[WN] 'Halfbloed Quarterhorse' Registratie AQHA aanvaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

'Halfbloed Quarterhorse' Registratie AQHA aanvaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 15:53

Heb zojuist vernomen van een quarterhorse eigenaar dat de registration papieren uitgegeven door het 'Halfblood Quarter Horse Register' aanvaard worden als een volwaardig Stamboek en als registratie papieren bij inschrijvingen bij ALLE (??) AQHA wedstrijden ??
Dit wel in U.S.A.

Kan iemand dit bevestigen ?? Heeft iemand hier al iets over gehoord ??

Jeddah

Re: 'Halfbloed Quarterhorse' Registratie AQHA aanvaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:00

Niks over gehoord en kan me haast niet voorstellen, dan zouden bijna alle Paints ook kwalifiseren en die krijgen ze niet eens in het stamboek.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:23

Heb even geen tijd om dit uit te zoeken, maar als het waar zou zijn, zou er wat op de website van de AQHA te vinden moeten zijn.

www.aqha.com

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:06

Of is het misschien iets 'Europese' ???

Heb nogal flinke woorden met deze persoon erover gehad - geen ruzie maar flinke discussie waarom het niet kon (volgens mij) - maar hij beweert dat het (inschrijvingen in BQHA competities) als is gebeurt !!???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:03

Je kunt een affiliat van de AQHA (zowel de Bqha en de Nqha)niet vergelijken met de echte 'moeder'maatschappij de AQHA.
Als de Bqha een show organiseert dan is er misschien meer mogelijk als wanneer dat volledig onder de AQHA gebeurt.

Maar in een volledige registratie -zoals de regels van de AQHA nu toestaan- geloof ik dus niet.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:37

Heb de site van de AQHA doorgespit, maar kan er niks over vinden. Kan me het ook niet voorstellen dat het gebeurt of gaat gebeuren.

Voor de wedstrijden georganiseerd door NQHA, DQHA, welke komplete dochters van de AQHA zijn, kan ik me dat eigenlijk ook niet voorstellen. Hoe het met de BQHA staat weet ik niet. Voor wedstrijden georganiseerd door deze affiliates is toestemming nodig van de AQHA. De wedstrijden zijn aan de richtlijnen gebonden. Als er een inschrijving plaats kan vinden voor halfquarters die bij een halfquartervereniging zijn aangesloten, zal dit buiten de AQHA om gebeuren. De startlijsten en de behaalde resultaten zullen aansluitend aan de wedstrijd ingezonden moeten worden. Dus de halfquarter onderdelen zullen daarin niet mee genomen kunnen worden. Big Mother zou het daar zeker niet mee eens zijn.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 07:31

kan het me ook niet voorstellen nee,zoals eerder hierboven gezgd mischien dat onze buren hun eigen regels erbij hebben gemaakt maar hier niet hoor.
Ik heb zelf een half bloedje en toen ook alle mogelijkheden bekeken, conclusie die zijn er niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 08:24

Maar misschien kan de Bqha wel onderdelen organiseren die buiten het 'normale' wedstrijdpatroon vallen en zijn bij deze specifieke onderdelen wél de halfbloedorganisaties toegestaan.
De behaalde punten tellen natuurlijk niet mee bij de AQHA, maar misschien wordt hiervoor dan wel een aparte boekhouding bijgehouden door de Bqha.

Ik weet niet of de Belgen iets als een WRAN kennen ?? Maar daar gaat het dan wel op lijken.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:39

Sugarmiss schreef:
Ik weet niet of de Belgen iets als een WRAN kennen ?? Maar daar gaat het dan wel op lijken.

Dacht het niet, maar kan me vergissen. In ieder geval een goed idee voor de Belgische westernruiters die geen QAP (of een halve QAP) bezitten en ook graag wel eens wedstrijden willen rijden. Neem aan dat het WRAN bestuur niet te beroerd is te helpen iets dergelijks van de grond te krijgen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 12:52

Bedankt voor de reacties ... Ik ga mijnheer nog is 'grondig' onderhanden nemen en het precieze van uitzoeken! Vond het ook helemaal uit de lucht gegrepen maar deze man 'werkt' met competitie Professionals, dus dicht bij de bron 'so to speak'. Laat wel iets weten als ik iets meer 'verneem'.