[WN] Johnny Tivio

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Johnny Tivio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 12:14

Heeft iemand een afstammeling van hem? Ik heb net dat boek van Monty Roberts gelezen en hij is echt vol lof over hem en heeft heel goed gepresteerd. Ik ben benieuwd of hij veel nakomelingen heeft
En foto's misschien? Google vindt niks...

Tenfold

Re: Johnny Tivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:24

Stallion Record
--------------------------------------------------------------------------------
Johnny Tivio
--------------------------------------------------------------------------------
0061274; 1956; Bay; (Poco Tivio x Chowchilla Pee Wee);

Stallion Show Record
AQHA High Point Performance Horse, '65 O WR Stallion
ROM Performance, '64 O
NCHA money-earner
Performance Point Earner

Perf Points: 38.5;

NCHA Earnings: $5,189;

Stallion Offspring Record
Reserve World Champion Offspring
Superior Performance Offspring
ROM Performance Offspring
NCHA Money-earners
Halter Point Earners

AQHA Offspring Record
Total Points Earned: 218; Reg Foals: 63; Number Shown: 7; Point Earners: 3;

Halter Point Earners: 3; Halter ROMS: 1;

Performance Points Earned: 215; Performance Point Earners: 7; Performance ROMS: 3; Superior Performance Awards: 2;

Res World Championships: 1;

Total Superior Awards: 2; Total ROM's: 4;

AQHA Offspr NCHA LTE: $1,458

Bron: quarter horse directory
Ik heb geen foto van hem, qhd heeft ook geen lijst met nakomelingen (aqha wel natuurlijk).
Ik heb een achter- achter- achter- kleinkind van hem...

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:37

In het boek van Monty staat toch een foto over hem

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 12:46

Ja, maar niet echt duidelijk vind ik... Digitale zullen er misschien ook niet zo snel zijn omdat hij alweer een tijdje dood is..

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:49

Ik heb wel zijn graf gezien op de ranch van Monty Roberts dat doet je toch wat.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 12:53

Ben je daar geweest?! Wat gaaf! Ja, hij heeft dat toen zelf nog helemaal gegraven schreef hij.

Mooi complex daar? Wat ik op de site zie wel! Precies ook mijn voorstelling van uit het boek.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:21

Mocht je een foto 'vinden', dan ben ik daar heel beniewd naar....

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:52

@ Boldy ja we zijn daar verleden jaar geweest Monty was er zelf niet maar mooi complex, best groot veel stallen, round penns, en zelfs een hele renbaan voor de volbloeden te trainen hebben zelfs een training meegemaakt was geinig.
We hebben ook Shy Boy gezien de mustang uit het boek vond hem maar een beetje zielig stond in een penn in de volle zon maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.
Bij de ingang hebben ze een soort receptie je word daar hartelijk ontvangen en er zit natuurlijk een winkeltje bij waar je alle Monty artikelen kunt kopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:28

Hij is wel opgenoment in de Working Cowhorse Hall of Fame...
Maar daar kan ik verder ook niets over vinden, geen lijst, geen foto's.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:19

Spikers schreef:
We hebben ook Shy Boy gezien de mustang uit het boek vond hem maar een beetje zielig stond in een penn in de volle zon maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.

Misschien kun jij dan dit verhaal bevestigen/ontkrachten: http://citizensforjustice.org/monty/shywitness.html

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 17:45

Wat is dat? Een Monty Roberts-afzeik-site? Ik weet nooit zo goed wat ik van dit soort verhalen moet denken. Wat moet er mee worden bereikt? Wat ik afgelopen keer gezien heb, is dat hij naar mijn idee goed met paarden omgaat en daar hou ik het ook graag bij. Ik denk ook zeker dat dat zo is.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:50

De manier waarop hij met paarden werkt is misschien wel prima, maar hoe hij met de gevoelens van zijn familie omgaat een stuk minder. Al die zielige verhalen over dat hij in elkaar geslagen zou zijn door zijn vader e.d. schijnt geen bal van te kloppen.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 18:20

Ik had een stuk tekst, maar ga er ook niet op in, is offtopic..

Het gaat over Johnny Tivio..

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:25

Boldly schreef:
Wat is dat? Een Monty Roberts-afzeik-site? Ik weet nooit zo goed wat ik van dit soort verhalen moet denken.

Er staat nogal wat negatiefs op internet over meneer Roberts. Ik weet ook niet zo goed wat ik er over moet denken, maar ik hoopte dat Spikers (die daar blijkbaar zef geweest is) er iets meer over kan vertellen (in ieder geval of het verhaal van Shy Boy lijkt te kloppen). Wat er met die site bereikt moet worden is volgens mij vnl. het zuiveren van de naam van Monty's vader (zijn familie heeft het initiatief genomen om een anti-boek over hem te schrijven). Nogmaals, ik kan moeilijk inschatten hoe het precies zit, maar ben wel nieuwsgierig. Ik denk ook dat die site een goeie waarschuwing is voor iedereen die blindelings achter een goeroe aanloopt: altijd kritisch blijven.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 20:57

Ja dat is ook wel. Maar wie dan Monty zelf zou beter weten wat zijn vader hem wel of niet heeft aan gedaan. Als zijn vader hem dan echt geslagen zou hebben zou zijn vader dat hoogstwaarschijnlijk niet aan de grote klok gaan hangen. Het is namelijk niet bepaald iets waar je trots op kunt wezen mijns inziens. Hij zou het eerder ontkennen, wat hij dan ook waarschijnlijk gedaan heeft. Waarom zou de familie van de vader, Monty's vader dan niet geloven, Monty hangt een mooi verhaal op om het geheel wat kleurrijker te maken en meer zieltjes te werven. Misschien is het hier en daar wat aangedikt, maar toch geloof ik wat Monty zegt.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:15

Boldly schreef:
Misschien is het hier en daar wat aangedikt, maar toch geloof ik wat Monty zegt.

