Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) hebben, maar ik vind ze nou niet echt heel goedkoop.
, maar idd ze zijn best aan de prijs ! bij divoza zag ik geen kunstof zadels meer staan, maar bij de lokaler ruitersportzaak (de heimolen) liggen er wel een aantal in diverse maten, ga ik van de week 's langs, kijken van welk merk ze zijn !
cornelie schreef:Er staan nu trouwens wel een aantal zeer interessante wintecjes te koop op ebay.............. Leuke kleuren en maten.
keci schreef:Beide. Je hebt houten bomen en kunststof bomen. En ook daar zit weer een gewichtsverschil in.ff vraagje nog: ik begrijp dat er bij de leren zadels veel verschil in gewicht is, wordt dit veroorzaakt door de boom en/of het gebruikte leer ?
Citaat:Welke merken horen dan bij de lichtere categorie ?
Jammer, misschien eens 'de boer op'.Citaat:Boomloos ben ik niet zo kapot van: wat de boer niet kent![]()
keci schreef:.. 1 x gereden met een NRHA zadel; glad en redelijk plat, dus ik had totaal geen grip en na een kwartiertje een knallende rugpijn !!
bij de nrha was het zitvlak nogal gladjes, wit leder ?, en ondanks mn spijkerbroek gleed ik alle kanten uit op mn flitsende merrie (vandaar dat ik twijfel of een boomloos wel een succes zou zijn) }>
(niet met opzet iig).
Sugarmiss schreef:keci schreef:ff vraagje nog: ik begrijp dat er bij de leren zadels veel verschil in gewicht is, wordt dit veroorzaakt door de boom en/of het gebruikte leer ?
Beide. Je hebt houten bomen en kunststof bomen. En ook daar zit weer een gewichtsverschil in.
Een simpele naaldhouten boom is lichter dan een eiken boom.
Een goede kunststoffen boom zal zwaarde zijn dan een naaldhouten boom, maar weer zwaarder als de holle kunststof schalen bomen, waar ik geen voorstander van ben.
Leer heb je in verschillende diktes, 3 to 6 mm. En de betere zadels zit meer (en dikker) leer op als de goedkopere. Verder scheelt het natuurlijk of je een roundskirt, een enkele square skirt of een dubbele square skirt hebt.
keci schreef:ff vraagje nog: ik begrijp dat er bij de leren zadels veel verschil in gewicht is, wordt dit veroorzaakt door de boom en/of het gebruikte leer ? Welke merken horen dan bij de lichtere categorie ? Boomloos ben ik niet zo kapot van: wat de boer niet kent![]()
En johnnie, ik heb 2 keer op een westwood mogen rijden: helemaal geweldig, precies een zetel, helaas wel iets te zwaar voor mij, met mn hernia rug