[WN] Waarschuwing Ebay - 2nd change offer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Waarschuwing Ebay - 2nd change offer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 13:41

Omdat hier ook wel wat Ebay-fanaten zitten

Ik had laatst geboden op iets in Amerika en ben niet hoog genoeg gegaan om te winnen ( je moet je grenzen kennen ).

Nu kreeg ik een mailtje met een officieel uitziende Ebay-look van een 2nd-change-offer.
Zogenaamd was de winnaar een niet-betalende bieder en de verkoper 'gunde' mij het artikel alsnog. Het artikelnummer en alles was vermeld in het mailtje met Ebay-logo etc.

Omdat ik de boel niet vertrouwde heb ik via een mij bekend email-adres de verkoper gevraagd of deze mail van hem kwam.
Duidelijk niet dus....

Natuurlijk heb ik deze zaak aanhangig gemaakt bij Ebay in de hoop dat de persoon in kwestie gebanned wordt.

Een gewaarschuwd mens.....

judith

Re: Waarschuwing Ebay - 2nd change offer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:05

Ik heb ook een keer zo'n mailtje gehad... heb toen wel gereageerd en alsnog het bit gekocht waar het om ging en dat ook een week later gewoon gekregen! Bij mij was het dus wel echt.. Vreemd dat het bij jou niet klopte!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:10

Ook ik heb het een keer ontvangen. Volgens mij doet Ebay dat zelf, als een verkoper dat aanklikt na een niet doorgegane koop óf als er meer dezelfde artikelen te koop zijn bij die verkoper.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:29

Ik krijg ze ook af en toe maar meestal kan je wel zien of het echt is of niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 15:31

Ik weet dat het een optie is op Ebay, maar als er een verschil van $700 tussen mijn bod en het winnende bod zit, dan is het IMO ongeloofwaardig (al zou ik het artikel best wel voor die prijs willen hebben ).
Verder stel ik altijd een vraag aan de verkoper en heb dus altijd een emailadres.
Dit kwam dus niet overeen met het mailadres van het 2-nd chance offer.

Ik heb al eerder gehoord dat dit gebeurde maar het nog nooit zelf meegemaakt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:58

Wij hebben hetzelfde meegemaakt laast. We waren onder een bepaalde limiet gebleven, kregen we vlak na afloop het aanbod de boot alsnog te kopen.
Volgens de verkoper had Ebay de fout gemaakt de boot aan 5 mensen, ver onder de limiet, aan te bieden.....
Van Ebay hebben we ook achteraf niets er over gehoord...