[WN] Westernbeslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flow1234

Westernbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:32

Mijn hoefsmid is op zoek naar literatuur (westenbeslag). Heeft iemand hier is over op papier staan. Of zijn er boeken over?? BV. Stand, soorten ijzers enz.

Hollybollie

Re: Westernbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:59

Ga eens Googelen dan vind je ook al veel. Bijvoorbeeld:

http://www.horseshoes.com/advice/reiners/sngrnrs.htm

Ook is er een boek in de serie van Western Horseman. Deze heet Well-Shod. Deze serie is verkrijgbaar bij de meeste westernwinkels (i.i.g. bij Arthur's westernstore in Vorstenbosch en de Western Importcompanie in Den Haag)

Succes en groetjes,

Bianca

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:04

Je smid zou eens contact kunnen opnemen met smeden die ervaring hebben met westernbeslag. Zelf zou ik adviseren om contact op te nemen met Marcel Buchter of Norbert Dumont. Ze zijn beide altijd bereid om een collega met raad en daad terzijde te staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:39

Toevallig was de smid vandaag op stal (Norbert Dumont) en ik heb de vraag aan hem gesteld. Het antwoord was dat er niet echt veel literatuur is over westernbeslag, je het beste bijscholingscursussen kunt volgen, en voor de rest nog het meest leert door veel doen en veel te kijken. Ieder paard is anders, iedere ruiter is anders en je zult altijd moeten blijven sleutelen aan het beslag al naar gelang van de reacties van het paard en de bevindingen van de ruiter (met name in de reining).