[WN] Hoe denken jullie over mobiele ruitershops ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

collorfull

Hoe denken jullie over mobiele ruitershops ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 08:17

Zoals de topic titel al aangeeft ben ik benieuwd hoe jullie denken over mobiele ruitershops en dan met name die gene die western gericht zijn.

Wat zijn je ervaringen ermee ?
Is er een markt voor dit soort mobiele winkels ?

Klaasje

Re: Hoe denken jullie over mobiele ruitershops ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:26

Zelf heb ik er weinig ervaring mee. Maar ik weet wel dat ze er zijn, en het lijkt mij heel erg makkelijk. Bijv. omdat je zelf geen vervoer hebt, je paard trailerangst heeft, om wat voor andere reden dan ook. Ik weet dat Arthur's Westernstore aan huis komt met een vrachtwagen vol, en een vrouw, waarvan ik de naam niet meer weer , schijnt ook ergens in Nederland te zitten die aan huis komt. Maar de rest van Bokt legt het nog wel even wat preciezer uit denk ik

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:42

Evelien Velthuis.....die komt ook aan huis passen en meten. Ik vind dit persoonlijk een heel goed concept. Je kan moeilijk naar de winkel en dan maar hopen dat het zadel past. Als je er van opaan kan dat de verkoper genoeg verstand heeft van zadels om te zien dat het goed past lijkt het mij de beste manier van zadels verkopen. Overigens hebben andere westernstores ook wel een passervice, maar Arthur en Evelien komen wel gelijk met grof geschut.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:13

Ik denk wel dat er een markt voor is, maar ik merk wel dat je ook een bepaalde gêne krijgt om 'nee' te zeggen als iets net niet helemaal is wat je eigenlijk had willen hebben. De mobiele persoon is tenslotte 'helemaal voor jouw alleen' naar je toe gekomen....

Verder zorgen al die kilometers er ook voor dat de prijzen er niet goedkoper van worden.

Dus mobiel is prima (al komen ze met een helicopter ), maar als de prijs mij niet aanstaat koop ik er dus niets.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:54

Evelien komt nu al jaren bij mij langs met de wagen.
maar het komt vaak zat voor dat ik niets koop!

ik heb zadels bij haar gekocht en 2 x laarzen en nog veel meer.....

en nee zeggen is bij haar geen probleem!
ze komt binnenkort weer langs,dan heeft ze ook spullen bij zich maar als ik ze niet mooi vindt koop ik ze echt niet!~

ik vindt het heel prettig iemand die met een wagen vol spullen langs komt,je kan lekker passen en kijken of het staat op je paard.

en er mogen er van mij best meer komen,wie weet gaan dan de prijzen wat omlaag...

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:18

Ook ik vind het een uitkomst. Mijn paard gaat toevallig wel makkelijk de trailer op, maar thuis op je gemakje zadels passen vind ik persoonlijk prettiger.
Ik vind het wel belangrijk dat degene die langs komt kennis heeft van zaken en deskundig is in het passen van zadels.
Nee zeggen vind ik geen eigenlijk probleem, als het niet naar m'n zin is dan wil ik er ook geen geld aan uitgeven.
Evelien komt erg vaak bij mij en die waardeert dit. Bij haar heb ik een aantal zadels en andere spullen gekocht. Het is ook wel eens voor gekomen dat ze bij mij kwam en me geen zadel wilde verkopen, omdat ik geen beter passend zadel kon krijgen dan het zadel dat ik op dat moment had.
Bij Arthur heb ik wel eens een zadel terug gebracht en heb dat bij hem niet als probleem ervaren. Ik heb hem nog nooit met de vrachtwagen thuis gehad.
Verdere mobiele westernshops ken ik eigenlijk niet.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 23:17

Dat lijkt me wel handig.
Is een goed idee.

collorfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 06:17

Dat is wat ik me dus ook afvroeg zijn er meerdere die inderdaad net zo uitgebreid enz zijn als evelien ?
Ik kan zo verder gaan mobiele ruitershops opnoemen die ook nog eens western gericht zijn.
Een beetje zichzelf respecterende ruitersport zaak kom natuurlijk langs als je ze belt dat je een zadel wilt hebben ( en zelfs dan doen sommige nog moeilijk)
Maar echt mobiele winkels die op geregelde tijden bij stal of zelfs aan huis komen en die ook nog eens goeie service verlenen ? geen idee of er nog andere zijn.

