[WN] Trail

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

4leafclover

Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:58

Ik heb een vraagje aan jullie, westernruiters.

Eind augustus is er bij ons ergens in de buurt een western dag met verschillende onderdelen waaraan je kunt deelnemen. Is geen officiele wedstrijd maar gewoon voor de lol zeg maar.

Er zijn verschillende onderdelen waar jeje voor kunt opgeven onder andere trail.
Ik heb dus totaal GEEN western ervaring, heb alleen maar engels gereden. Tegen die tijd hoop ik wel mijn western barefoot te hebben.

Is het voor een leek voor western makkelijk om deel te nemen aan de trail?
Ik zelf heb een super brave tinker waarmee ik veel kan en durf.
zijn er onderdelen die ik thuis kan oefenen? Zijn het altijd vaste onderdelen?

Gooi maar los:....

silleke

Re: Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:16

vaste onderdelen: bruggetje, poortje openen, zijwaarts over een balk, iets op nemen en verder terug zetten, achterwaarts door balken, balkjes (meestal stap en draf),...
dat is het zowat denk ik en al die dingen kan je thuis oefenen volgens mij.
succes ermee

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:35

silleke schreef:
vaste onderdelen: bruggetje, poortje openen, zijwaarts over een balk, iets op nemen en verder terug zetten, achterwaarts door balken, balkjes (meestal stap en draf),...
dat is het zowat denk ik en al die dingen kan je thuis oefenen volgens mij.
succes ermee

je kan die dingen id leuk thuis oefenen als je de spullen hebt alleen moet je wel weten HOE je het hek moet openen want dit mag helaas niet overal op je eigen manier uitvoeren je hebt 4 manieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:45

Tuurlijk is het voor een leek makkelijk om deel te nemen aan de trail. Dito voor alle andere onderdelen. Of je niet voor schut staat is een totaal ander hoofdstuk, maar deelnemen is nooit moeilijk. Kwestie van formulier invullen, opsturen en verschijnen op de juiste tijd.

Ik denk dat je ongeveer net zo'n mooi resultaat neer zult gaan zetten als ik zou doen als ik me nu in zou gaan schrijven op een tennistoernooi

Wat een rare gedachtengang, om als leek meteen een wedstrijd te willen rijden Of ben ik nou zo'n rare, dat ik dan eerst geoefend wil hebben en wil weten waar het over gaat

RoxanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:49

kben het met sonja eens........

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:55

@sonja nee hoor! Eerst zou ik wat informatie opzoeken! Maarja ieder zijn eigen manier he...
Trouwens ga jij je inschrijven voor een tenniswedstrijd Dan kom ik je wel uhh... aanmoedigen hehe

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:56

Het is maar voor de lol hoor, de plaatselijke ruitervereniging wil iets organiseren en het is een western oefen wedstrijd geworden voor iedereeen voor gevrodereden als ruiters die net komen kijken.

RoxanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:02

Heeft die plaatselijke ruitervereniging wel een beetje verstand van de westernsport???
Anders krijg je weer zo'n "wilde" wedstrijd wat de westernsport weer onderuit kan halen.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 10:04

Ja tuurlijk, er is ook een trainster voor de ruiterclub

zij de officieel Trainster C EWU/FN Westernriding. En sinds 2000 werkt ze volledig als trainster. Ze traint privé ruiters en groepen zowel in Duitsland als in Nederland. Regelmatig vinden er op haar Blue Moon Ranch ook workshops plaats in de diverse western disciplines.

Dus ze hebben er zeker wel verstand van.
Het enige wat ik wilde vragen is of je er als "leek"met de trail mee kan doen, en thuis kunt oefenen.

RoxanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:17

oh prima dan toch!
Kun je niks aan haar vragen???
Ik train de trail altijd op de gekste manieren....
Gisteren nog met een wapperende vlag in galop over een zeil enz....
En dan heb je nog de standaard oefeningen die al genoemd werden, balkjes, achterwaarts ,vierkantje draaien, hek door enz.
Laat je fantasie de vrije loop zou ik zeggen.
Wat ik wel heb is dat als ik thuis train gaat het super, maar op de wedstrijd is toch anders natuurlijk. Andere omgeving enz.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:24

ik ben (als beginner/manegeruiter) gestopt met proberen aan de trail mee te doen bij onderlinge wedstrijden.

