefenen is toch gewoon oefenen. Daar hoeft toch niet persé het etiket 'wran' op om het 'echt' oefenen te laten zijn?

Niet perse ,maar waarom niet???
Vaak is het uiteindelijke doel toch starten op wran C shows.
Dus waarom dan niet oefenen bij de wran??

Ik heb nog niet eerder aan een wedstrijd meegedaan buiten de eigen stek en dan vind ik het best goed om elders te oefenen en dan ligt bij mij niet in eerste instantie de nadruk op naleving van alle reglementen (al kan je die wel in het achterhoofd houden).

Wat is de toegevoegde waarde om te oefenen zonder naleving van de regelementen.Zeker als je ze toch al in je achterhoofd houd.

Ik neem aan dat het voor de Wran ook interessant moet zijn dat er een breed draagvlak voor geïnteresseerden in de westernsport is.

Vandaar ook dat ze alles in huis hebben om een breed draagvlak te ondersteunen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:56

Ik heb een vraag Peter. Waarom zo streng/moeilijk zijn met de verwijzing naar in dit geval het WRAN regelboek.

Imo lijkt het mij juist erg goed volgens bepaalde regels ook een onderlinge of oefenwedstrijd (noem het zoals je wilt) te organiseren.

Zo kunnen de deelnemers zich niet alleen inleven in het wedstrijdgebeuren, maar krijgen ook inzicht in bepaalde regelgevingen die nu eenmaal onlosmakelijk met wedstrijden zijn verbonden. Dan is het toch zaak een juiste regelgeving te hebben en niet een zelf gefabriceerde. Dan krijg je dus dat, waarom er uiteindelijk zoveel ongenoegen heerste over dit soort wedstrijden. Daar dit nu echt vermeden moet worden en de deelnemers een plezierige wedstrijd hebben met de juiste regeltjes lijkt me dit best een goede zaak.
Daar in Nederland meer WRAN wedstrijden verreden worden dan andere approved shows lijkt me de regelgeving van de WRAN dan op de eerste plaats de juiste keuze.

Doordat hier in Dld. de afstanden naar de officiële EWU (zuster van de WRAN) wedstrijden toch heel wat groter zijn, heb je in elke regio, legio van dit soort wedstrijden, meestal zelfs een heel weekend. Deze worden verreden volgens de regelgeving van de EWU en dat loopt prima, prettig en de EWU doet daar niet moeilijk over, integendeel. Net zo min als de Amerikaanse stamboeken daar moeilijk over doen.

Zo worden dus wel de verenigingen gepromoot, zeker als alles op rolletje loopt en dat kan als de regeltjes in acht genomen worden.

Wens jullie in ieder geval succes met de wedstrijd.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:30

(Ik begin geloof ik die quote-functie door te krijgen en zal nu daar eens op oefenen)

Citaat:
Blaze

De wran heeft alles in huis om voor elk nivo een wedstrijd te organiseren.Wat is dan de rede voor een organisatie om daar geen gebruik van te maken????

Daar is wat voor te zeggen, maar het kwam een beetje over alsof het een 'must' zou zijn en eigenlijk een wedstrijd zonder 'wran-etiket' niet interessant zou zijn en dat vond ik niet terecht.
Citaat:
Blaze

Niet perse ,maar waarom niet???
Vaak is het uiteindelijke doel toch starten op wran C shows.
Dus waarom dan niet oefenen bij de wran??

Voor mij geldt dat niet, maar misschien ben ik ook niet het gemiddelde voorbeeld van een wedstrijdrijder. Ik heb geen lijnen uitgezet om tot de top in de westernsport te kunnen gaan en kijk nu eerst wat wij als combinatie al dan niet kunnen samen. Gaat het goed dan gaan we verder, is het niets voor mijn paard en mij dan zal ik een andere weg kiezen.

Citaat:
Blaze:
Wat is de toegevoegde waarde om te oefenen zonder naleving van de regelementen.Zeker als je ze toch al in je achterhoofd houd.

