We hebben met name aandacht besteed aan de galop, omdat dat zo een ingewikkelde gang is. De galop is opgebouwd uit 3 fasen drive, balance en lead. Mark vertelde hoe je aan de fasen drive en balance kon werken met behulp van bepaalde oefeningen. Einddoel is een mooie, gebalanceerde galop. Voor de Pleasuraars ook nog eens een langzame galop.
Daarnaast besteede Mark ook veel tijd aan training in het algemeen (horsemanship) en nam hij ook uitgebreid de tijd om vragen te beantwoorden.
Vanwege de Paintshow in hetzelfde weekend heb ik lang getwijfeld of ik wel of niet naar de clinic zou gaan. Maar hoe vaak krijg je nou zo een kans? Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken onder het motto 'we zien wel hoe ver we komen'
.Het was even schrikken toen we op Vrijdagavond bij TIP aankwamen, er stond namelijk een grote trailer van Exclusive Paints uit Duitsland en een grote gooseneck uit België. Verder nog meer Duitse en Zweedse auto's en gelukkig ook een aantal Hollanders
.Toch begon ik me een beetje af te vragen of we hier wel op onze plek waren.
Gelukkig bleken er bij die dure trailers ook maar gewone mensen met leuke paardjes te horen. We hadden al met al een leuke, enthousiaste groep. Af en toe werd de groep in tweeën gesplitst, maar zo nu en dan reden we met zijn allen in de bak. Op gegeven moment waren we met zo'n 13 combinaties met een enorme serpentine bezig en het lukte nog allemaal ook
.Ik ben trots op mijn paardje dat we het er zo goed van af gebracht hebben
. De clinic was ontzettend leerzaam en we gaan ook zeker verder trainen met wat we geleerd hebben.Een grote
.Opvallend was eigenlijk hoe weinig belangstelling van Nederlandse bodem er voor de clinic was. Het aantal kijkers was op één hand te tellen. Je gaat je dan toch afvragen waarom? Is Mark Shaffer te 'onbekend' voor Nederlandse begrippen??
In ieder geval zijn wij een volgende keer graag weer van de partij!

?
.
. Daar heb ik er namelijk voor het eerst over gelezen. 
.