Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Of een gratis extra dikke pad om het zadel passend te maken, of een build-up pad..... Ach, breek me de bek niet open!

Dus je kan al volgen wat ik eigelijk wil doen, miss veander ik later wel naar endurance, mijn mam lacht ermee en iemand dat samen haar paard naast ons stalt ook. Ze zeggen: dan zal je dareng wel wat beter in conditie brengen. Maar niet omdat dit mijn eerste paardje is dat het hierna niet kan. Dit is mijn ma haar laatste paard maar miss het begin van mijn toekomst. Je weet maar nooit. Oké ik droom lekker verder.

Cassidy schreef:Schrik niet als je de prijzen ziet, een westernzadel in dezelfde categorie dan een engels zadel, is vaak bijna twee keer zo duur.

) vraag stellen:

Oscar schreef:Oscar-de-western-leek meldt zich hier ook even
Nu we toch aan het vragen zijn mag ik vast ook wel even een (waarschijnlijk hoogblonde) vraag stellen:
Waarom is een westernzadel zoveel duurder dan een Engels zadel?
Er zal vast een logische verklaring voor zijn (bewerkelijker? andere 'constructie'? meer handwerk? minder massaproductie?) maar ik ben er toch wel nieuwsgierig naar

Citaat:In de winkel heeft een expert mij uitleg (waarom verschil in prijsklassen, hoe het defftig op je paard ligt,...) gegeven en hij zegt dat ik mijn paardje nooit echt western kan gaan rijden, ook als het een arabier is dat intligente en sterke paarden zijn. Hij zei dat ik er wel een western zadel op kan leggen en er zo ook klasieke dressuur met kan rijden. Een mevrouw dat ons gesprek hoorde zei het zelfde, dat ze dit ook geprobeerd heeft.
...elk paard ongeacht leeftijd/ras kan western leren.

Euh mijn ma vind beter dat ik iets goedkoop pak en dara 5jaar mee doe en als het me ligt een goed te kopen.