Ervaring opdoen om met een jong paard in een bak met publiek erom heen. Ik begin gewoon bij stap 1.
En hier specifiek leek het mij wel een mooie gelegenheid omdat ik de locatie en de mensen ken omdat ik er in het verleden gereden heb, dus een extra ondersteuning voor een relaxte start (ik ben nogal ssssssszenuwachtig bij wedstrijden).

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:48

Dance schreef:
Zo worden dus wel de verenigingen gepromoot, zeker als alles op rolletje loopt en dat kan als de regeltjes in acht genomen worden.

Dat lijkt mij nou ook.
En zoals Dance het verwoord in de overige tekst lijkt het me ook juist bevorderend voor de westernsport. Het noemen van het feit dat er een Wran-reglement bestaat lijkt me een goede reclame. Aan het streven aan bepaalde normen te willen voldoen lijkt me niets mis (en bevorderd misschien dat nieuwkomers lid willen worden van de Wran).

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:28

Papaya schreef:
M.b.t. opmerking Linda: Het leek mij persoonlijk nou ook wel een leuke oefenwedstrijd

Het lijkt mijn ook een leuken oefenwedstrijd, maar het is geen echten oefenwedstrijd zoals Linda aan geeft. Dat is mijn signaal.

Papaya schreef:
De reactie op het gegeven van al dan niet oefenwedstrijd komt bij mij een beetje vreemd over Peter. Je draagt dit soort wedstrijden een warm hart toe maar tegelijk ook weer niet helemaal, tenminste dat schemert er een beetje in door als ik het zo lees. Het is een beetje een dubbele boodschap die ik ontvang.

De boodschap is niet dubbel, want in eerste instantie wordt het gepresenteerd als een wedstrijd, of zoals Linda aan geeft, en het is niet wran erkend?ook mooi. Dus een echten oefenwedstrijd.
Ik probeer duidelijk te maken dat een echten oefenwedstrijd een andere lading gekregen heeft, nu een organisatie daar duidelijke regelgeving voor gemaakt heeft.

Papaya schreef:

Ik had hierop ook nooit gereageerd als Linda het niet zo gesteld had.

Papaya schreef:

Dit is heel interessant voor de Wran, deze werkt ook hard mee aan een landelijk breder draagvlak, en heeft met deze regel bewezen, er te zijn voor echten oefenwedstrijden.
Juist voor de naleving van alle reglementen, van de Wran als deze worden aangehouden op een oefenwedstrijd.

Dance schreef:
Ik heb een vraag Peter. Waarom zo streng/moeilijk zijn met de verwijzing naar in dit geval het WRAN regelboek.
Imo lijkt het mij juist erg goed volgens bepaalde regels ook een onderlinge of oefenwedstrijd (noem het zoals je wilt) te organiseren.

Super goed vind ik dit ook, maar wij weten ook allemaal dat er maar al te vaak een eigen interpretatie geven wordt aan regels, en maar al te vaak hangt de naam van de Wran er dan aan, terwijl die er zelf niet vanaf weet. Ik doe niet streng of moeilijk Dance, ik probeer duidelijkheid te scheppen, in wat jij in je twee alinea aan geeft.
Onderlinge wedstrijd of Oefenwedstrijd.

Ik ben niet steng en ik doe ook niet moeilijk, ik probeer het simpel te verwoorden.
Begin een topic als dit BV met 2 Oktober Onderlinge Wedstrijd op de Double R Ranh
Dan weten wij allemaal dat het een niet erkende wedstrijd is, en behoeft daar ook niet expliciet verwezen te worden naar een organisatie.
Ik mag toch ook wel effe kwijt wat ik OOK MOOI vind.

Gr Peter

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:00

Pffff, ik had het dus toch meteen toe moeten lichten....

Ik ben blij met deze wedstrijd, niet omdat ik ook maar íets tegen de WRAN heb, maar omdat het me op dit moment gewoon beter uitkomt dat de WRAN-regels niet gelden.

Ik ben namelijk met mijn driejarige QH hard aan het trainen voor de Pleasure Futurity in oktober. Hij heeft echter nog totaal geen wedstrijdervaring en het leek me wel goed om toch even een wedstrijdje mee te pikken voor de grote dag.

