[HK]Uit de oude doos......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:06

Hij is er weer toppie

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:16

Wranglerbutt schreef:
Henk v.A. won glansrijk met een bijzondere red roan die hij toen had [geen QPA volgens mij]
, hoe heette dat beest ook al weer?


Die red roan... Shirley:

Afbeelding

echt coole gele laarzen

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:19

Leuk paardje

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:48

Wranglerbutt schreef:
2e WRAN wedstrijd op 11 sept 1982 in Loon op Zand, prijsuitreiking van de polebending
[echt iedereen deed toen gewoon mee met barrelracing en polebending!]

Afbeelding

vlnr: Jeroen Haffmans met Shamrock Seven, Willem Burgmeijer met Spanish Curl en Anneke Sas met Laddy


Wat voor paard was Laddy van Anneke Sas?

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:50

YEAH! Mijn favo topic is d'r weer!!!!!
Er zijn een paar posts weg, zo te zien, maar hier wordt ik al weer helemaal gelukkig van
'k had echt een vreselijke rot-dag op 't werk, maar dit maakt al weer een hoop goed
Ik ga ff een poosje van het mooie weer genieten, maar hoop vanavond terug te zijn met o.a. een foto van Ab & Silver uit 1983....

@Cer: Jaaaaaaaaaaaaaaaah, ik bedoelde inderdaad Shirley! Leuke foto! Ben jij dat?
@Barbaras: Laddy was WPN [toen nog geen 'Koninklijk' ervoor ] tot zo ver ik weet.

[edit]vreselijke spelfout verwijderd![/edit]
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 17-08-05 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:53

Volgens mij is dat paard op latere leeftijd verkocht aan de manege bij ons want Anneke woont daar ook vlakbij en heb ik op dat paard gelest!!!!

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:05

Yeahhhh hij doet het weer!!!!!!!

Ben je een middagje met de paarden bezig is ie ineens weer terug!!!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:10

Toppie dat hij het weer doet he crazycactus

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:20

crazycactus schreef:
@sugarmiss: In ieder geval van '92 tot '95. Ik weet nog dat de laatste was na het overlijden van Willem....... Daarna is er nog 1 wedstrijd georganiseerd in '96 de MC-special.


De MC-Special was in 1993 op de Brammelhoeve in Haaksbergen. Een beetje als afscheid en "dank je wel" aan mevr. Temming die ons in de 4 jaren daarvoor bijzonder gastvrij had ontvangen.

Vóór 1989 zaten we een paar keer in Ambt Delden, maar in die tijd was er sprake van dat het ene jaar de WRAN, en het andere jaar de WRH het NK zouden organiseren.

wranglerbutt schreef:
Jij bent de meest rechtse! Met Darla?
Willem is de 2e van links en Judith volgens mij de 3e. De rest herken ik zo even niet en de paarden ook niet...

vlnr: Jan van Soldt met Rocket, Willem met Dr. Skunk (in de tijd dat hij Mr. Freckles Jet reed voor Kay Wienrich, reed hij Dr. Skunk voor iemand uit Denemarken), Judith met Memo, Jeroen Haffmans met Shamrocks Seven, en ik met Darla. Het was op de stal van Kees Slootwijk in Amsterdam (tussen de snelwegen en treinbanen).

Overigens is vorig jaar Alan Jacob overleden. Stond uitgebreid in "Western Reiter".

Groeten,

Chris.

Oja, Ayesta is inderdaad van Mr Freckles Jet. Ik héb een foto van hem, ik zal hem scannen en plaatsen.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:43

Maar ik ben nog nooit in haaksbergen geweest....... O wacht ik weet het al, toen moest ik werken dat weekend. Toen is Michel wel geweest met Fons en Peter. Ik balend thuis gebleven.... Toen was ik nog tandartsassistente en toevallig net dat weekend hadden we weekenddienst. 2 Keer per jaar en dan altijd als er iets leuks is...

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:51

Er schiet me trouwens net weer een verhaal binnen uit de tijd van Haaksbergen.... Dus uit 2e hand dus kleine foutjes kunnen er wel inzitten.

Toen stonden er nog paarden vast aan een picket-line (dat is een hoog strakgespannen touw waar je paarden aan kan vast zetten echt the cowboy way!!) Midden in de nacht hoort Henk Beelo een hoop gestommel, maakt een paar mensen wakker zo van "joh er zijn wat paarden losgebroken" en ging weer verder slapen....

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:00

Ik haal je foto d'r nog ff bij Chris....
Afbeelding

Het 2e paard van rechts heette niet Shamrocks Seven, maar Dutch Black Seven, Shamrock Sevens' dochter van Ole Man Luck [een QH/TB hengst in eigendom van, jawel: Alan Jacob]. Ik had haar niet herkend! [Shammy's koppie had ik zeker wel herkend!] Schandalig ook, dat ik niet zag dat dat Jeroen is!!!
~ Verder had ik trouwens 3 van de 4 ruiters & 2 van de 4 paarden goed! *juicht* ~

Citaat:
Oja, Ayesta is inderdaad van Mr Freckles Jet. Ik héb een foto van hem, ik zal hem scannen en plaatsen.
Oh, goody! Daar zie ik naar uit!