Er komt zoveel techniek bij kijken; zijwaarts gaan, rondje op de plaats tussen balkjes, het hek (stoppen, hek pakken, zijwaarts, achteruit, hek door, zijwaarts, hek dicht, en 1 pas teveel en je kan het hek niet meer vasthouden), het lijkt leuk, om te oefenen is het heel erg leuk, maar als je niet compleet voor schut wil staan is het niet zo leuk...
ik heb het 1 keer geprobeert, en compleet mikado gemaakt van alle balkjes, ik heb wel erg gelachen!

als je kan zou ik gewoon lekker beginnen met horsemanship en pleasure en de trail bewaren voor als je zeker bent van je techische kennis.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 10:59

Ik lees dat je idd achterwaarts moet kunnen, maar dat kan mijn tinkie nog niet.
Ik denk dat ik deze keer het beste kan gaan kijken, kijken hoe het in zijn werk gaat, kijk hoe de mensen het doen, en thuis door het jaar heen wat ga oefenen en dat als het goed gaat ik me dan inschrijf voor het volgend jaar.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:18

Achterwaarts is een heel belangrijk onderdeel. Hoezo kan je tinker dat nog niet? Dat moet je in het Engels rijden toch ook? Ook al zijn het maar een paar passen? In de westernsport wordt het paarden meteen als basis al geleerd.

Kun je nergens les krijg in de buurt?

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:35

Als je paard nog geen achterwaarts kan heeft het denk ik weinig zin om een trail wedstrijd te starten, aangezien je bijna altijd achterwaarts moet (bij het hek zelfs op 1 hand en dan soms nog een beetje bijsturen naar links of rechts) Ik kan met mijn 3 jarige wel al het hek door maar volgens mij niet op de manier hoe het moet, hij wil het liefst zo vaak mogelijk door het hek heen

Ik zou eerst eens gaan kijken wat je paard nou allemaal moet kunnen voor een trail parcours en dat eerst gaan oefenen, er les in nemen en als hij het dan kan eens een wedstrijd starten. Veel succes ermee!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 12:50

XoNo schreef:
Achterwaarts is een heel belangrijk onderdeel. Hoezo kan je tinker dat nog niet? Dat moet je in het Engels rijden toch ook? Ook al zijn het maar een paar passen? In de westernsport wordt het paarden meteen als basis al geleerd.

Kun je nergens les krijg in de buurt?

Mijn paard heb ik pas sinds oktober en daarbijis het nog maar net onder het zadel, nog niet zo heel lang
Zijn we aan het oefenen, ik ga eens informeren bij dieruiterclub, want ze geven daar ook les.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:40

lijkt mij ook id verstandig om eerst eens te gaan kijken of thuis te gaan oefenen.
vraag anders aan je trainster of jullie niet eens de trail aan de hand kunnen doen.
leer je veel van, en je kunt meteen kijken of je paard de dingen kan die jij wilt gaan doen.

veel succes met het western rijden, en vooral de trail(is helemaal mijn onderdeel)

Groetjes van Sandra

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:37

Suzanne vd schreef:
Het is maar voor de lol hoor, de plaatselijke ruitervereniging wil iets organiseren en het is een western oefen wedstrijd geworden voor iedereeen voor gevrodereden als ruiters die net komen kijken.

Beste Suzanne (en natuurlijk alle anderen);
Kijk even op www.heideruiters-tegelen.com en klik op "Westerndag". Daar zie je de uitleg van de Trail en het parcours, dat die dag gebruikt zal worden. Die kun je zelfs downloaden en dus thuis "nabouwen" (zal met brug en poort moeilijk worden, maar ja). Dan kun je oefenen en met een gerust hart aan deze "wedstrijd" beginnen. MEEDOEN is belangrijker dan winnen.....

Suzanne vd schreef:
Heeft die plaatselijke ruitervereniging wel een beetje verstand van de westernsport???
Anders krijg je weer zo'n "wilde" wedstrijd wat de westernsport weer onderuit kan halen.

De plaatselijke ruitervereniging (zie www.heideruiters-tegelen.com) doet haar best. We "doen" western op de ontspannen manier, we zijn allemaal beginners OF rijden op "beginnende" paarden.

We zijn een van de weinige ruiterclubs waar Engels, Aangespannen en Western goed onder 1 dak gaan. Er wordt 4 lesuren per week western les gegeven door Sonja Schiele-Wehr (div. keren Landesmeister D) die bovendien een complete western "ausbildung" van de EWU/FN in Duitsland heeft.

We organiseren deze dag voor de 1e keer en hopen op een leuke dag. Kom niet, als je als profi alle prijzen wil meenemen, maar kom als je "plezier met je paard" wil (dat is op vele wedstrijden nog wel eens anders). Het motto is ook "Plezier met paarden".....

MVG Louis

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:13

Het is wel een heel leuk initiatief. Zeker voor beginners is het trail parcour goed te doen. Geen moeilijke lijnen te onthouden, en toch alle verplichte hindernissen erin.
Dit soort dingen zijn heel leuk om een beetje een idee te krijgen wat wedstrijd rijden in houd.