Het liefst wilde ik bij de amateurs starten. Dat leek me beter voor zijn ervaring, omdat het bij de beginners in de galop nogal eens 'mis' gaat. Ik wil geen paard dat denkt: Ha! Als we in zo'n vreemde bak lopen, en we mogen gallopperen, dan gaat het erom wie het eerste de bak rond is en als je je ruiter eraf krijgt, krijg je bonuspunten! Dus, amateurs graag.

Maar dat zou wel zonde zijn van mijn WRAN beginners-status. Ik denk dat ik die in de toekomst nog wel nodig ga hebben voor als ik bijvoorbeeld met mijn piepjonge paardje eens trail wil doen ofzo. Ik heb btw zelf ook nog totaal geen wedstrijdervaring.

Verder vind ik het zonde om voor een enkele wedstrijd een Federatie-startnummer aan te vragen voor dit jaar. Na de Futurities geef ik mijn paard rust en ga ik dit jaar geen wedstrijden meer rijden.

En wat betreft de regels omtrent harnachement en organisatie etc. etc. etc. Dat kan mij op dit moment even helemaal niks schelen. Ik rij zelf zoals mij dat goed lijkt (dus zoveel mogelijk zoals dat in de Futurity zal gaan) en of ik daarmee verlies van iemand met een onreglementair bit, dat zal mij echt een zorg zijn. Het gaat erom dat mijn paard een goede ervaring heeft.

Dus... daarom vind ik het fijn dat deze wedstrijd er is. En dat betekent niet dat ik vind dat voortaan alle wedstrijden zo zouden moeten zijn of dat de WRAN afgeschaft zou moeten worden o.i.d. Volgend jaar ga ik absoluut WRAN starten.

maar... NU EVEN NIET!!!!

(en btw, ik heet LindY)

Oh ja, ik krijg een beetje de indruk dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de regels omtrent een WRAN-oefenwedstrijd. Het enige dat ik weet is dat er de mogelijkheid is om bij een gewone WRAN-wedstrijd een klasse uit te schrijven (beginnende beginners oid) waarbij er geen startnummer nodig is etc. terwijl er wel door een WRAN-jury gejureerd wordt. Dat is op zich natuurlijk heel mooi, maar ik heb er op dit moment niks aan omdat ik niet bij de beginners wil starten en helemáál niet bij de beginnende beginners. Tell me if I'm wrong...

En mochten er onder jullie nog kritische geesten zijn die het vreemd vinden dat iemand met totaal geen wedstrijdervaring gaat debuteren in de Pleasure Futurity... Ook dat kan ik toelichten maar dan wordt mijn post zo lang.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:10

Papaya schreef:
Aan het streven aan bepaalde normen te willen voldoen lijkt me niets mis (en bevorderd misschien dat nieuwkomers lid willen worden van de Wran).

Ja, zo zou je het ook kunnen verwoorden. In het verleden is gebleken dat nieuwkomers juist niet meer lid willen worden van de Wran, met een verwijzing naar een Wran wedstrijd, dat helemaal geen Wran wedstrijd was. Dat de huidige voorzitter iedere keer weer het geduld kon opbrengen om BV per mail daar weer duidelijkheid in te brengen, bewonder ik echt.

Als hij straks het stokje over draagt, kan iemand die bevoegd is om mijn mail te lezen, een verwijzing maken naar BV dit topic.
Ja, ik heb wat minder geduld, wat dat aangaat zullen jullie hem missen.

Dus nogmaals, ben niet steng of moeilijk, ik probeer het makkelijk te houden, en ja, ook voor mijn zelf straks. Wran is alleen Wran als er Wran op staat, dus behoeft ook niet genoemd te worden als het geen Wran is. En als er wel Wran op staat, kunt u op kundige mensen rekenen op uw oefenwedstrijd, die dicht bij de gemaakte regelgeving staan, en daar ook zodanig een goede uitleg kunnen over geven.

Vriendelijke Groet Peter Vet

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:18

PeterV schreef:

ik mag toch ook wel effe kwijt wat ik OOK MOOI vind.