wat ik persoonlijk erg belangrijk vindt is een goede kennis van zaken maar ook een goede aftersales en niet zoals de meeste zijn hier heb je je spullen zoek het maar uit.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:45

Volgens mij is Evelien idd de enige die echt een hele winkel bij zich heeft. Inmiddels heeft ze ook een "vaste" winkel, maar ze blijft touren met de vrachtwagen. Geweldig concept en het lijkt me voor haarzelf ook handig voor op shows ed.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:46

Ik heb er geen specifieke behoefte aan. Ik heb nu een tweetal zeer betrouwbare internetadressen waar ik winkel en de spullen terug kan sturen als het niet past, niet bevalt o.i.d. Zo'n service is goud waard

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:27

Hoi,
Ja hoor, er zijn er meer zoals Evelien. Ik ken er persoonlijk nòg een, ook met zeer uitgebreid assortiment en een zadelpasservice. Ook zij komen aan huis, aan stal of waar je maar wilt af spreken tegen absoluut zeer redelijke prijzen. De service is (net als bij Evelien) ook erg prettig.
Er zijn - zo ik uit mijn hoofd weet - inmiddels al twee westernruitersportgelegenheden waar ze een vaste dag in de week een aantal uren staan met de wagen.
Ook op evenementen staan ze met de wagen en een flinke kraam met spullen!

Je ziet, ik ben over allebei erg tevreden en vind het een fijne uitvinding!

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, Collorfull, heb je zelf ambitie in die richting?

Groetjes van Donjaja.

collorfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 12:06

Donjaja nee heb niet echt ambitie in die richting hoewel ik zelf denk dat het concept een erg goed concept is.
De voordelen die ik zie ten opzichte van een vast winkel is dat je niet weg hoeft met je paard , je kunt winkelen op tijden dat de vaste winkels gesloten zijn.
Nu weet ik wal dat wat Anya aangeeft dat er ook erg goede internet winkels zijn en dan hoef je ook de deur niet uit.
Persoonlijk wil ik toch eerst altijd even de dingen die ik koop in het echt zien , even voelen hoe bv het leer van een hoofstel aanvoelt , die laarzen eerst even passen enz.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:06

Hoi, heeft iemand het adres van een site van die evelien? Bedankt!!

collorfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:12

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:31

Monnik schreef:
Ook ik vind het een uitkomst. Mijn paard gaat toevallig wel makkelijk de trailer op, maar thuis op je gemakje zadels passen vind ik persoonlijk prettiger....

Voor ons "normaal" dat we voor een zadel naar de klant toe gaan.
A) Om een correct passende boom te selecteren / de juiste maten van het paard te nemen.
B) Om de klant in alle rust zo goed mogelijk advies te geven en bij de selectie van type en uitvoering te helpen.

Voor een hoofdstel of een pad is de Internet-weg geen verkeerde.

Sugarmiss schreef:
Verder zorgen al die kilometers er ook voor dat de prijzen er niet goedkoper van worden.....

Deels heb je gelijk, maar vergis je ook niet in de (huur-) kosten van een nette winkel.

MVG Louis

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:15

sablou schreef:
Voor een hoofdstel of een pad is de Internet-weg geen verkeerde.

Ik koop niet echt dagelijks een zadel... dat zal ik niet via internet doen, maar de rest wel. Ik weet de maten.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:07

westernspul is ook mobiel heeft ook veel bij zich.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:18

bol schreef:
westernspul is ook mobiel heeft ook veel bij zich.

Deze bedoelde Donjaja vast ook

collorfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 05:09

Ik had wat meer reacties verwacht maar naar wat ik zo lees zijn de meeste mensen toch wel tevreden over een mobiele ruitershop.
Al is het alleen maar om het gemak om de deur niet uit te hoeven als er geregeld een mobiele winkel langs komt.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:05

Evelien komt ook regelmatig bij ons op stal, erg handig. Omdat er meerdere pensionklanten zijn, is er ook een grotere kans dat ze niet voor niets komt. In ons geval is 'nee' zeggen dus geen probleem.

De zadels hebben we altijd bij Arthur gekocht. Omdat we elke maand clinic rijden, is dat met passen dus geen probleem. De paarden zijn er dan toch al. Voordeel is dat hij in de winkel natuurlijk veel meer keus heeft en dat er dus meer te passen valt. Zo veel zadels kun je niet meenemen in een mobiele winkel