[WN] En dan vind je een naald in je westernpad!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

En dan vind je een naald in je westernpad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 23:35

Afgelopen week ontdekte ik bij mijn paard, boven de plek waar de boom normaal op de rug komt, een plekje. Ik heb mijn pad vervolgens gecontroleerd en vond op precies die plek een stuk afgebroken naald, die vanuit de voering naar buiten was gekomen. Dan draag je zorg dat je een zadel hebt dat goed past, koop je ook pads van een beter merk, en dan gebeurt dit! Kan er verder niets aan doen, er horen geen naalden in westernpads te zitten, en van een hoogstaand merk verwacht je dat al helemaal niet. Maar ik heb er wel een ontzettend schuldig gevoel over. Dat arme paard, ze heeft al die tijd geen stap verkeerd gezet, maar wat moet ze een pijn hebben gehad...

De pad is meteen de vuilnisbak in beland, hoewel hij net een half jaar oud was. Ik was altijd van mening dat dit bij goede merken niet voorkomt, maar ik moet mijn mening herzien. Ik heb helaas nog een bontpad liggen die ik maar ga gebruiken, maar ik heb echt de neiging om meteen op neopreen over te stappen.
Iemand nog interesse in een bontpad? Mag weg voor weinig, is nog compleet nieuw....

crazycactus

Re: En dan vind je een naald in je westernpad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 06:37

Jeetje.... ga je wel een klacht indienen? Dat zou toch eigenlijk niet mogen he.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 07:35

Tja, hoe rottig ook, het kan gebeuren. Vooral als ze afbreken vindt je ze vaak niet terug.
Wil helemaal niet zeggen dat je paard er last van heeft gehad (of heb je dat gemerkt of wondjes gezien) en zeker niet dat er nog meer zitten.
Die van mij reageert bv ook op stukjes vlas of hooi, dat kan ook prikken.
Persoonlijk zou ik hem er niet voor weggooien of gewoon voor de hond gebruiken. Eerst alle randen goed navoelen want daar zullen ze dan zitten....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 08:12

Er zou iig een reactie naar de verkoper gaan. Niet dat daar de schuld ligt, maar misschien gaat die wel bij de fabrikant klagen en levert dat nog iets op.

Dat je de pad niet meer wilt gebruiken omdat je hem niet meer vertrouwd kan ik inkomen, maar als je daar een kansberekening op loslaat kom je toch echt in de kleine cijfertjes achter de komma dat er een herhaling mogelijk zou zijn.

Iets wat overigens ook bij een ander pad kan gebeuren. Of je moet er een nemen zonder stiknaden óf zelf maken.

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:04

Ik kan mij je reactie wel voorstellen. Balen zeg, maar het pad weggooien zou ik niet doen, wel helemaal navoelen (en goed ook).
Het kan bij alles gebeuren wat machinaal genaaid wordt, en omdat een pad dik is, kan een gebroken naald wel eens moeilijk te vinden zijn (ik zou net zolang zoeken totdat ik hem gevonden had hoor).
Maar als ik jou was zou ik het gewoon controleren en gebruiken, je vertrouwen moet terug komen, en ik kan mij voorstellen dat je bij de volgende pad die je koopt het toch gaat controleren.

En schuldig voelen voor je paard hoef jij je niet, je wist het immers niet. Het erg vinden zou ik heet ook, tot woedens aan toe.

Groetjes Patrici

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:35

Sjonge! Wat erg zeg, anders moet je even teruggaan naar de winkel dat dat toch echt niet hoort. Ik zou hem ook goed nakijken en als ik zeker weet dat er niet meer inzit zou ik hem gewoon weer gebruiken. De kans dat je nu weer een naald vind is miniem. Maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je wist het idd niet. Maar je hebt haar zeker wel verwend met veel wortels en ander lekkers ?

Groetjes [***]

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:23

De pad is niet meer echt bruikbaar, er zit een gat in omdat we wat moeite hadden de naald er compleet uit te krijgen. Hij zat trouwens niet in de buurt van een rand of stiksel of zo, maar gewoon echt middenin. Een hond heb ik niet, dus verder heb ik er niets meer aan. En idd volgens kansberekeningen zal er waarschijnlijk niets meer inzitten.

Ik vertel het iig aan de verkoper, hoewel ik niet geloof dat dat nog wat uithaalt. Maar dan kan hij terug naar de fabrikant van de pad.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:15

zo wat raar dat er een naald in zit
lijkt me pijnlijk voor je paard!
ik zou dat bedrijf echt aanklagen ofzo, maar jij
kan er verder niks aan doen!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:17

hoi cassadi, ik zou die pad niet weggooien, maar naar de winkel gaan waar ik het heb gekocht, vragen wie de leverancier is en daar een heeeeeeeeele, heeeeeeele boze brief heen sturen, met wel het verhaal dat je paard een wond eraan heeft overgehouden.
Het haalt voor jou misschien niets uit, maar die leverancier kijkt de volgende keer wel een 2e x als de naald is afgebroken.
want ze vinden reclame leuk, totdat de reclame negatief gaat worden.

Succes en groetjes van sandra

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 22:54

Ik ga morgen iig met de verkoper bellen dan kan hij terug naar de fabrikant. Die feedback is nodig om ander paarden voor hetzelfde te beschermen.

Plekje op de rug van mijn paard ziet er overigens goed uit...de gedwongen vakantie vind ze minder leuk, ze is puur jolig, ondanks dat ze gewoon hele dagen op het land staat. En longeren of rijden zonder zadel is toch minder intensief dan gewoon aan het werk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:41

heeft ze gedwongen vakantie vanwege die plek?
dan moet het ook een redelijke ernstige plek zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 23:51

Plek zit bij haar schoft, heeft een lengte van 2cm en is ongeveer 1 cm breed. Plek is inmiddels dicht, de korst is er vanaf. Wil het een weekje rust gunnen, en dan weer met zadel rijden. Op dit moment wordt ze zonder zadel gereden, zodat ze niet al te stijf wordt.