Gr Peter

Natuurlijk wel. Weet je nog, ik schreef laatst iets over vrije meningsuiting

Ik zou nu eigenlijk even het hele topic moeten terug lezen, want ik wil toch nog even reageren op @LindyH.

Er werd inderdaad door de TS een "wedstrijd" aangekondigd. Een wedstrijd zonder een bepaalde regelgeving is geen wedstrijd. Men zal zich toch ergens naar moeten richten. Als het zo zou moeten aflopen zoals jij nu beschrijft, vind ik inderdaad dat er niet verwezen kan en mag worden naar welk regelboek van welke organisatie dan ook. Iedereen zal dan zijn eigen regeltjes maken net zoals het hem/haar belieft.
Dan krijg je inderdaad dat uiteindelijk, wat men de wilde wedstrijden noemt, teleurgestelde ruiters etc.

Als jij een futurity wilt gaan starten, maakt niet uit welk onderdeel, zul je je toch aan de daar op die futurity geldende regels moeten houden. Die regels zul je bij het trainen en oefenen moeten kennen en in acht nemen. Dat hoort er gewoon bij. Neem me maar niet kwalijk, maar dat is mijn heel persoonlijke mening.

Dit wat dus georganiseerd wordt zie ik dan als gezellig samen zijn en oefenen naar eigen goeddunken met meerdere paarden in de bak. Daarbij staat dan iemand in dit geval Casper Cohen, die toch wel werkelijk verstand van zaken heeft dacht ik zo, die jullie vertelt wat goed is en wat niet. Uiteindelijk zal dan iemand foutlozer zo'n proef rijden als een ander.
That's all. Ik zie het dan ook als oefenen met een minimaal wedstrijdelement zonder regels. Als er dan toch naar regels verwezen wordt, vind ik wel dat het betreffende bestuur moeilijk mag gaan doen hierover.

Als jij wilt debuteren in een pleasure futurity zonder wedstrijd ervaring is dat je eigen keus. Daar zul je gewis je redenen voor hebben. Het is niet aan mij of aan ons daar over te oordelen. Dat mag dan de jury doen die dan de proef boordeelt, toch?

@PeterV: Geduld is een schone zaak , donderdagmorgen koffie met wat erbij

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:40

@ Dance Ik begrijp je punt niet helemaal. Bevestig je nou wat ik zeg of spreek je het tegen?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:15

LindyH schreef:
Pffff, ik had het dus toch meteen toe moeten lichten....

Ik ben blij met deze wedstrijd, niet omdat ik ook maar íets tegen de WRAN heb, maar omdat het me op dit moment gewoon beter uitkomt dat de WRAN-regels niet gelden.

Hier bedoelde ik, dat een wedstrijd zonder welke regels dan ook, geen wedstrijd kan zijn. Er dan ook niet verwezen kan en mag worden naar regels van welke organisatie dan ook. Dat je er blij mee bent is iets anders. Of je er blij mee moet zijn dat er geen regels zijn is een tweede. Zie daarvoor mijn vorige post.

Ik ben namelijk met mijn driejarige QH hard aan het trainen voor de Pleasure Futurity in oktober. Hij heeft echter nog totaal geen wedstrijdervaring en het leek me wel goed om toch even een wedstrijdje mee te pikken voor de grote dag.

Lijkt mij niet zo zeer wedstrijdervaring opdoen als wel het rijden met meerdere paarden op dezelfde wijze samen in een ruimte.

Het liefst wilde ik bij de amateurs starten. Dat leek me beter voor zijn ervaring, omdat het bij de beginners in de galop nogal eens 'mis' gaat.

Ik snap wat je bedoelt. Je denkt bij andere beginners gaat er ook wel eens iets mis en dan speelt mijn paard mee.

Ik wil geen paard dat denkt: Ha! Als we in zo'n vreemde bak lopen, en we mogen gallopperen, dan gaat het erom wie het eerste de bak rond is en als je je ruiter eraf krijgt, krijg je bonuspunten! Dus, amateurs graag.

Nu, dat gebeurt bij de amateurs ook wel eens.

