[WN] Trailmanlineship, Nieuw onderdeel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Trailmanlineship, Nieuw onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 16:45

Dat hebben Senna en ik gedaag gisteren, Trailmanlineship!

Senna heeft namelijk een bult boven haar knie , een schieffel, en ik wilde toch even zien of ze er aan de Longe-line goed mee liep, dus eerst eventjes gelongeerd!
Ze liep Godzijdank super en vond het onwijs leuk om weer even wat te "doen"! Daar groeit ze gewoon van! Zo'n schat is het!

Dus daarna even tijdens het aan de hand (uit)stappen ook gedraafd en 2 keertwendingen om de achterhand gemaakt, dat hebben we sinds Oktober vorig jaar niet meer gedaan, maar natuurlijk vond Senna het zo gaaf dat ze het heel geconcentreerd helemaal meteen goed deed! Zonder dat ik haar schouder aan hoefde te raken! Als een volleerd Showmanship paard!!! Kanjer is het!

Dus, toen keek ze zijdelinks even naar een balk die op de grond lag en ik dacht , okee, dan gaan we ook nog side-passen over de balk, 1 keertje dan, Senna!!
Ik loop voorbij de balk, maak een draai om de achterhand naar rechts, loop terug naar de balk (die nu rechts van mij en Senna ligt) en sta stil.
Senna zet haar linker voorbeen gekruist voor haar rechtervoorbeen en kijkt me even aan alsof ze zegt: "Klaar? Kunnen we? Mag ik?" en ik zeg zachtjes "zijwaarts" en we lopen zo kaarsrecht zijwaarts de side-pass over de balk heen.......ik hoefde weer niets te doen, haar zij niet eens aan te raken...!

Wat een SUPERKNOL!!! Sinds Oktober niks meer gedaan behalve poetsten en wandelen en zo in 20 minuten kan ze Trailmanlineshippen!!!
Ik kan wel janken als ik zo met haar bezig ben... ze wil zo graag alles voor me doen...( ze lijkt Jeddah wel... )
Volgend jaar gaan we voor de WRAN Showmanship!!! Dat gaat ze geweldig vinden, weet ik zeker!
Maar eigenlijk stem ik voor een nieuw onderdeel, Trailmanlineship!! Wie nog meer?

XoNo

Re: Trailmanlineship, Nieuw onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:11

Ik ben niet zo van dat gepiel aan de hand Maar opper het eens bij de organisaties zou ik zeggen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:17

Oh, wat cool! Ik kan me voorstellen dat je hart zowat uit elkaar barst van liefde en trots voor dat paardje!
Ik vind het ontzettend jammer dat je niet meedoet aan de trail in hand in Panningen Volgend jaar is ze er toch te oud voor?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:19

Maar jij en Senna worden een mooie combi Corine Wordt een echt trailpaard, whether you like it or not

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 17:23

Nee, volgend jaar mag ze niet meer aan de hand meedoen, maar dit jaar krijgt ze verder toch "vrij" van showen, gezien ze volgend jaar wel onder het zadel gaat...
Ook al geeft ze aan zo graag te werken, doe ik toch niks met haar dit jaar, ik wil ook niet dat ze op 6 jarig leeftijd denkt: "Zucht, weer trail... "

En ik barst inderdaad van trots... ze is echt mijn kleine kanjer!

Ja, dat denk ik ook echt Colin! Ik hoop het wel! Ondanks dat het nooit mijn favorite onderdeel is geweest heb ik er onwijs veel zin in!!

Nou ja, volgend jaar eerst weer halter en showmanship, inrijden en dan zien we het jaar erop wel hoe het gaat in de Trail!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:32

Je hebt iig een boel om naar uit te zien!
Endurance met Jeddah, halter [en trail in hand?] met Rocky, arabierenkeuringen met Sudar en de training & shows van Senna....
Als je een hulpje kunt gebruiken, dan hoor ik het wel.... toch?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 17:43

Jaaa!! Genoeg te doen! Maar iedereen lekker rustig aan! Ik roep zeker als ik hulp kan gebruiken !

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:58

Wow! Wel gaaf dat ze dat allemaal zo makkelijk voor je doet! Vorig jaar stond ik al met mijn mond open te kijken naar de trail in hand. (futurities in Bunschoten). Jullie zijn echt een mooi team!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:15

Ik herken dit gevoel Jeddah. Dit zou niet het onderdeel zijn van mijn youngsters }> maar krijg dit gevoel bij mijn boswandelingen, gekke dingen bekijken, of gewoon, tijdens een poetsbeurt.....

