Ik vind kledij best belangrijk, ongeacht op welk niveau er gereden wordt. En dan bedoel ik niet dat het dure showkleding moet zijn hoor! Maar wel dat bijvoorbeeld de kleuren wat bij elkaar passen. Ik rij bijv. nooit met mijn paars dekje als ik een bloesje aan heb dat erbij 'vloekt'...zelf draag ik altijd zwarte chaps en zwarte hoed en wissel ik de bovenkleding af. Ook het dekje wissel ik af naargelang ik aan heb: paars of zwart. Ik gebruik de dunnere effen dekjes bovenop een dikker pad.
Ik hou zelf van felle kleuren en steentjes e.d. maar je moet in eerste instantie iets kiezen waar je je goed in voelt. Als je je beter voelt in een effen hemd ipv van een glitterbloesje dan is het hemdje een betere keuze. Ik zelf hou van opvallende showkleding. Maar ik heb tot nu toe nog nooit veel geld aan een showvest uitgegeven. Ik 'versier' effen hemdjes/slinkies gewoon zelf met steentjes of ik kijk in de nieuwjaarsperiode naar de 'glitterbloesjes'. Ik hou wel van afwisseling in mijn kleding, zal niet snel 2 wedstrijden na elkaar hetzelfde bloesje dragen. (wel halter, heb maar 1 jasje)
Heb zelf geen showzadel maar gebruik gewoon mijn trainingszadel (pro reiner Billy Cook).
Veel zilver vind ik zelf ook mooi maar het belangrijkste is denk ik als het geheel er netjes uitziet.
Mijn laarzen zijn gewoon simpel bruin omdat ik aan mijn voeten net niet van opvallende kleuren hou. En ik heb ook wel steeds rekening gehouden met de kleur van mijn paard. Als een kleur mij erg leuk staat maar in combinatie met mijn paard niet, draag ik het niet.
Draag wel altijd mijn buckle van Stetson, heb deze van mijn opa gekregen en heeft dan ook een speciale betekenis, zal deze niet snel vervangen, ook al zou hij uit de mode geraken!