[WN] hoe ver ga je op show?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

hoe ver ga je op show?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 17:04

Ben zo links en rechts aan het kijken naar (show) kleding, en sommige dingen die je tegen komt wil je nog niet aan een zwerver geven!
Hoe ver gaan jullie?
Ik zou zelf kiezen voor een zwarte broek, een zwarte bloes/shirt/jasje met daar dan wel een kleurtje in, een zwarte hoed.
In de halter gewoon een net showhalster, onder het zadel een nette pad en mijn eigen zadel (nauwelijks blingbling)
Ook het hoofdstel, gewoon een net hoofdstel, met hier en daar misscien wat rawhide of zilver bewerking, maar geen heel zilveren hoofdstel

Reki

Re: hoe ver ga je op show?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:36

hang er van af op welk niveau je rijd, als je namelijk veel ervaring hebt en zeker ben van je zaak, mag je outfit best wat opvallender zijn.
maar ben je nog niet zo ervaren dan doe je het beter maar bescheiden want met veel bling bling trek je de aandacht van de jury en dat kan je dan beter maar niet doen.
Trouwens iets opvallender kleden e.d. hoeft niet perse veel bling bling te hebben maar gewoon een goede kleurcombinatie met je kleding en met het matriaal van je paard kan heel smaakvol zijn.
Ik droeg op wedstrijd ook wel vaak zwart maar toch ook wel eens een opvallende kleur blous, meestal een zwarte broek en chaps maar dat was hoofdzakelijk omdat ik nogal gezet ben en dan lijk je slanker.
Nog een tip, let met je kleding wel op dat de achtergrond van de rijbak wel eens verkeerd kan uitpakken zoals b.v. iemand die in Dortmund ging starten had een beige combinatie aan, wat ze niet wist is dat de boarding van de rijbak ook beige was, gevolg ze viel weg tegen deze achtergrond, daarom neem meedere blousen mee dan kan je dat als nog aanpassen. groetjes Reki

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:47

Hoe meer bling bling (zoals dat tegenwoordig heet ), hoe mooier ik het vind. Ik ben zelf redelijk aan het rondkijken naar een mooi showzadel. Heb net een nieuwe rode showpad gekocht en op zoek naar een rode blouse. Daarbij heb ik zwarte showchaps en een zwarte hoed. Mooi hoofdstelletje met zilver erop. Hoe meer zilver, hoe beter! En dat vind ik bij iedereen mooi hoor, ongeacht welk niveau!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 18:23

ik zit nog wel heel erg te dubben wat voor kleuren, ik zie ook wel heel veel wat ik nl wel mooi vind. Maar als het enigzins kan wil ik dezelfde kleding gebruiken voor de halter met Apacho (buck) en het rijden (ooit) met jamaica (haf). Ach, als ik ooit de loterij win koop ik misschien wel een zadel speciaal voor wedstrijd, maar dan wel pas als ik mijn palomino overo paint met 2 blauwe ogen heb

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:52

Ach, mijn toekomstige showzadel wordt ook mijn trainingszadel hoor, ik heb ook geen geld om er 2 zadels op na te houden.
In de halter kleed ik mij het liefst zo saai en netjes mogelijk. Gaat immers om je paard en niet om degene die er naast staat. Dus ik wil niet teveel opvallen. Daarom ben ik in bruintinten

Ik heb voor het rijden meerdere outfits. Voor GB ben ik in het groen (groene blouse), op mijn stip of een witte blouse en nu moet die rode blouse nog komen. En wie weet wat de toekomst nog voor kleuren brengt. GB komt misschien ook nog wel in een flitsende kleur in de showring, who knows

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:24

Ik ben geen bling bling mens. Mijn zadel is een cuttingzadel met een paar simpele concho's en mijn borsttuig en hoofdstel zijn ook rustig. Wel vind ik het leuk om een mooi bit te gebruiken maar die hoeft ook niet te glimmen.
Onder mijn zadel heb ik een mooie bordeauxrode schowdeken, en voor de reining en working cowhorse bordeauxrode PC beenbeschermers.
In mijn kleding ben ik heel verschillend, ik heb een aantal blouses die heel rustig zijn, maar ook 2 met flitsende kleuren. Het ligt er maar net aan hoe mijn bui is. Ik stem niet echt af op mijn blanket, maar ik heb wel een blouse met bordeaux erin.
Verder heb ik nog mooie beige showchaps, maar die heb ik de laatste 2 wedstrijden niet gedragen vanwege het warme weer.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:33

wij , uit Beets
gaan voor kleur

pad , blouse of slinky met giletje, hoofdsel met bling bling in de kleur
zelfs bijpassende oorbellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:40

Ligt er aan op welk paard

Op Milena (Fjord) vind ik veel blingbling niet passen. Is een stevig, sober paardje waarop ik het stomweg niet vind staan. Bovendien heeft zij zelf al 3 kleuren, waardoor ik het bij 1 primaire kleur voor ons houdt.
Faiz daarentegen (Arabier) zou best wat blingbling kunnen hebben.