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:05

Ik ben ooit op een NK in Haaksbergen geweest, maar heb geen idee meer welk jaar dat was. Jeroen deed toen in ieder geval mee met Seven, mogelijk ook Fons met Bonita.... Maar het kan natuurlijk best zijn dat ik verschillende NK's door elkaar zit te halen...

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:13

Fons heeft in '92 en '93 meegedaan aan het Nk met Bonita, hihihi geweldig was dat.... Veelbelovend liep hij keurig de kudde in, drijft een plukje koeien de kudde uit, en toen....... niets......Bonita keek niet eens naar de koe... De jury moet wel gedacht hebben van nou daar gaat heel wat gebeuren!!!

Dat jaar is er overigens een belg nederlands kampioen geworden.... Patrick van Koninxcloey werd met 2 anderen (overigens wel nederlanders) NK in de teampenning.

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:21

crazycactus schreef:
Fons heeft in '92 en '93 meegedaan aan het Nk met Bonita, hihihi geweldig was dat.... Veelbelovend liep hij keurig de kudde in, drijft een plukje koeien de kudde uit, en toen....... niets......Bonita keek niet eens naar de koe... De jury moet wel gedacht hebben van nou daar gaat heel wat gebeuren!!!

Zie mijn 'Clumsy' -cartoon & commentaar eerder op deze pagina

In Haaksbergen heeft Fons Bonita volgens mij in de Halter uitgebracht.
Ik kan mij daarvan alleen nog maar herinneren dat ze niet stil wilde staan....

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:29

Volgens mij had Fons Bonita toen nog niet. Of net. In Ermelo heeft hij wel halter geshowd. Maar ze viel niet op tussen al die zwaargespierde paarden, terwijl ze net van haar veulen af was. Hij was vergeten dat er ook nog een broodmare klasse was.....

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:42

Dit topic doet mij Willem weer heel erg missen
Wat een geweldige man was dat! Wat heb ik veel van hem geleerd en ongelofelijk veel met hem gelachen..

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:43

Like I said: ik haal waarschijnlijk verschillende NK's door elkaar.... Leeftijd hè?

Wat ik absoluut op 'n NK in Haaksbergen heb meegemaakt, was dat een zeer bekend ruiter zijn paard na een 'mislukte' reiningproef mee naar de buitenbak nam en het daar genadeloos op z'n donder gaf; echt van dat werk waar de honden geen brood van lusten....
Daarna werd het paard onthouden van water, omdat het nog steeds 'straf' had... Toen ik er wat van zei, werd ik afgebekt door zijn 'fanclub'
Die kerel heeft het daar voor altijd verbruidt bij mij!

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:44

Marieke schreef:
Dit topic doet mij Willem weer heel erg missen
Wat een geweldige man was dat! Wat heb ik veel van hem geleerd en ongelofelijk veel met hem gelachen..

Ik vond Willem ook geweldig, hij had een heel droog gevoel voor humor en hij ging zó relaxed door het leven.
Zowel paard als mens ontspanden bij hem....

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:47

Het is volgende week zondag alweer 10 jaar geleden dat ie overleden is.... Ik dacht nog toen ik de overlijdensadv. in de telegraaf zag staan. Goh hij is op Ab's verjaardag overleden....

We (fons,aag, ab en ik) hadden van de week een discussie hoe oud hij eigenlijk is geworden...Iemand??

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:50

Citaat:
We (fons,aag, ab en ik) hadden van de week een discussie hoe oud hij eigenlijk is geworden...Iemand??

... [om en nabij de] 43, dacht ik Afbeelding

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:06

Daar is-ie dan: Mr Freckles Jet

Afbeelding

Voor de liefhebbers is er hier ook nog een groot formaat van deze foto.

Groeten,

Chris.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:08

Ook Jolande en ik kunnen ons het telefoontje, wat we die bewuste dag van onze vriendin en toen nog mede les genote kregen, nog herinneren als de dag van gisteren.
10 jaar al inderdaad, wat vliegt de tijd jongens!

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:15

@Chris:Bedankt voor de foto van Mr Freckles Jet!
Op deze foto lijkt hij niet bijzonder groot te zijn , maar in mijn herinnering was hij behoorlijk aan de maat... Of misschien was ik toen nog zo'n stuk kleiner?

Jeroen heeft een zoon van Freckles [uit Shamrock Seven] gehad: Shamrock S Jack.
Was echt een vreselijk leuk paardje, maar hij is helaas veel te vroeg gestorven Ik zal eens kijken of ik nog een fatsoenlijke foto van hem heb.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:51

Die foto's van Jeroen !! *proest*
goed ,dat het er even bijstaat ,wie wie is,zou het nu niet herkennen.
Ken alleen de tegenwoordige versie!
Leuk topic!
(wat was het "uit de oude doos"of "het-oude-dozen-topic"??)