Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LindyH schreef:En het is
niet
WRAN-erkend? Ook mooi! Een echte oefenwedstrijd dus.
PeterV schreef:Gezellig, gezelliger, het gezelligst.LindyH schreef:En het is
niet
WRAN-erkend? Ook mooi! Een echte oefenwedstrijd dus.
[quote= Peter V]
Wanneer is iets nou echt?
Echt, echter, het echtst.
LindyH, persoonlijk denk ik, dat als er gebruik gemaakt zou zijn, van de boven staande regel, dat je dan pas zou kunnen praten over een echte oefenwedstrijd.!
Wran jury’s zijn juist opgeleid om sturing te geven aan dit soort van oefenwedstrijden met een plaatselijk/regionaal karakter, waar je echt wat aan zou kunnen hebben, als je echten wedstrijden wil gaan rijden.
Ook mooi!
Tja maar het kon Mooier.
Ik wil niks afdoen aan de organisatie van de double r ranch, want ik juich juist dit soort van wedstrijden een warm hart toe.
Juist jammer, dat het geen Wran wedstrijd is.
Vr Gr Peter Vet
Papaya schreef:
Zelf vind ik het fantastisch dat er plaatselijk e.e.a. georganiseerd wordt en ik vind WRAN-wedstrijden ook leuk en ik zie geen reden waarom dat niet naast elkaar zou kunnen bestaan en waarom het een nou als echt ECHT beschouwd moet worden als er 'wran' op staat.
De wran heeft alles in huis om voor elk nivo een wedstrijd te organiseren.Wat is dan de rede voor een organisatie om daar geen gebruik van te maken????
Oefenen is toch gewoon oefenen. Daar hoeft toch niet persé het etiket 'wran' op om het 'echt' oefenen te laten zijn?
Niet perse ,maar waarom niet???
Vaak is het uiteindelijke doel toch starten op wran C shows.
Dus waarom dan niet oefenen bij de wran??
Ik heb nog niet eerder aan een wedstrijd meegedaan buiten de eigen stek en dan vind ik het best goed om elders te oefenen en dan ligt bij mij niet in eerste instantie de nadruk op naleving van alle reglementen (al kan je die wel in het achterhoofd houden).
Wat is de toegevoegde waarde om te oefenen zonder naleving van de regelementen.Zeker als je ze toch al in je achterhoofd houd.
Ik neem aan dat het voor de Wran ook interessant moet zijn dat er een breed draagvlak voor geïnteresseerden in de westernsport is.
Vandaar ook dat ze alles in huis hebben om een breed draagvlak te ondersteunen.
Citaat:Blaze
De wran heeft alles in huis om voor elk nivo een wedstrijd te organiseren.Wat is dan de rede voor een organisatie om daar geen gebruik van te maken????
Citaat:Blaze
Niet perse ,maar waarom niet???
Vaak is het uiteindelijke doel toch starten op wran C shows.
Dus waarom dan niet oefenen bij de wran??
Citaat:Blaze:
Wat is de toegevoegde waarde om te oefenen zonder naleving van de regelementen.Zeker als je ze toch al in je achterhoofd houd.
Dance schreef:Zo worden dus wel de verenigingen gepromoot, zeker als alles op rolletje loopt en dat kan als de regeltjes in acht genomen worden.
Papaya schreef:M.b.t. opmerking Linda: Het leek mij persoonlijk nou ook wel een leuke oefenwedstrijd
Papaya schreef:De reactie op het gegeven van al dan niet oefenwedstrijd komt bij mij een beetje vreemd over Peter. Je draagt dit soort wedstrijden een warm hart toe maar tegelijk ook weer niet helemaal, tenminste dat schemert er een beetje in door als ik het zo lees. Het is een beetje een dubbele boodschap die ik ontvang.
Papaya schreef:Zelf vind ik het fantastisch dat er plaatselijk e.e.a. georganiseerd wordt en ik vind WRAN-wedstrijden ook leuk en ik zie geen reden waarom dat niet naast elkaar zou kunnen bestaan en waarom het een nou als echt ECHT beschouwd moet worden als er 'wran' op staat.
Oefenen is toch gewoon oefenen. Daar hoeft toch niet persé het etiket 'wran' op om het 'echt' oefenen te laten zijn?
Papaya schreef:Ik heb nog niet eerder aan een wedstrijd meegedaan buiten de eigen stek en dan vind ik het best goed om elders te oefenen en dan ligt bij mij niet in eerste instantie de nadruk op naleving van alle reglementen (al kan je die wel in het achterhoofd houden).
Ik neem aan dat het voor de Wran ook interessant moet zijn dat er een breed draagvlak voor geïnteresseerden in de westernsport is.
Dance schreef:Ik heb een vraag Peter. Waarom zo streng/moeilijk zijn met de verwijzing naar in dit geval het WRAN regelboek.
Imo lijkt het mij juist erg goed volgens bepaalde regels ook een onderlinge of oefenwedstrijd (noem het zoals je wilt) te organiseren.