Ik kies voor een slinky en zadeldek in dezelfde (basis-)kleur, spijkerbroek en zwart gilet/zwarte riem/zwarte hoed. Oorbelletjes (en momenteel zelfs de mascara ) in bijpassende kleur (blauw momenteel)
Laarzen, zadel en hoofdstel zijn eenvoudig bruin. Gewoon goed gepoetst, verder geen poespas. Hoofdstel trouwens zo weinig mogelijk. Mooie koppen mogen gezien worden. Die moet je niet wegstoppen achter een hoop leer en grote gespen

Wat Faiz z'n showoutfitje (en dus bijpassend het mijne) wordt, blijft voorlopig even in mijn eigen hoofd zitten dat zien jullie vanzelf

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:38

Ik vind kledij best belangrijk, ongeacht op welk niveau er gereden wordt. En dan bedoel ik niet dat het dure showkleding moet zijn hoor! Maar wel dat bijvoorbeeld de kleuren wat bij elkaar passen. Ik rij bijv. nooit met mijn paars dekje als ik een bloesje aan heb dat erbij 'vloekt'...zelf draag ik altijd zwarte chaps en zwarte hoed en wissel ik de bovenkleding af. Ook het dekje wissel ik af naargelang ik aan heb: paars of zwart. Ik gebruik de dunnere effen dekjes bovenop een dikker pad.
Ik hou zelf van felle kleuren en steentjes e.d. maar je moet in eerste instantie iets kiezen waar je je goed in voelt. Als je je beter voelt in een effen hemd ipv van een glitterbloesje dan is het hemdje een betere keuze. Ik zelf hou van opvallende showkleding. Maar ik heb tot nu toe nog nooit veel geld aan een showvest uitgegeven. Ik 'versier' effen hemdjes/slinkies gewoon zelf met steentjes of ik kijk in de nieuwjaarsperiode naar de 'glitterbloesjes'. Ik hou wel van afwisseling in mijn kleding, zal niet snel 2 wedstrijden na elkaar hetzelfde bloesje dragen. (wel halter, heb maar 1 jasje)
Heb zelf geen showzadel maar gebruik gewoon mijn trainingszadel (pro reiner Billy Cook).
Veel zilver vind ik zelf ook mooi maar het belangrijkste is denk ik als het geheel er netjes uitziet.
Mijn laarzen zijn gewoon simpel bruin omdat ik aan mijn voeten net niet van opvallende kleuren hou. En ik heb ook wel steeds rekening gehouden met de kleur van mijn paard. Als een kleur mij erg leuk staat maar in combinatie met mijn paard niet, draag ik het niet.
Draag wel altijd mijn buckle van Stetson, heb deze van mijn opa gekregen en heeft dan ook een speciale betekenis, zal deze niet snel vervangen, ook al zou hij uit de mode geraken!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:15

Ik vind een echte wedstrijd-hoed een must,dus pas op ; geen fout hoedje, dus!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:33

Tegen mij hebben ze ooit gezegd dat een hoed zelfs 'seizoensgebonden' is. Dus bv. geen lichte hoed in de wintermaanden. Heb zelf een zwarte dus verder ook geen last van!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:08

Klopt er is zo'n regeltje voor. Zomers draag je een strohoed, maar niet voor een bepaalde datum. En na een bepaalde datum ga je weer over op een vilten hoed.
Toch zie je nog heel vaak foute hoeden helaas (zowel model als kleur....) Maar ja de hoeden hier in nederland zijn behoorlijk duur, en ik persoonlijk heb zo'n kleine maat dat niet altijd alles past. Van sommige merken heb ik 54, maar er zijn ook merken waarbij 54 te groot is. Waardeloos!!!! Nu heb ik een hele mooie bij Monique gezien........ Een lichte stetson.......€€€€€€€ maar ja hij zit wel heel erg goed. Sparen maar.......

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:20

Heb ook zo'n kleine maat nodig!(lees: kindermaat...) Verschrikkelijk om te vinden! Vallen allemaal over de oren. Ben er een paar jaar geleden voor naar Equitana gegaan en gevonden. (250 euro) Had daarvoor een vilten kinderhoed, verschrikkelijk zicht, vloog telkens af en 'vervormde' ook! Een hoed is inderdaad belangrijk!