Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
silleke schreef:vaste onderdelen: bruggetje, poortje openen, zijwaarts over een balk, iets op nemen en verder terug zetten, achterwaarts door balken, balkjes (meestal stap en draf),...
dat is het zowat denk ik en al die dingen kan je thuis oefenen volgens mij.
succes ermee

Of ben ik nou zo'n rare, dat ik dan eerst geoefend wil hebben en wil weten waar het over gaat
Dan kom ik je wel uhh... aanmoedigen
hehe
maar volgens mij niet op de manier hoe het moet, hij wil het liefst zo vaak mogelijk door het hek heen
XoNo schreef:Achterwaarts is een heel belangrijk onderdeel. Hoezo kan je tinker dat nog niet? Dat moet je in het Engels rijden toch ook? Ook al zijn het maar een paar passen? In de westernsport wordt het paarden meteen als basis al geleerd.
Kun je nergens les krijg in de buurt?
Suzanne vd schreef:Het is maar voor de lol hoor, de plaatselijke ruitervereniging wil iets organiseren en het is een western oefen wedstrijd geworden voor iedereeen voor gevrodereden als ruiters die net komen kijken.
Suzanne vd schreef:Heeft die plaatselijke ruitervereniging wel een beetje verstand van de westernsport???
Anders krijg je weer zo'n "wilde" wedstrijd wat de westernsport weer onderuit kan halen.