[WN] Info Billy Cook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenfold

Info Billy Cook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 14:33

Ik ben op zoek naar info over de verschillende typen Billy Cook zadels (van nu en van een paar jaar geleden). Kan zo snel niet een site van Billy Cook 'zelf' vinden. Bestaat er zo'n site?
Sugermiss weet vast wel een handig adresje.....

XoNo

Re: Info Billy Cook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:37

Ik weet alleen dat de besten uit Sulphur, OK, komen Ben zelfs nog in Sulphur geweest
Veel anderen worden ergens anders gemaakt geloof ik.
SM weet er vast meer van Onze zadelgoeroe

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:18

Ebay is natuurlijk een mooie bron voor ook de wat oudere zadels.
De nieuwste modellen kun je direct van de site van Billy Cook halen.

De échte BC's komen idd uit Sulphur. De 'neppers' zijn van Longhorn. Toen Billy eens in geldnood zat heeft hij een aantal rechten van enkele types verkocht aan Longhorn, die toen onder zijn naam een aantal zadellijnen op de markt brachten (en nog steeds brengen).
Overigens hoeven dat geen slechte zadels te zijn hoor. Alleen wordt hier nog wel eens vergeten dat er wel een andere prijskaartje aan hoort te hangen

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 15:25

Sugermiss schreef:
De nieuwste modellen kun je direct van de site van Billy Cook halen

Maar..... wat is de url van die site?
Ben niet aan het shoppen hoor, het gaat me erom dat ik de verschillende typen eens wil vergelijken en een produktoverzicht kan krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:10

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:23

Volgens mij vindt billy cook zadels ook op Marktplaats

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 08:20

Zouden de makers van Billy Cook geen eigen site hebben? Da's jammer.
Op de site van retailers staan waarschijnlijk alleen de typen die nu gemaakt en verkocht worden....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:38

Michel is bij Billy Cook thuis geweest. Het is een hele aardige man en zeer bescheiden. Hij had toentertijd een paar hele leuke paarden aan huis met super bloedlijnen (poco beuno). Hij maakte zelf toen nog steeds zadels speciaal op bestelling. Hij was toen bezig met zo'n old timer.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:16

Sugarmiss schreef:
De échte BC's komen idd uit Sulphur.

Ik heb vorig jaar in NL een (nieuwe) Billy Cook gekocht die naar horen zeggen niet in Sulphur is gemaakt. Alhoewel dat er wel op staat.
Weet jij daar iets van SM?
"Men" heeft mij verteld dat er in mexico ook een fabriek staat waar ze sneller en dus goedkoper productie kunnen maken, mijn zadel zou daardoor dus ook minder goed zijn dan andere Billy Cooks.
Van een vriendin hoorde ik weer die ook bij BC is geweest in Sulphur dat daar mexicanen aan de zadels werken.
Dus wat dat betreft zou er geen verschil in de zadels zitten

Niet zo heel belangrijk verder... maar zou het wel willen weten.
(off-topic...?)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:39

BC zou best wel een fabriek in Mexico kunnen hebben, dat hebben wel meer merken.
Goedkopere arbeidskrachten dan in Amerika, maar wel dezelfde basismaterialen en een goede eindkontrole.
Vnl. de goedkopere lijnen worden daar dan gefabriceerd. Prijstechnisch voor een hoop klanten aantrekkelijk om toch een echte BC te kunnen betalen.
Het blijft wel een echte BC uit Sulphur, maar je moet een zadel van $1000 niet willen vergelijken met een zelfde merk van $3000.

Vergelijk het met de Nikes die uit India komen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:32

Er werken bijna alleen maar mexicanen (in texas eo) bij zadelmakers. Michel is ook bij Jim Taylor geweest en dat was op Jim na geen amerikaan te vinden. Het zal wel slecht betaald werk zijn, maar Michel had veel respect voor de mexicanen die de tooling er met de hand opzetten. Wat een werk......

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 14:04

Citaat:
Wat een werk......

En daarom hebben die mexicanen hebben zeker geen tijd om hun werkstukken op het internet te laten zien? Jammer.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:59

Voor zover ik weet zijn er twee of drie andere fabrieken die ook 'Billy Cooks' mogen maken (die in mexico zou er dus 1 van kunnen zijn). Daar staat ook inderdaad Billy Cook op. De naam is verkocht, maar daar zit geen 'verplichte kwaliteit' aan gebonden, dus er zit toch duidelijk kwaliteitsverschil in vergeleken met de 'originele' BC's uit Sulfur. Aan het nummer kun je zien of je BC uit Sulfur komt of niet (helaas kan ik je zo niet zeggen wélke nummers dat zijn, ik weet dat mijn zadel wel een 'echte' is en die begint dacht ik met een 0... ).

