Afgelopen week ontdekte ik bij mijn paard, boven de plek waar de boom normaal op de rug komt, een plekje. Ik heb mijn pad vervolgens gecontroleerd en vond op precies die plek een stuk afgebroken naald, die vanuit de voering naar buiten was gekomen. Dan draag je zorg dat je een zadel hebt dat goed past, koop je ook pads van een beter merk, en dan gebeurt dit! Kan er verder niets aan doen, er horen geen naalden in westernpads te zitten, en van een hoogstaand merk verwacht je dat al helemaal niet. Maar ik heb er wel een ontzettend schuldig gevoel over. Dat arme paard, ze heeft al die tijd geen stap verkeerd gezet, maar wat moet ze een pijn hebben gehad...
De pad is meteen de vuilnisbak in beland, hoewel hij net een half jaar oud was. Ik was altijd van mening dat dit bij goede merken niet voorkomt, maar ik moet mijn mening herzien. Ik heb helaas nog een bontpad liggen die ik maar ga gebruiken, maar ik heb echt de neiging om meteen op neopreen over te stappen.
Iemand nog interesse in een bontpad? Mag weg voor weinig, is nog compleet nieuw....