Blijft een apart gevoel, je eigen gefokte paard

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:36

Ods schreef:

Ik doe het maar met mijn eigen gekochte paard

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:06

Ods schreef:

Daar ben ik het mee eens. ik kan dat gevoel ook

Alles wat Joey doet heb ik hem zelf aangeleerd (erg weinig dus )
maar hij doet het wel voor me en als het beter gaat dan zit ik ook te smilen op mijn paard

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:08

jeddah schreef:
Dat hebben Senna en ik gedaag gisteren, Trailmanlineship!

Senna heeft namelijk een bult boven haar knie , een schieffel, en ik wilde toch even zien of ze er aan de Longe-line goed mee liep, dus eerst eventjes gelongeerd!
Ze liep Godzijdank super en vond het onwijs leuk om weer even wat te "doen"! Daar groeit ze gewoon van! Zo'n schat is het!

Dus daarna even tijdens het aan de hand (uit)stappen ook gedraafd en 2 keertwendingen om de achterhand gemaakt, dat hebben we sinds Oktober vorig jaar niet meer gedaan, maar natuurlijk vond Senna het zo gaaf dat ze het heel geconcentreerd helemaal meteen goed deed! Zonder dat ik haar schouder aan hoefde te raken! Als een volleerd Showmanship paard!!! Kanjer is het!

Dus, toen keek ze zijdelinks even naar een balk die op de grond lag en ik dacht , okee, dan gaan we ook nog side-passen over de balk, 1 keertje dan, Senna!!
Ik loop voorbij de balk, maak een draai om de achterhand naar rechts, loop terug naar de balk (die nu rechts van mij en Senna ligt) en sta stil.
Senna zet haar linker voorbeen gekruist voor haar rechtervoorbeen en kijkt me even aan alsof ze zegt: "Klaar? Kunnen we? Mag ik?" en ik zeg zachtjes "zijwaarts" en we lopen zo kaarsrecht zijwaarts de side-pass over de balk heen.......ik hoefde weer niets te doen, haar zij niet eens aan te raken...!

Wat een SUPERKNOL!!! Sinds Oktober niks meer gedaan behalve poetsten en wandelen en zo in 20 minuten kan ze Trailmanlineshippen!!!
Ik kan wel janken als ik zo met haar bezig ben... ze wil zo graag alles voor me doen...( ze lijkt Jeddah wel... )
Volgend jaar gaan we voor de WRAN Showmanship!!! Dat gaat ze geweldig vinden, weet ik zeker!
Maar eigenlijk stem ik voor een nieuw onderdeel, Trailmanlineship!! Wie nog meer?

Ik zou het ook leuk vinden
Dan wil ik een keer mee doen met mijn paard

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 07:05

Xono, eigen gefokt is echt een ander gevoel dan eigen gekocht. Hoewel ik van de eigen gekochte er eentje heb die in eigendom is vanaf 10 dagen

Wat het is is het, ik ben stapel op mijn paarden, ook de gekochte en krijg daar zeker traanmomenten bij, maar die eigen gefokte geeft een heel intens, van uit het bot, gevoel..... zie, het is niet te omschrijven....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:37

er bestaat wel zoiets als wat je beschrijft maar heeft een andere benaming stond is in de quarter maar het was met meer natuurlijke hindernissen, zoals takken, struiken, waterplassen enzo. ik weet nog dat je als ruiter en paard helemaal als halterklas moet verzorgd zijn. is bedoeld voor jongere paarden als voorbereiding op de trail enzo. als ik het terug vind zal ik het melden, straks even neuzen in al die boeken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:54

Bedoel je In Hand Trail? Ik ben benieuwd!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:48

Ods schreef:
Xono, eigen gefokt is echt een ander gevoel dan eigen gekocht. Hoewel ik van de eigen gekochte er eentje heb die in eigendom is vanaf 10 dagen

Ik kan me best voorstellen dat dat een heel ander, apart gevoel moet zijn. Ik heb er helaas geen ervaring mee en dat zal ook nog wel even duren aangezien ik gezegend ben met een aangekocht ruintje

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:22

Blijf daar voorlopig ook maar lekker van genieten!!