[WN] Waarde Circle Y zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Satine

Waarde Circle Y zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 22:38

Vrienden van mij hebben vandaag een tinker gekocht inclusief toebehoren. Ze is daarnet gebracht en ik vind dat er een mooi zadel bijzit. Het is een donkerbruin Circle Y westernzadel, met redelijk weinig zilverwerk en bijna geen versieringen (inkervingen). Er staat op: Circle Y Brand, en daaronder staat nog Texas. Wat is nu de marktwaarde van zo'n zadel, het is gebruikt, maar nog in goede staat. Hoe oud weten we niet. We vroegen ons nu af wat de waarde hier ongeveer van is, aangezien ik helemaal nooit western gereden heb, heb ik hier geen idee van.

MSQuincyTE

Re: Waarde Circle Y zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 01:56

Heb je ook een foto van het zadel.
Dan kunnen ze het namelijk ook zien hoe hij er uit ziet

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 06:51

Staat er ergens een nummer? Dan kan je in elk geval alvast de nieuwprijs opzoeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:02

Als het een echte Circle Y is zit er op de skirt onder de fender een ovaal plaatje waarop met rode omleining ook wat nummers staan.
Bij de fabrikant in Amerika kun je ahv dit nummer alle gegevens zoals datum van productie, gebruikte boom en zijn wijdte etc opvragen. Ook de naam van het soort/model zadel staat hierop vermeld.

Dit is bijv. een Park & Trail

Afbeelding

Buiten dit plaatje hoort er ook op de fenders nog een merkteken te zijn aangebracht.

De marktwaarde heeft heel erg te maken met de nieuwwaarde. Ook Circle Y heeft diverse zadellijnen oplopend in kwaliteit en dus in prijs; dat loopt van $500 tot $5000.
Zonder foto e.d. is daar dus niets van te zeggen.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:21

Als het een tweedehands is dat er nog netjes uit ziet dan zal het ook als is het ouder toch nog wel een €700 waard zijn. Tenminste, mijn zus had er ook een van 11 jaar oud en die bracht dat nog ruim op. Nieuw koste het destijds iets van 3500 gulden. Het is een goed merk en aardig waarde vast.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:25

Ik heb ooit eens een bijna nieuwe gehad. Vraagprijs was ook Euro 700 en raakte hem aan de straatstenen niet kwijt. Toen ik het leuren zat was is hij voor Euro 550 naar Oostenrijk vertrokken

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:02

Op de skirt onder de fenders... Euhm, beetje op westerngebied. De fender is de stijgbeugel, dat weet ik. Daarop hadden we ook het logo gevonden. Ik zal morgen een keertje onder de fender kijken voor het type enzo. K zal proberen mijn digi mee te nemen, dan kan ik een foto maken. Ik vermoed dat het geen zadel van $5000 zal zijn, het was maar gewoon een recreatie-westernpaardje.
Morgen dus meer info.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:06

Iig aan de linkerkant waar ongeveer de ring zit voor je singel.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:03

Mijn tante belde me toevallig vandaag of ik wist hoeveel haar zadel waard is, ook een Circle Y. Dus ben benieuwd of iemand dat hier weet.
Er staat een nummer op : 11761.4 het nummer op de plaats van het puntje is niet te lezen.
Het is een handgemaakt bruin zadel met zilver. Meer weet ik er ook niet van.

Ben benieuwd of iemand de waarde van dit zadel weet!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:52

Ik heb gehoord van vrouwtje van Horseman Outfitter dat Circle Y fabriek overgenomen is een tijd geleden overgenomen is en dat de kwaliteit minder is geworden van de zadels. Daarvoor schijnen de oude zadels beter waardevast te blijven als de nieuwe. Dus ik zit goed. Mijn zadel heb ik 6 a 7 jaar geleden nieuw gekocht en ik ben er nog super blij mee en ik kan hem weer zo verkopen want hier schijnt er veel vraag naar te zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:04

Spetterlover schreef:
Ben benieuwd of iemand de waarde van dit zadel weet!
Sorry, maar met zo weinig info is dat niet mogelijk. Dan heb je minimaal een foto nodig.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:08

Hmm daar kan ik denk ik niet aan komen, is verder niet mijn zadel enzo.. maar toch bedankt!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 22:52

Het is ook een Park and Trail. Weet je dan genoeg om de nieuwprijs/waarde te kunnen schatten? Of is er nog een nummer nodig (dat heb ik namelijk nog niet genoteerd). Zoals ik al zei is het zadel in goede staat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 07:59

De Park and Trail is een van de goedkopere lijnen van Circle Y. Niet dat het een goedkoop/slecht zadel is, maar het is duidelijk bedoeld voor het bredere publiek.
In Amerika ligt de nieuwprijs tussen de $700 en $1000; afhankelijk van bewerking en winkel. Op Ebay vind je ze vaak nog goedkoper.
De 2e hands prijs ligt daar rond de $400, met uitschieters naar bijna nieuwstaat tot $600.

Nu zijn de Nederlandse prijzen niet te vergelijken met de Amerikaanse, maar het geeft wel een idee wat zo'n zadel hier zou mógen kosten.

Als je er van uitgaat dat een winkelier goedkoper inkoopt als een particulier en hij waarschijnlijk korting krijgt vanwege grotere inkoop, daarbij reken ik dan de dollar die iets minder-maar nog steeds erg gunstig is, kom ik op een redelijke* winkelprijs van Euro 800 tot 1000 afhankelijk van model en bewerking.
Een 2e hands waarde zal dus tussen de Euro 400 en Euro 600 liggen.

*Wat ik redelijk vind is dus niet de prijs waarvoor ze dus in de winkels liggen Ik ken er een die 2e hands al Euro 1100 moest kosten.

Nu is de vraag wat wil je er mee??
Verkopen of inruilen ??

Een verkoper zal bij inruil van een duur zadel misschien genegen zijn er meer voor te geven, hij verdient tenslotte dan ook nog aan het duurdere zadel en gezien de prijzen die hier 'normaal'(=hoog) gevonden worden zal hij het voor weer meer in de winkel te koop leggen. "Men" weet niet beter en betaalt het er dus voor.

Het blijft in feite 'wat de gek er voor geeft'

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 08:49

Citaat:
Vrienden van mij hebben vandaag een tinker gekocht inclusief toebehoren. Ze is daarnet gebracht en ik vind dat er een mooi zadel bijzit.

Leuk trouwens dat ze een westerntinker gekocht hebben. Kun je daar iets meer over vertellen?

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 14:43

Het is niet onmiddellijk de bedoeling het zadel te verkopen of in te ruilen, maar aangezien de prijs inclusief het tuig was, wilden we graag een indicatie van hoeveel we nu eigenlijk voor het paard zelf hebben betaald. Puur nieuwsgierigheid dus. Maar bedankt allemaal voor je info!

@ Jolande: ik pb je ff.