[WN] toch weer een westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickolay

toch weer een westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:15

Hoi,

Sinds een week staan we met ons nieuwe paard op stal Winter in Uitgeest. Ik heb hem samen met mijn beste vriendin, 5 maanden geleden, gekocht.

Nu was daar vandaag natuurlijk de wedstrijd. En ik kon natuurlijk niet zomaar het winkeltje voorbij lopen zonder rond te kijken.

En ja hoor, ik heb de knoop doorgehakt. Er komt weer een western zadel, een nieuwe Garland. Helemaal naar mijn smaak gemaakt. Over ongeveer 8 weken is hij klaar.

Ik dacht dat ik er wel aan zou wennen, weer rijden op een engels zadel. Maar niets is minder waar. Ik heb het nu bijna 6 maanden geprobeert en ik wil gewoon weer een western zadel.

Zodra het zadel er is zal ik jullie foto's laten zien.

Het is dus een Garland, butterfly skirt, 16 inch met een extra full boom.
Ik heb gekozen voor een zadel met heel weinig versieringen en de kleur is congac met bruine zitting. Staat volgens mij heel mooi op een donker bruin paard.

Cassidy

Re: toch weer een westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:06

Het zal zeker heel mooi staan, maar heb je het zadel/ de boom ook op je paard laten aanmeten?

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:00

dus jij was toch degene waar ze een zadel van in bestelling hadden.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:02

Cassidy schreef:
Het zal zeker heel mooi staan, maar heb je het zadel/ de boom ook op je paard laten aanmeten?

ja. cassidy , ze heeft er óók op gezeten óp het paard........
ik had jou trouwens ook wel eventjes verwacht vandaag, je hebt een hoop gezelligheid gemist!

gr.karin

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 21:26

We zijn bijna een uur bezig geweest met allerlei bomen passen.
En daarna heb ik nog even gereden met een zadel zonder pad, dat de juiste boom heeft. En die lag heel goed.

En verder had hij allemaal voorbeelden mee van kleuren leer en afwerkingen, dus hij wordt helemaal naar mijn smaak.

Echt een zadel helemaal op maat te laten maken ligt helaas ver boven mijn budget, maar dit is een zeer goede oplossing.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 21:29

Ja Karin, dat was ik.
Ik kon het niet laten. Ik was toch al van plan om hem een keer langs te laten komen om een goede boommaat uit te zoeken. En nu was hij er toch. Dus meteen maar passen en proberen.

Voelde weer heerlijk vertrouwd.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:34

Nickolay schreef:

Echt een zadel helemaal op maat te laten maken ligt helaas ver boven mijn budget, maar dit is een zeer goede oplossing.

Dat hoeft helemaal niet duur te zijn hoor. Ik denk dat jouw Garland net zo duur is als mijn op maat gemaakte zadel! Je kunt het namelijk zo duur maken als je zelf wilt. IK ben ook maar een student en heb wel een op maat gemaakt zadel, door Sablou gemaakt!