Papaya schreef:Aan het streven aan bepaalde normen te willen voldoen lijkt me niets mis (en bevorderd misschien dat nieuwkomers lid willen worden van de Wran).
PeterV schreef:
ik mag toch ook wel effe kwijt wat ik OOK MOOI vind.
Gr Peter
, donderdagmorgen koffie met wat erbij
LindyH schreef:Pffff, ik had het dus toch meteen toe moeten lichten....
Ik ben blij met deze wedstrijd, niet omdat ik ook maar íets tegen de WRAN heb, maar omdat het me op dit moment gewoon beter uitkomt dat de WRAN-regels niet gelden.
Hier bedoelde ik, dat een wedstrijd zonder welke regels dan ook, geen wedstrijd kan zijn. Er dan ook niet verwezen kan en mag worden naar regels van welke organisatie dan ook. Dat je er blij mee bent is iets anders. Of je er blij mee moet zijn dat er geen regels zijn is een tweede. Zie daarvoor mijn vorige post.
Ik ben namelijk met mijn driejarige QH hard aan het trainen voor de Pleasure Futurity in oktober. Hij heeft echter nog totaal geen wedstrijdervaring en het leek me wel goed om toch even een wedstrijdje mee te pikken voor de grote dag.
Lijkt mij niet zo zeer wedstrijdervaring opdoen als wel het rijden met meerdere paarden op dezelfde wijze samen in een ruimte.
Het liefst wilde ik bij de amateurs starten. Dat leek me beter voor zijn ervaring, omdat het bij de beginners in de galop nogal eens 'mis' gaat.
Ik snap wat je bedoelt. Je denkt bij andere beginners gaat er ook wel eens iets mis en dan speelt mijn paard mee.
Ik wil geen paard dat denkt: Ha! Als we in zo'n vreemde bak lopen, en we mogen gallopperen, dan gaat het erom wie het eerste de bak rond is en als je je ruiter eraf krijgt, krijg je bonuspunten! Dus, amateurs graag.
Nu, dat gebeurt bij de amateurs ook wel eens.
Maar dat zou wel zonde zijn van mijn WRAN beginners-status. Ik denk dat ik die in de toekomst nog wel nodig ga hebben voor als ik bijvoorbeeld met mijn piepjonge paardje eens trail wil doen ofzo. Ik heb btw zelf ook nog totaal geen wedstrijdervaring.
Als je amateurs gaat starten op een officiële wedstrijd, ben je je amateurstatus kwijt, ook die bij de WRAN. Correct me if I am wrong.
Wedstrijdervaring doe jij en je paard op door wedstrijden te rijden, al gaan ze wel eens de mist in. Daar zijn de WRAN C wedstrijden dan uitermate geschikt voor. Of onderlinge wedstrijden gejureerd door een WRAN jury lid en met het regelboek in de hand. Daar heb je dan het meeste aan.
Verder vind ik het zonde om voor een enkele wedstrijd een Federatie-startnummer aan te vragen voor dit jaar. Na de Futurities geef ik mijn paard rust en ga ik dit jaar geen wedstrijden meer rijden.
Voor C wedstrijden heb je geen startnummer nodig.
En wat betreft de regels omtrent harnachement en organisatie etc. etc. etc. Dat kan mij op dit moment even helemaal niks schelen. Ik rij zelf zoals mij dat goed lijkt (dus zoveel mogelijk zoals dat in de Futurity zal gaan) en of ik daarmee verlies van iemand met een onreglementair bit, dat zal mij echt een zorg zijn. Het gaat erom dat mijn paard een goede ervaring heeft.
Dus toch volgens regelgeving. Dan zul je ook een regelementair bit in moeten doen. Paard moet ook wennen aan het juiste bit.
Dus... daarom vind ik het fijn dat deze wedstrijd er is. En dat betekent niet dat ik vind dat voortaan alle wedstrijden zo zouden moeten zijn of dat de WRAN afgeschaft zou moeten worden o.i.d. Volgend jaar ga ik absoluut WRAN starten.
maar... NU EVEN NIET!!!!
Oh ja, ik krijg een beetje de indruk dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de regels omtrent een WRAN-oefenwedstrijd. Het enige dat ik weet is dat er de mogelijkheid is om bij een gewone WRAN-wedstrijd een klasse uit te schrijven (beginnende beginners oid) waarbij er geen startnummer nodig is etc. terwijl er wel door een WRAN-jury gejureerd wordt. Dat is op zich natuurlijk heel mooi, maar ik heb er op dit moment niks aan omdat ik niet bij de beginners wil starten en helemáál niet bij de beginnende beginners. Tell me if I'm wrong...
Jammer zou beter zijn (imo) maar is jouw keus, dat moet geaccepteerd worden.
En mochten er onder jullie nog kritische geesten zijn die het vreemd vinden dat iemand met totaal geen wedstrijdervaring gaat debuteren in de Pleasure Futurity... Ook dat kan ik toelichten maar dan wordt mijn post zo lang.
??