[WN] Clinic Dell Hendricks

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolande

Clinic Dell Hendricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 10:21

Afgelopen zaterdag ben ik naar een clinic gaan kijken in Vorstenbosch gegeven door Dell Hendricks. Zoals de meeste hier wel weten is Dell een van de topruiters van dit moment en is hij onlangs toegevoegd aan de groep van Million Dollar Riders. Hij rijdt paarden als bv. Reminic N Dunit en Hit The Lights.

Het was echt geweldig leuk en leerzaam. Wat kan die man goed uitleggen. Heel zijn aanpak is gericht op het paardvriendelijk iets leren. Hij bekijkt een probleem van alle kanten, analyseerd de boel en geeft een doelgerichte oplossing. Echt super! Geen geruk geen gepluk geen dwang, gewoon vragen en belonen, alles tot het simplistische benaderen. Ook keek hij heel goed naar het kunnen van een paard op dat moment en naar zijn fysieke mogelijkheden. Zelfs het tuigwerk en sporen werd kritisch onder de loep genomen

Zaterdag werd gewerkt aan circels en spins, zondag rollbacks, stops, en leadchanges maar dat heb ik helaas niet meer gezien. Volgend jaar ga ik in elk geval zeker weer kijken, en wie weet, een keer meedoen met Holly

Redneck

Re: Clinic Dell Hendricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:32

Wij zijn zowel zaterdag als zondag geweest. Was inderdaad geweldig. Mooi om te zien hoe een paard in ongelooflijk korte tijd vooruit kan gaan!!!

Omdat we clinics bij Rieky volgen, rijden we zelf al een tijdje volgens zijn methode en dat bevalt heel goed. Maar we hebben nu ook weer heel veel bijgeleerd (alleen al van het kijken). Nu nog in de praktijk brengen........

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:09

Hoe weten jullie van tervoren dat hij die clinic kwam geven? Ik wist wel dat hij dit jaar weer naar Nl zou komen voor een clinic maar ik kon nergens aan informatie komen (heb ook nog naar Burgmeijer gemaild). Ik wilde dit jaar namelijk al komen kijken, maar ik denk dat dat dus naar de volgende keer verschoven moet worden, als die er nog komt.

Groetjes Leanne

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:24

Ik wist het van Rieky, maar het stond ook op hun website.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:56

Het staat inderdaad gewoon op de site http://www.burgmeijerqh.com onder het kopje news letter.

He wat jammer dat je het gemist hebt. Maar volgend jaar nieuw rondes nieuwe kansen

Het was echt super leuk en leerzaam. Dell Hendricks is echt een fijne rustige trainer die heel goed kan overbrengen wat hij bedoelt. Hij ziet enorm snel waar het probleem zit en weet het in geen tijd op te lossen. Hij is een echte Amerikaanse TOP trainer in alle zinnen van het woord
Het was dus echt een enorm positief weekend.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:29

jammer, dat we dit niet wisten,........ook jammer dat alleen op hun eigen website hier iets over staat......................is er verder nergens anders reclame gemaakt?
Al bekend wanneer het de volgende keer is?

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:44

Denk dat hij niet veel promotie nodig heeft
Er wordt genoeg over gepraat als hij komt, alleen vreemd genoeg is er me geen topic op bokt over opgevallen.
Misschien heb je z'n video's, die zijn best wel goed kun je die nog een keer bekijken, we hebben ze vorig jaar een paar keer bekeken bij een reining ruiter in Canada, toen z'n vriendin na het draaien van een nachtdienst thuis kwam zei ze"is he still boring you with his video's" was dus een beetje laat geworden

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 09:34

Ik denk dat er niet echt voor geadverteerd is om dat ze maar een beperkt aantal kijkers wilden toelaten. Als daar een hele meute volk staat verstoord dat natuurlijk grandioos de lessen! Maar het was in elk geval erg leerzaam, volgend jaar ga ik zeker weer

Ik zie ook dat het op de site van Dell zelf staat: Dell Hendricks en dan onder Schedule

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:26

ik ben ook geweest, t was echt super leerzaam, mijn hoofd liep bijna over van al die informatie.

ze hebben er inderdaad niet veel ruchtbaarheid aan gegeven dit omdat er vorig jaar heel veel mensen kwamen kijken en constant vragen stelde aan Dell waardoor de mensen die veel (en dan bedoel ik echt $$$ veel) geld hadden betaald voor de clinic steeds maar stil stonden, dat wilden ze dit jaar voorkomen daarom hadden ze een limiet van 25 toeschouwers...

Roll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:02

Een fantastisch weekend die niet snel te vergeten is.
Ik ben een van de gelukkige die mee heeft mogen doen.

In eerste instantie denk je, les van zo'n TOP ruiter kunnen we dit wel, ben ik wel goed genoeg. Nu zeg ik zeer zeker, heb zoveel geleerd.

Fantastisch je hoeft niets te vertellen van je problemen, Dell ziet je rijden en hij weet precies waar het probleem ligt. In een paar minuten verteld hij je wat er mis is en waar je aan moet werken en hoe.

Daarnaast weet Dell precies hoe hij iets uit moet leggen, soms zeer serieus en soms met een grap en grol, maar iedere keer kreeg hij weer de aandacht van de ruiters en het publiek.

De laatste dag in de middag mochten de ruiters zeggen waar ze aan wilde werken.
Ik koos voor de galop wissels, wat letterlijk een feest werd.

Beginnend op de a/c lijn twee handen (ik heb een senior) in galop en op X handen iets optillen en je andere been aanleggen, Hopla don.
Terug de andere galop en weer hopla don.
Het mooiste was het applaus uit het publiek het ging van een leie dakje waarop Dell zei Whats your problem girl?
OK, nu op een hand en dit ging ook goed, en let wel op een gewoon normale galop geen race partij.
Gelukkig voor mij Dell had allang gezien wat het probleem was.
OK, nu op de linker circel, onze moeilijkste kant, galop wissel op X en jawel daar kwam het probleem mijn paard was me voor, hij weet tenslote wat we gaan doen dus waarom wachten.
Gelukkig heb ik van Dell een oplossing gekregen dat hij leert wachten op mij en wanneer we dit thuis goed oefenen komt het zeer zeker goed.
Uit het publiek kwam de vraag dat de wissels toch sneller genomen moetsen worden waarop Dell uitlegde dat in mijn geval dat niet van belang was omdat mijn paard gewoon het initiatief nam en niet wachtte totdat ik het aangaf en wanneer hij dat al niet in een normale galop deed hij dit ook niet in een snelle zou doen.
Een paard moet eerst in een normale galop kunnen wisselen voordat je het kan uitbreiden naar een snelle.

Inmiddels thuis en het geleerde in de praktijk brengen valt altijd niet mee, maar ben zeer zeker tevreden hebben maandag het begin van de wissels thuis al gedaan en na twee keer wachte hij op mij.
Wanneer dit alles goed gaat gaan we verder en gaan ervan uit dat we over een aantal weken als een prof kunnen wisselen en flink veel pret zullen hebben.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:23

Roll schreef:
Een fantastisch weekend die niet snel te vergeten is.
Ik ben een van de gelukkige die mee heeft mogen doen.

In eerste instantie denk je, les van zo'n TOP ruiter kunnen we dit wel, ben ik wel goed genoeg. Nu zeg ik zeer zeker, heb zoveel geleerd.

Way to go, meis ! Ben blij dat het zo goed bevallen is.
Had graag bij je komen kijken, maar had zelf clinic. Klinkt alsof het voor ons beide een erg leerzaam weekend is geweest .