Dat is je goed recht natuurlijk, maar ik ben er niet zo zeker meer van. Ik denk dat hij er nl. wel degelijk voordeel van heeft om zijn vader als een wrede man af te schilderen (vooral in Amerika zijn ze dol op zo'n underdog-verhaal). Maar goed, dit is wel een beetje off-topic. Voor de liefhebbers: http://www.horsewhispersandlies.com/ en http://citizensforjustice.org/monty/ en na dat bekeken te hebben moet je zelf maar je mening vormen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:33

Boldly schreef:
Ja dat is ook wel. Maar wie dan Monty zelf zou beter weten wat zijn vader hem wel of niet heeft aan gedaan.

Tja, en ik geloof toch echt dat er mensen zijn die op een gegeven moment in hun eigen leugens zijn gaan geloven. Het is toch wel heel vreemd dat heel veel van de verhalen van MR worden weerlegd door mensen uit de familie, of mensen waarvan hij beweert dat ze bij hem waren gedurende bepaalde gebeurtenissen.

Ik ben ook van mening dat Monty's vader beslist geen moordenaar was, en ook Monty niet het ziekenhuis in heeft geslagen. Sterker nog: ik geloof er toch echt in dat de hele methode die MR zo populair hebben gemaakt, oorspronkelijk van zijn vader komt.

viewtopic.php?f=21&t=211071

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:30

[quote="Boldly"] Ja, hij heeft dat toen zelf nog helemaal gegraven schreef hij. quote]Met het handje of zou hij iemand instructies hebben gegeven met een grote graafmachine

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:57

@ WormBoy ik ga hier niemand lopen afzeiken ik heb een paar shows van Monty gezien en heb toch wel bewondering voor deze man en zoals ik al zei daar zal hij wel zijn redenen voor hebben.
Heb het stukje vluchtig gelezen en iedereen ervaart zulke dingen toch weer anders.
Alles op zijn erf incl. paarden zag er zeer netjes uit.

En is het niet zo dat als iemand bekend is er niet alleen het goede naar voren komt maar ook veel roddel en achterklap en daar doe ik niet aan mee

Is wel offtopic maar moest er even uit.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 11:12

Sugarmiss schreef:
Boldly schreef:
Ja, hij heeft dat toen zelf nog helemaal gegraven schreef hij. quote]Met het handje of zou hij iemand instructies hebben gegeven met een grote graafmachine

We moeten nu alles in twijfel gaan trekken dus we houden alle suggesties open....

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:40

Ik heb Monty gezien op de Equitana, en wat er nou allemaal waar aan is, wat hij schrijft, daar laat ik mij niet over uit. Hij laat in ieder geval wel zien wat hij kan, en hij is er met hart en ziel bij!!! Ik vind het een wereld man!!! Respect!!!

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:41

Spikers schreef:
@ WormBoy ik ga hier niemand lopen afzeiken ... En is het niet zo dat als iemand bekend is er niet alleen het goede naar voren komt maar ook veel roddel en achterklap en daar doe ik niet aan mee

Het gaat me niet om het afzeiken hoor, ik hoopte alleen op een second opinion. En tuurlijk krijg je roddels bij bekende lui, maar ik heb nog nooit zoveel (redelijk onderbouwde) bagger over iemand zien uitgestort als over Monty. Dat ben ik nog niet tegenkomen over een Parelli of Rashid. Maar ik hoor altijd graag een verhaal van meer kanten om de "beklaagde" een eerlijke kans te geven. Maar goed, het is nogal off topic, dus moeten we er maar over ophouden.

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:57

Over 3 weken ga ik weer een week met hem samen paarden trainen op de Flag is Up Farm. Het enige wat ik je kan evrtellen is dat Shy Boy in de periode dat ik er ben een geweldige behandeling krijgt. Net als alle paarden daar trouwen, veel naar buiten, super voer, goede begeleiding. En over alle verhalen van Monty? Ik ben er niet bijgeweest, dus kan er ook niets over zeggen. Wel heb ik in de afgelopen jaren dat ik met hem gewerkt heb verhalen over situaties zien evschijnen die absoluut niet kloppen, en daar was ik zelf bij en weet het dus zeker. Ik ken Monty als iemand die erg begaan is met mens en paard en in al die tijd heb ik hem nog nooit betrapt op welke onwaarheid dan ook. Ik heb veel respect voor hem als mens en als paardentrainer. Van iemand een goeroe maken, dat is niet goed. Iemand zwart maken zonder dat je erbij was m.i. ook niet. Maar zoals alles, gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening en dat maakt het leven interessant!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 21:54

Bedankt Annemarie. Hier spreekt een kenner! Laten we nou hier over ophouden en het over Johnny Tivio hebben.

Weet jij nog wat over hem?

Ps. en de groeten aan Monty ! Ik bewonder hem! Straks komt hij in Belgie las ik! Daar ook maar snel kaartjes voor kopen!