Maar dat zou wel zonde zijn van mijn WRAN beginners-status. Ik denk dat ik die in de toekomst nog wel nodig ga hebben voor als ik bijvoorbeeld met mijn piepjonge paardje eens trail wil doen ofzo. Ik heb btw zelf ook nog totaal geen wedstrijdervaring.

Als je amateurs gaat starten op een officiële wedstrijd, ben je je amateurstatus kwijt, ook die bij de WRAN. Correct me if I am wrong.

Wedstrijdervaring doe jij en je paard op door wedstrijden te rijden, al gaan ze wel eens de mist in. Daar zijn de WRAN C wedstrijden dan uitermate geschikt voor. Of onderlinge wedstrijden gejureerd door een WRAN jury lid en met het regelboek in de hand. Daar heb je dan het meeste aan.

Verder vind ik het zonde om voor een enkele wedstrijd een Federatie-startnummer aan te vragen voor dit jaar. Na de Futurities geef ik mijn paard rust en ga ik dit jaar geen wedstrijden meer rijden.

Voor C wedstrijden heb je geen startnummer nodig.

En wat betreft de regels omtrent harnachement en organisatie etc. etc. etc. Dat kan mij op dit moment even helemaal niks schelen. Ik rij zelf zoals mij dat goed lijkt (dus zoveel mogelijk zoals dat in de Futurity zal gaan) en of ik daarmee verlies van iemand met een onreglementair bit, dat zal mij echt een zorg zijn. Het gaat erom dat mijn paard een goede ervaring heeft.

Dus toch volgens regelgeving. Dan zul je ook een regelementair bit in moeten doen. Paard moet ook wennen aan het juiste bit.

Dus... daarom vind ik het fijn dat deze wedstrijd er is. En dat betekent niet dat ik vind dat voortaan alle wedstrijden zo zouden moeten zijn of dat de WRAN afgeschaft zou moeten worden o.i.d. Volgend jaar ga ik absoluut WRAN starten.

maar... NU EVEN NIET!!!!

Oh ja, ik krijg een beetje de indruk dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de regels omtrent een WRAN-oefenwedstrijd. Het enige dat ik weet is dat er de mogelijkheid is om bij een gewone WRAN-wedstrijd een klasse uit te schrijven (beginnende beginners oid) waarbij er geen startnummer nodig is etc. terwijl er wel door een WRAN-jury gejureerd wordt. Dat is op zich natuurlijk heel mooi, maar ik heb er op dit moment niks aan omdat ik niet bij de beginners wil starten en helemáál niet bij de beginnende beginners. Tell me if I'm wrong...

Jammer zou beter zijn (imo) maar is jouw keus, dat moet geaccepteerd worden.

En mochten er onder jullie nog kritische geesten zijn die het vreemd vinden dat iemand met totaal geen wedstrijdervaring gaat debuteren in de Pleasure Futurity... Ook dat kan ik toelichten maar dan wordt mijn post zo lang.

Idem dito, jouw keus. Je bent geen verantwoording schuldig hoor.

Je ziet, zeker geen bevestiging, maar ik zal je ook niet tegenspreken. Ik schreef al dat je je eigen redenen hebt om het te doen zoals je doet.
Daarom spreek ik je niet tegen.

Maar ik heb een andere manier van aanpak voor zoiets. Tevens ben ik voor het ook onder de knie krijgen tijdens trainingen en oefenen van de betreffende regelgevingen en daarom kan ik het niet bevestigen.

Ik geef dus hier mijn eigen mening weer. Hopelijk is het nu wat duidelijker.

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 21:47

hallo allemaal:d..wie komen dr allemaal 2 oktober gezellig een wedstrijdje rijden ???..groetjes darryl..
ik hoop dat ik veel mensen gezellig ziet;)

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 12:15

Ik heb m'n inschrijfformulier gisteren al opgestuurd

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 10:48

inschrijven kan nu nog mischien kan het ook nog iets later maar als je wil komen schrijf je nu dan gezzelig in en het is ook leuk om te kijken wie lijkt het ook wel leuk om te komen kijken ??