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:40

Op dit moment staat een reiningzadel van Billie Cook op de site van ebay.de

kijk onder tierwelt, dan pferde, en sonstige.
dit zadel heeft 2600 euro gekost ? en op dit moment is er slechts 320 euro voor geboden. Er zijn uitgebreide foto,s bij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:48

Geef eens een linkje, want ik zie geen BC voor € 320.
Als hij in die categorie staat (en niet bij Western) zal er ook niet veel animo voor zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:12

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:43

Ja die had ik ook al gezien

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:46

Ik heb zojuist weer eens gekeken.

Kan zijn dat hij weg is want soms kun je hem sofort kaufenpreiss.

Ebay.de
Klik tierwelt dan westernsattel en geef boven als zoekopdracht Billy Cook.

Er staan er wel een paar

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:49

Maar niet meer die ene waar jij het over had. Of er moet nu al zoveel op geboden zijn dat hij voor meer staat, of was de eindtijd zo kortbij dat hij misschien afgelopen is ??

Overigens kunnen dingen op Ebay die erg goedkoop lijken in de laatste minuten erg snel omhoog schieten.
Zit je als verkoper toch wel even in de zenuwen

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:09

Sugarmiss schreef:
Maar niet meer die ene waar jij het over had. Of er moet nu al zoveel op geboden zijn dat hij voor meer staat, of was de eindtijd zo kortbij dat hij misschien afgelopen is ??

Overigens kunnen dingen op Ebay die erg goedkoop lijken in de laatste minuten erg snel omhoog schieten.
Zit je als verkoper toch wel even in de zenuwen

Mijn ervaring met ebay is dat kwaliteitsaanbiedingen van de een op de andere minuut verdwenen kunnen zijn. Als een artikel der staat voor 50,00 euro en sofortkaufen 300 euro, is de kans levensgroot so verkauft zu sein.

Ik koop en verkoop veel op de site van ebay, ik weet er alles van. Heb laatst een scheerapparaat verkocht van Aesculap, wel een profmachine, 6 jaar oud, heeft 189 euro omgerekend gekost, en verkocht voor 109,85.

allee dab hinnik je toch denk ik

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:18

Natuurlijk als de Direkt Kopen prijs erg laag is dan ben je dom als je daar geen profijt van trekt. Maar soms kun je door te gaan bieden ook veel goedkoper uit zijn als met Direkt Kopen

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:27

Soms wel, echter ik als semi prof heb de ervaring dat je bij sommige artikelen het biedgedrag even in het oog moet houden. Dit kun je doen door op het geboden artikel de optie artikel volgen in te geven. Je slaat dit artikel dan op in je eigen ebaysite en krijgt vervolgens iedere keer als er geboden wordt een mailtje. Op deze wijze ontdek je dus heel snel wat de animo voor een bepaald artikel is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:53

Die funktie ken ik , maar je krijgt maar 1x een mailtje, alleen als je zelf overboden wordt, biedt je niet meer mee krijg je geen mail meer. Iig zo heb ik het ingesteld staan.

Wanneer ben je semi-prof ebayer (maw welke kleur ster moet je dan hebben)
Voorlopig moet ik het nog hiermee doen Afbeelding

Om even terug te komen op de Ebay BC's; ook hierin wordt wel namaak aangeboden. Ik vraag altijd om foto's van de 'merkstempels' die op het zadel staan.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:47

Sugarmiss schreef:
Die funktie ken ik , maar je krijgt maar 1x een mailtje, alleen als je zelf overboden wordt, biedt je niet meer mee krijg je geen mail meer. Iig zo heb ik het ingesteld staan.

Wanneer ben je semi-prof ebayer (maw welke kleur ster moet je dan hebben)
Voorlopig moet ik het nog hiermee doen [img]
http://pics.ebaystatic.com/aw/pics/nl/i ... .gif[/img]

Om even terug te komen op de Ebay BC's; ook hierin wordt wel namaak aangeboden. Ik vraag altijd om foto's van de 'merkstempels' die op het zadel staan.

Er zijn regelmatig programmas op de Duitse zender aktenzeichen, vorige week is er een stukje opgeweest over parfums van de duurdere merken.

Deze merken worden exact zo aangeboden als het originele echter via een omweg en waarschijnlijk Polen. Zelfs de fabrikant kan het onderscheidt tussen de nepper en zijn eigen produckt enkel vast stellen door een chemische analyse. Zo gaat het ook met zadels. De duurdere zadels zoals Billy Cook, Cattlemans, Garland Circle Y, Westwood of Montana, allemaal vallen ze ten prooi aan namakers. Zelfs een originele stempel is na te maken inclusief papieren. Ik zeg niet dat in de westernshops dergelijke praktijken plaatsvinden dat is dus niet zo, echter particulier aangeboden via welke internet shop dan ook, zal met enige terughoudendheid geanalyseerd moeten worden. Dus uitkijken, en de verkoper altijd bekijken met hetgeen hij verkocht heeft en wat, en het ebaycommentaar lezen.

Als je op de ebayshop een rood sterretje hebt ben je prof. Met groen ben je alleen gerechtigd te kijken en te bieden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:52