Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
,..is dit serieus???
jessiejanes schreef:Rangerover --->,..is dit serieus???
trouwens ,welkom op BOKT!

RangeRover schreef:Hij heeft mij geleerd dat western een vreselijke tak van de paardensport is,(gelijk aan paardenmishandeling) omdat er altijd wordt gereden met sporen en het paard onnatuurlijke moves laat uithalen (denk aan spinnen en slidingstops etc. )

RangeRover schreef:nou vindt hij dat met andere pardensporten ook, maar het probleem is dus dat ik western echt super gaaf vindt om te zien en dergelijke. Ik ben van plan om een veulen van ons op te voeden tot western paard. Mijn vraag is nu: kan dit zonder sporen en bit/neusriem?
RangeRover schreef:Of zijn dit verplichte zaken om mee te rijden op een show of wedstrijd??
RangeRover schreef:Zelf ben ik natuurlijk ook gewend om op een heel andere manier met paarden om te gaan en kan ik niet eens rijden met een bit, zweep, sporen, etc , gewoon omdat ik niet ben gewend.
Wie kan mij gerust stellen en in details uitleggen hoe dit werkt??
RangeRover schreef:Hij heeft mij geleerd dat western een vreselijke tak van de paardensport is,(gelijk aan paardenmishandeling) omdat er altijd wordt gereden met sporen en het paard onnatuurlijke moves laat uithalen (denk aan spinnen en slidingstops etc. ) nou vindt hij dat met andere pardensporten ook,

vigel1 schreef:@ RangeRover
Je zeikt !!
Of met een echt goed onderbouwd verhaal komen in plaats van die kreten over zielig en mishandeling.
En anders gewoon lekker in de tuin met je MLP-tjes gaan spelen
Sorry ben het echt gewoon zat….. dat gezeik over hoe erg wij wel niet bezig zijn
uil schreef:Ik heb nog nooit een paard in de wei de passage of piaf zien doen, de slide stop en spin enz. echter wel kijk maar is goed rond in de wei.

Sonja schreef:JUIST omdat we al zo als agressief te boek staan (qua rijstijl) vind ik het bijzonder onhandig om dan ook nog eens zo agressief te gaan reageren.
Je goed recht hoor, in een vrij land. Maar heb dan geen verhalen over het promoten van je sport en het verbeteren van ons imago...
RangeRover schreef:...................... Veel agressieve en wilde paarden zijn door mijn vader afgericht zonder het paard met wat dan ook te straffen of aan te raken(!). Het lukt hem altijd door een positieve uitstraling en zachte aanrakingen.
............................Ik ben van plan om een veulen van ons op te voeden tot western paard. Mijn vraag is nu: kan dit zonder sporen en bit/neusriem? ....................Wie kan mij gerust stellen en in details uitleggen hoe dit werkt??