sablou schreef:De reden van mijn betoog is heel eenvoudig; als je een probleem met een westernzadel hebt,
laat er dan iemand naar kijken die daar op zijn minst aardig wat kennis van heeft
. Dat mis ik tot nu toe in al de topics, waardoor het geheel een soort bingo is geworden.
Natuurlijk heb je helemaal gelijk, maar als leek is in het land der blinden éénoog al koning. Maw hoe weet de leek wie 'aardig wat kennis heeft'.
Zelfs mensen met kennis gaan weleens de mist in hebben we nog niet zo lang geleden kunnen lezen.
Of mensen die menen kenner te zijn, maar de pasmal verkeerd om op het paard leggen.
Ook de leek kun je met een paar simpele handreikingen 'leren kijken' naar hoe een zadel ligt c.q. hoort te liggen. Van wat ze er verder mee doen kun je alleen maar het beste hopen.
Uit eerdere uitlatingen van zadelmakers is onderhand wel duidelijk geworden dat er maar weinig mensen zijn die daadwerkelijk de moeite én de kosten nemen om iemand 'met kennis' langs te laten komen of die op clinics braaf 'ja en amen' knikken maar vervolgens toch hun eigen weg ingaan.
Vechten tegen de bierkaai is dan zo'n mooi oud Nederlands spreekwoord.
Ondanks dat blijf ik toch van mening dat je mensen die daar serieus om vragen bij moet willen staan met die antwoorden die op hún situatie een oplossing zou kunnen brengen.