Omdat ik het oude topic niet meer kan vinden hier een nieuw berichtje.
Pfffff vermoeiend hoor...... we zijn allemaal helemaal kapot. En waarom??? Nou ga zelf maar eens een weekendje bij Chris en Kitty op clinic.
Zaterdagmorgen was ik om ongeveer 9 uur bij Rina. Even haar paardjes bewonderd, en daarna op naar Papenburg. "Rina weet jij de weg?" "ja ik heb het opgeschreven" Maar we kwamen vanaf de andere kant blijkbaar dus we hebben eerst een heel stuk omgereden. Uiteindelijk heb ik Chris maar gebeld en die heeft ons naar hun huis toegelootsd.
Iedereen was er al, dus gauw aanschuiven en beginnen. Na alle algemene bepalingen, wedstrijdregels, harnachement, en deel nemerscatagoriën kwamen we bij het eerste onderdeel, de Pleasure, nu niet echt mijn favoriete onderdeel, maar het hoort erbij, en het was zeer leerzaam. Vooral het bekijken van de videobanden was erg leuk. het commentaar was niet van de lucht, maar deze keer mocht het want we moesten beoordelen.....
Hierna de horsemanship, gevolgd door de showmanship. Er werd diep ingegaan over wat nu fout is en wat goed, en hoeveel punten er af worden getrokken of bijgeteld.
Ondertussen verzag Kitty ons van lekkere broodjes, en om een uur of half zes kwam ze ons "redden"van Chris om te gaan eten. We hebben echt heerlijk gebbq-ed, met mijn favoriete bijgerechten (te weten een gepofte aardappel met een sausje en mais!!!) Kitty's kookkunsten waaren al menig keer geroemd, door oa sonja, en ze hebben niets gelogen. Het was allemaal zeer uitgebreid en heerlijk.
Na het eten zijn we nog door gegaan met video's kijken en proberen te bejureren. Dat was wel eens een beetje frustrerend omdat wij vaak lager uitkwamen (Chris ook...) en de jury irl een hogere score gegeven heeft, maar ja die hebben misschien dingen niet gezien, of de regels zijn inmiddels veranderd, want de video's waren al weer een paar jaar oud.
Ik was zaterdag pas om 12 uur thuis, en eer dat ik sliep was het half 2 zo'n beetje.
Zondagmorgen kwart voor 7 biep biep biep.... wekker... Kreun!!! Mezelf me bed uit gesleept, paardjes verzorgt en man en kinderen uit bed getrommeld. Toen we weg wilden had Tristan (2) de autosleuteltjes verstopt dus 10 minuten zoeken.... Gelukkig gevonden en hup weer naar Rina. Snel naar Papenburg (dit keer zonder omweg) en hup beginnen met de trail. Heel leuk!!! Helemaal mijn onderdeel, maar de reiningruiters begonnen te piepen. Hihihi. Weer hele leuke ideen opgedaan voor oefeningen om te trainen. Vooral de amerikaanse band verbaasde ons. Het hele parcour bestond uit verhoogde balkjes. Allemaal walk- jog- en lopeovers. En we hebben geen enkele keer een balk zien vallen!!!!!!! 8 ruiters en geen parcourbouwer gezien!!!! Knap hoor, wat dat aangaat zijn wij eigenlijk maar een stelletje klungels. Maar goed aldoende leert men, en oefening baart kunst.
Na de trail eindelijk (voor sommige) de reining!! Weer eerst de uitleg en daarna de praktijk. Een paar leuke runs gezien, eigelijk maar 1 echte mooie van Volker Smidt (of hoe je dat schrijft) Gewelig mooi dier en een hele mooie proef. Daarbij hoorde ik dat dit paardje ook nog eens een heerlijk leventje heeft> *o/* . Tegenover alle ellende die je vaak hoort op de grote reiningstallen staat dit helemaal haaks op. 's ochtends had Chris nog een bandje laten zien van hoe bij Tim McQuad 2-jarigen zadelmak en nagevelijk gemaakt worden..... Nou daar lusten mijn honden geen brood van. Gelukkig is de man op zich wel zo eerlijk om toe te geven dat hij eigenlijk gedwongen wordt omdat hij anders geen droge boterham kan verdienen, maar ja............ Dan maar geen toptrainer.
Hierna kwamen ook de regels van western riding en versatel horse behandeld. Veel verschillende western ridingproeven gezien, helaas geen een versatel horse. Dat was jammer. Maar ik ben weer opnieuw "verliefd" geworden op versatel. Vroeger wilde ik dit altijd graag gaan doen, maar ja toen ik wedstrijden ging rijden werd het niet uitgeschreven. Nu goed trainen op de changementen, en nog iets meer op de spins en dan wil ik het ooit ook eens proberen.
Na de Versatel en western riding zijn ook de Team Penning, Barrel Race en Pole Bending nog snel even aan bod gekomen, maar dat ging meer over de regels.
Ik vond het een heel gezellig en leerzaam weekend. Chris kan het allemaal supergoed uitleggen. Er zijn plannen voor een praktijkweekend, en ik hoop dat dat gaat lukken!!!!
Chris en Kitty, bedankt voor een gezellig maar vermoeiend weekendje.